motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 24. července 2019

Moje dovolená ...

Tak jsem se dočkala i já 
a tenhle týden je i pro mně tím dovolenkovým...
Kdo mě zná, ví, nebo se spíš nediví,
že i když ostatním zajistím sny o nekonečných mořských dálavách,
pro mně je synonymem dovolené zelená tráva, stromy,
 co se dotýkají nebe a ticho, co doplňuje jen ptačí koncert...
Ano, taková místa ještě jsou i u nás
a já za nimi jezdím jen kousek...
Moje milovaná Vysočina,
jen kousek od Nového Města...


Tak jsem zase tady, jako desítky let zpětně,
na místě, kam se celý rok těším,
odkud nebudu chtít zase odjet...


Je tady božsky vždycky,
nejvíc tady ale miluju rána,
když i v okolních chatách všechno spí,
tak tehdy je tady ticho největší a ptáci nejvíc nahlas...


Obouvám boty a jdu pozdravit nejdřív les,
jdu cestou, kde smrkoví velikáni zatím odolávají,
kde ještě většina lesa je taková,
jak ji tady roky obdivuji...


Všude kolem je ticho, jen ptačí koncert zvýšil intenzitu.


A pak vyjdu na nejvyšší místo v okolí,
kde si vítr pohrává s loukami plnými kytek...


Když sem vyjdu,
sednu si na kraj zavřu oči, nemyslím na nic,
jen jsem, tady a teď, konečně...


Vždycky mám pocit, jako bych našla elixír života,
tady úplně dokážu vymazat hlavu,
vnímat jen tohle místo, tento okamžik...


Stejně jako letos,
hned první ráno,
musela jsem zase až sem...
Nevnímala jsem, jak dlouho tu sedím,
zvedám se až je prostě čas...



A věděla jsem to přesně, 
stačilo jen kouknout při odchodu vedle sebe...


Stromy, les a trávu jsem pozdravila,
tak ještě zbývala vodní hladina,
pro mě srdcový Sykovec...




Říká se, že jaká rána, takový den,
takže jsem v klidu,
protože taková rána jsou tady všechna,
je tu skvěle vždycky,
vím jen storocentně,
že týden tady bude nejkratší z celého roku...



Ale ještě toho stihnu dost na to,
abych vám ukázala víc, 
proč to tady mám tolik ráda.
Proč i přes možnost jediného týdne volna,
volím každoročně bez zaváhání Vysočinu...




20 komentářů:

  1. Zenové fotky ;)
    Těším se na další a přeji Haničko tu nej nej dovolenou !!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji.Taky si užívej dokonalé léto.

      Vymazat
  2. Hani,
    naprosto chápu !
    I já mám oblíbené Nové Město,... a nejraději jezdím tam, ale to moje není na Vysočině ;-)
    Užívej letního výletování a poděl se zase s námi o své zážitky !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V životě je nejvíc, když člověk takové místo najde a je jedno, jak se jmenuje...
      Ilonko, krásné červencové dny, ať už budeš kdekoliv...

      Vymazat
  3. To je mi ale překvapení, kde to jste?!! .o) A ta pusa fialová od borůvek, ta musela ale být.
    Je tam překrásně. Užívej, výletuj, odpočívej. Co hrdlo ráčí.
    Papa Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, tak s tou pusou jedinou tě zklamu, neochutnávám, jen trhám...mám to tak už od dětství.Jen tu, co se rozmáčkne v prstech...pa

      Vymazat
  4. Kouzelnou dovolenou přeji, Vysočina je úžasná destinace. Je syrová, odtažitá, v jiném momentu objímací, voní hlínou, zemitostí, to nikde jinde není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, je vidět, že jsi jí zažila,vystihla jsi jí dokonale.
      Měj se moc a moc fajn.

      Vymazat
  5. Hani, pěkné fotky. Užij si tu svou Vysočinu plnými doušky. Mně už na ní letos vyjdou asi jen víkendy - doufám, že mne nepohltí jen zavařování a údržba a že se dostanu občas i za plot :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, snažím se každou minutu,je to zázrak tady být...to se musí zažít. Krásné horké dny i tobě.

      Vymazat
  6. Hani!!
    Měj tu nekrásnější dovolenou- a ať utíká úplně pomaloučku a ať taková rána jsou ta nejdelší...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, tak to jediné mi tady vadí, čas valí neskutečnou rychlostí, bohužel...

      Vymazat
  7. Hani, krásně si užíváš. O času mi něco povídej. My byli pryč šest dní a uletěly ani nevím jak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je prostě skvělé snad úplně všechno.Jen ten čas...

      Vymazat
  8. Hani, zdravíme všechny v čase dovolenkovém. Užívejte do sytosti. Věrka a spol.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věri, moooc děkujeme kompletně a zdravíme i k vám ;).

      Vymazat
  9. Nádhera. Taky už 20let jezdíme na jedno místo, v Orlických horách, už se moc těšíme. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Orlické hory ještě prozkoumané nemám. Ale věřím, že je tam spoustu míst, kam je důvod se vracet...Tak ať se vám dovolená vydaří.

      Vymazat
  10. Hani, je u vás moc krásně a ani se nedivím, že se sem ráda vracíš. Také mám své oblíbené místo...
    Krásné fotky plné klidu a pohody. :o)
    Měj krásný dovolenkový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost,že se ti tady líbí.
      Jen škoda, že ten čas vážně nejde zastavit...
      Taky se měj moc hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...