motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 29. března 2019

Za zvonečky bez cinkání ...

Posledních pár víkendů vychází aspoň jeden den zcela předpisově, jarně.
Ideální čas na výlet nebo vycházku.



Dlužím si sem uložit přesně jeden takový den,
který byl výletem za zvonečky...
Tentokrát jsme museli dojet dál,
takže na pomoc muselo přijít auto,
aby nás zavezlo kousek dál od našeho bydlliště.
Cíl, naší cesty bylo Rakovecké údolí.



Kus za Brnem je údolí,
kde kolem spěchajícícho potoka je výjimečné místo,
kde můžete vidět tisíce zvonečků...




Nejsou to zvonečky cinkací,
ale nejkrásnější zvonečky jarní,
prostě bledulky...





Nikdy jsem tady nebyla,
proto jsem tohle údolí chtěla prozkoumat
a projít se místy,
kde tyhle skvostné jarní kytičky rostou ještě úplně planě.





Bledule tady rostou nejvíc jen na jednom místě,
ale nebyla bych to já, aby mě stačilo dojít jenom sem.
 Takže jsme absolvovali tentokrát okruh,
který v cíli byl opět přes patnáct kilásků.
Přiznávám, že skutečnou délku jsem zamlčela hned na začátku,
protože by můj muž se mnou moje odhodlání sem jet, asi nesdílel...


Nakonec jsme byli rádi, že jsme zvolili delší trasu
a vyhnuli se cíleně průvodům lidí,
které jsme v jednom místě míjeli
a bylo jich víc než na hlavní třídě ve městě...




Měli jsme ale štěstí a pokochali jsme se těmito dokonalými kytičkami o samotě,
na místě, kde s námi zrovna nikdo nebyl...


Prostě jsem si zase jenom přála,
vyhnout se tomuto lidskému bláznění 
a tak se nám to nakonec i podařilo...


Bylo tam skvěle, jarně,
slunce svítilo vysoko,
vzduch voněl jarem
a do cíle jsme došli s pocitem,
že je někdy fajn si za jarní krásou i trochu popojet
a pár kilásků navíc ujít...




Tak užívejte i vy, výjimečnost těchto nejhezčích dní,
kdy všechno v tomto roce teprve vzniká,
ať je vám dobře a máte pořád slunce nad hlavou s modrou oblohou...



Příroda si bez člověka hravě poradí,
člověk nikoliv...




26 komentářů:

  1. Haničko, opět další krásná procházka s tebou :) Netuším, zda někde u nás roste taková krása. Myslím, že asi ne. Tak ti moc děkuju, žes nás vzala s sebou :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za doprovod a chuť zase se mnou kráčet.
      Zasílám spoustu jarních pozdravů k vám.

      Vymazat
  2. Právě jsme si s mužem říkali, že jsem letos za žádnou takovou krásou nezajeli a nepokochali se. Haničko, děkuji za fotky a přeji hezkou sobotu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jste mohli jít aspoň takto u nás. Přeji i k vám sluncem zalitý víkend a pohodové další dubnové dny.

      Vymazat
  3. Jedním slovem NÁDHERA.Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za nakouknutí a milá písmenka. Také Vám přeji krásné jarní dny.

      Vymazat
  4. Děkuji za tu nádheru. Místo jsem si už poznačila na příští rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stojí za to tam zajet, ale za mě je ještě hezčí místo Chlébské u Perštýna. Je jich tam víc, bledulek, ale bohužel i lidí...ale stojí to za to.
      Mějte se moc hezky.

      Vymazat
  5. Úžasný pohled na koberce bledulek. Nikdy jsem nic takového nevíděla. Takže díky za exkursi. I proto, že já tento slunečný víkend zaručeně nikam nevyrazím (skolila mne jakási viróza - tentokrát tak, že jsem nepohrdla neschopenkou).
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jen jen pár míst v té naší malé zemičce, kde jdou ještě v přírodě najít- viz koment výše a stojí za to je vidět. Jsem ráda, že ses mohla aspoň se mnou vydat na cestu z domu. Budu moc držet palce, ať všechny bacily necháš v březnu.

      Vymazat
  6. Hani, nádherné místo a úžasné fotky bledulek. Před dvěma lety jsme navštívili místo pár kilometrů od nás a bylo to také neuvěřitelné, nabíjející, stejně jako tady. Letos se tam nedostaneme, tak děkuji za tu krásu prostřednictvím tvého výletu.
    Měj prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, mám radost, že se ti i tohle údolí líbilo. Za rok se možná vydám ještě do Staré Říše, tohle místo mi ještě chybí vidět. Měj se moc a moc slunečně a jarně :o).

      Vymazat
  7. Hani to je nádherné místo. Děkuji, že jsem se tudy mohla projít skrz tvůj příspěvek. Od nás je to skoro přes celou republiku.
    Bledulky jsou krasné. A je fajn, že jste si to i přes ty kilometry užili. Měj se krásně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, když vy na té Šumavě máte zase jiné skvosty... Mám radost, že se ti i se mnou líbilo.
      Měj se taky moc hezky a užijte si pravé jaro.

      Vymazat
  8. Hani, i u nás při dojetí autem několik kilometrů nachází se podobné místo s bledulkami, jmenuje se to tam Peklo, ale kvůli "bambiliónu" lidí co tam putují, se mi tam v té době ani nechce. A tak jsem se díky tvým fotkám zúčastnila alespoň pohledem té krásy.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, o Peklu jsem taky slyšela. Jen se neboj, i tohle údolí místy připomínalo průvod na prvního máje.
      Ale podařilo se nám tomu většinou vyhnout. Museli jsme volit víkendový den. Mám to štěstí, a mívám volné dny i v týdnu, tak to je pak jiné toulání...
      Měj se krásně.

      Vymazat
  9. Já nyní největší euforii a pocit naplnění cítím na zahradě, to je náplň srdeční krajiny na plné pecky.
    Ovšem takové procházky se rozhodně nemohu a nechci vzdát, protože s tebou se chodí skvěle, nosíš sváču ?
    Já jsem hladová :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, kdybych měla zahradu, byla bych na ni taky,ale bohužel...takže beru batoh,sváču, samo:-) a prchám...
      Jsem ráda, že chodíš se mnou.
      Měj se co nejlíp v těchto aprílovych dnech.

      Vymazat
  10. Milá Haninko moc děkuji za takovou nádheru...já se tak kochám :-)
    Také jsem si tolik přála letos výlet za zvonečky..tak alespoň z pod peřiny s Tebou.
    Přeji ti nádherné jarní dny. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko milá,moc držím palce, ať jsi brzy zdravá.
      Mám radost, že jsem ti mohla procházku zajistit aspoň takto.

      Vymazat
  11. Taky vím o místě, kde se taková krása nachází. To se člověk jenom dívá a dívá a je mu dobře, viď.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, každou tvoji větu podepisují.
      Taky si užij všechny tyto výjimečné jarní dny co nejvíc.

      Vymazat
  12. Jaro je bajecne a ta bledulova pole to je uzasny!!! Pekne dny, Hani. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, jsem ráda, že ses se mnou prošla. Měj se taky skvěle, užívej dubnových slunných dní.

      Vymazat
  13. Zvonečky můžu v jakýchkoli barvách :o) Jsou kouzelné! Díky za zprostředkování.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbily.
      Měj se fajn i u vás.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...