motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 12. července 2019

Kouzla beskydského nebe...

Pokaždé když mířím na Valašsko,
těším se na samotu u lesa, 
ticho, nekonečné louky a lesy, co tady ještě aspoň trochu odolávají zkáze.
Ale úplně nejvíc se těším na kopce, kde když stojíte, 
jako by se zrychlený život kolem úplně zastavil
a snad i vrátil čas...

  
Když k tomu ještě vyjde počasí
a modré nebe se změní v přehlídku bílých mraků,
chcete jen, aby tohle představení nikdy neskončilo...



Přesně jako tentokrát,
když jsem v horkém odpoledni pořizovala tyhle obrázky.



Když slunce pálilo vysoko,
já si mohla hlavu zvrátit a bylo mi tak dobře,
že jsem myslela, že líp mi, už ani tady, být ani nemůže...


Snad proto, že ještě jedno přání tady mívám,
pozorovat právě tady západy slunce,
které můžu vidět na dosah vždycky jenom tady,
snad proto, že to byl poslední večer tady,
snad pro znamení přímo na cestě...


Snad proto jsem měla možnost tenhle večer vidět a zažít jedinečnost...


Když se slunce chystalo spát a nebe se změnilo zase k nepoznání...



Na poslední chvili jsem vyběhla do kopce nad chalupy,
vysoko, kde jsem už stála, nebo seděla víckrát,
až tam, kde výš už to nejde,
tak tam jsem si sedla a byla jsem v tomhle slunečném usínání v první řadě...


Kdyby se na mě někdo díval,
možná by nepochopil, proč mám pusu od ucha k uchu,
proč mám oči přilepené k nebi 
a zírám do červeného kotouče navzdory tomu, 
že moje oči už delší dobu extrémní světlo ani barvy nezvládají
a já v očích mám to, co jiní ne,
 já se prostě musela dívat jen jedním směrem...


Navíc, když tenhle oranžový zázrak na mě počkal,
schovaný za velikým mrakem,
počkal, než vyběhnu v rekordním čase obří kopec
a zasednu k privátnímu představení...





Jezdíme sem už spoustu let,
ale tohle jsem tady viděla poprvé...


 A tak věřím tomu,
že se mi splnil další sen,
sen o západu slunce na Valachách, jiném, než bývá u nás...



Snad i proto byl tak dokonalý,
snad trval i o chvilku déle než obvykle,
snad i za moji vděčnost, tady sedět, zažít a zaznamenat kouzlo okamžiku...



Být spokojený neznamená, že si už nepřeješ víc,
znamená to, že jsi vděčný, za to co máš
a trpělivý vůči všemu, co má teprve přijít...


22 komentářů:

  1. Tak to Ti nebe připravilo opravdu nádhernou podívanou. Je to krása, jak jen to příroda umí.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně jak píšeš, tohle divadlo byla pecka.
      Měj se krásně i u vás.

      Vymazat
  2. Hani, Beskydy jsou moje srdcovka❤️Takže jsem podobné pocity měla letos v březnu, když jsem sama stála na vrcholu Soláněm a pozorovala západ slunce.Tak mě to dojmulo, že se mi koulely slzy po tváři. Více takových okamžiků,prosím! Krásné letní západy i východy,Hani😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, i moje :o)Beskydy jsou neskutečné. Věřím ti ty pocity, měla jsem to stejně.
      Tak ať každý další den i z léta stojí za to si pamatovat...

      Vymazat
  3. Nebeské divadlo..och, tají se mi dech.
    Takovou podívanou miluji a tím ti milá Hani moooc děkuji za tak úchvatné fotky.
    Krásné dny ti přeji.Z 🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, kdo by mraky neměl rád, každý den je premiéra :o) Měj se moc a moc fajn.

      Vymazat
  4. Nádhera, Haní! Jako bych ty snímečky už někde viděla :o) Neomrzí nikdy, vždy se srdce roztančí.
    Díky.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko milá, je to možné, že jsi někde tyhle obrázky zahlédla :o)Tohle se prostě musí uchovat.
      Tak ať i tobě léto vyrábí jen dokonalé obrázky.

      Vymazat
  5. Krásný západ, krásný citát, krásné komentáře. Také mám teď někdy pocit, že na světě už nemůže být krásněji...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti milá, ale může... vždycky může být ještě krásněji :o) Tak přeji, ať je...

      Vymazat
  6. Hani, já bych Tě chápala. Také mám občas pusu od ucha k uchu za to, co vidím, co můžu vidět. :o) Nádherná podívaná, užila jsem si ji s Tebou.
    Měj fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za milá slova. Měj se moc fajn a ať je důvod pořád mít pusu od ucha k uchu...

      Vymazat
  7. Hani, to je zase nádhera :-)Příroda je mocná kouzelnice a tys to krásně zachytila (jako kdybych tam byla s tebou).
    Jinak už mávám z domova. Ještě jednou moc a moc děkuji za zprostředkování všeho. Byl to dokonalý servis. Fotopříspěvky budou:-) papa a hezké toulání a letní výletování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to jsem moc ráda, že vše bylo tak, jak jste si vysnili. Kvůli tomuto má i moje práce smysl...
      Měj se fajn a pohodově i u nás doma.

      Vymazat
  8. Úžasná podívaná, Hani!
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. I tobě jenom samé pohodové letní dny.

      Vymazat
  9. Hani, krásné nebeské představení.Dík, že jsi nás vzala s sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni a já děkuji za chuť se mnou sedět zase v první řadě...Měj se skvěle.

      Vymazat
  10. To je neskutečná krása... také bych tam ráda seděla a sledovala... nádherný zážitek.Mej hezké léto Martula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za chuť se dívat se mnou, za milá slova.Taky přeji jen pohodové léto.

      Vymazat
  11. Krásný zážitek, Hani...musel se Ti tajit dech.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak...a i na slzy štěstí došlo, tohle bylo v přímém přenosu v první řadě...
      Hezké léto i tobě.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...