motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 24. března 2019

Adrenalin potoční ...

Když na včerejšek nahlásili dlouho dopředu léto
a mě zase jednou vyšel volný víkend,
plán byl pro sobotu jasný.
Tentokát jsem zase narychlo, jak jinak, že,
vybrala trasu kolem neklikatejšího potoka, co jsem kdy šla...



Tahle cesta je určitě fajn,
ale spíš v době letní,
kdy desítky brodů přejdete suchou nohou


a možná byla v době,
 kdy turistické značky ještě byly na stromech, 
které i tady už dávno zničil Harvestor
a cesta kolem vody nepřipomínala místy spíš Ralye safari...


Když jsem hned zkraje, díky neznačení, musela volit jinou cestu,
čekal mě jako bonus sjezd po zadnici do téhle rokle.
Vzhledem k tomu, že její plocha, myslím zadnice,
je skoro totožná s plochou sáněk,
byla to jízda jako o vánocích,
jen s tím rozdílem, že já měla pak zadnici jako když sjíždím blátivou ralye.
Ale zase jízda to byla,
smála jsem se vážně dost.


No, kde se vám to stane a perete si kalhoty v potoce v březnu?
Úplně jako Popelka, jen oříšky a princ na koni chyběly.
Ale hned kousek dál čekalo tohle,
takže jsem s úsměvem na tváři věděla, že mě intuice nezklame
a bude to fajn jízda až do konce...


Kopírovala jsem dál koryto potoka
a hledala zachovalé klády přes něj,
protože brodit v březnu už vážně nebylo mým plánem.



A že těch klád bylo,


nic pro ty, co se bojí,
občas jsem měla staženou tu svoji, už sluncem vysušenou zadnici i já.



Ale ta voda, to ticho...
dokonalost...



Tohle údolí je plné starých mlýnů,
co v nich už dávno nic neklape
a jejich zašlou krásu připomínají jen mlýnská kola...



Ale jeden, na nejkrásnějším místě,
ten se mi vryl do paměti navždycky...
Jdete úplně sami údolím a pak se před vámi otevře velká louka rozrytá od divočáků, 
uprostřed stařičké jabloně,
žádná příjezdová cesta
a před vámi tohle pohádkové stavení jako z Troškovi pohádky...


A tak jsem tam chvilku postála a kochala se tím místem
a myslela na ty, komu asi stavení patří, jaké mají štěstí...


A dál zase přes další můstek pro ty, co se nebojí




a zase zvláštní místo,


tahle skála, co je jako by ji někdo její boky uždiboval
a stromy jsou do ní roky zaklíněné tak,
že jsou její součástí.



Tohle divoké údolí,
je plné úžasných míst
a každým šlápnutím můžete najít nějakou zvláštnost, jen když budete trochu chtít...




Při zdolání poslední, asi nejadrenalinovější klády,
jsem míjela tuhle směrovku,
kterou jsem prostě musela taky zdokumentovat.
Myslím, že je víc než výmluvná.
Že tady, na téhle cestě zažijete kde co
a místy přijdete i o boty...


Dál na mě čekala poslední část cesty,
nahoře na vrstevnici nad údolím.


Oproti cestě v údolí, je to celkem cesta jako dálnice,
zase jíná,
plná kamenných polí
a jiných jarních pohlazení...


Došla jsem až na místo,
kde se koná každoročně vítání jara
a přišla jsem, jak jinak, přesně v okamžiku,
kdy tam na mostku nad tímhle zvláštním potokem,
zapalovali Morenu.


Počkala jsem chvilku,
než tohle znamení odcházející zimy zmizí za zatáčkou
a vydala se do cíle své cesty.
Ale co by to bylo za cestu,
kdyby nebyla zase srdcová, že?
Takže...


Mám ho,
zase bez hledání, prostě jenom na mě čekalo,
protože před časem jsem si přála,
mít jedno,
co bude moci být pořád se mnou,
takže ho prostě mám, jedno kapesní...

Děkuji vám od srdce se srdcem,
že jste měli chuť vydat se zase se mnou
a tuhle delší trasu pročíst až do cíle,
protože ve skutečnosti jste šli se mnou už včera...
Mějte se krásně, slunečně,
jarně...

Myslím si, že každý, kdo se usmívá,
automaticky i lépe vypadá ...



24 komentářů:

  1. Hani, to je krásné údolí. Chodím kolem potoků moc ráda - líbí se mi pohled na proudící vodu. Ale tuhle cestu bych si se svým smyslem pro rovnováhu asi nechala na léto. A pro jistotu brodila. Máš můj obodiv, že jsi to dala - já bych asi skončila v březnovém potoce. A našla jsi krásná srdíčka. Na to musí být oko - já po nich dneska v lese taky koukala a žádné takové výrazěn identifikovatelné na mne nečekalo (nebo jsem ho neviděla). Díky za procházku a měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, víš jak, občas je i takový výšlap výzvou. Ale dala jsem to.
      A srdíčka? Ty se nehledají, ony se musí prostě objevit u nohy :o).
      Taky se měj moc hezky a užívej jarních dní.

      Vymazat
  2. Hani, ta Tvá srdíčka mne dostávají. Nejdřív to pařezové a pak to do kabelky. :o) Nádhera. Celá procházka byla nádhera. Cesta kolem vody, chaloupka jako z pohádky, jenom nevím, jestli ten poslední můstek, přes tu kulatinu, bych přešla. Asi bych se koupala ve vodě.
    Měj prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji za další doprovod. Celkem pořád to byl adrenalin, ale stál za to...A srdce?- jak jsem psala, se prostě ukáží, vždycky. Chce to jen je možná přestat je cíleně hledat.
      Tak ať i tobě všechny cesty vyjdou v pohodě.

      Vymazat
  3. Anonymní24 března

    Nádherné jarní výletování. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji za další doprovod a prosím ozvěte se mi do vzkazů tady na mé stránce vpravo.
      Čekám zaslání adresy na poslání výhry.
      Mějte se moc hezky.

      Vymazat
  4. To byl krásný výšlap, ale nevím, zda bych přes ty klády přešla. Už bych byla nejspíš pěkně zmáčená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly to výzvy a že jich bylo, ale dala jsem to, prostě jsem si řekla, že to dám... :o)
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  5. Krásna, adrenalínová výprava ... srdiečka sú čarovné ... Hanka, prajem všetko dobré ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, moc díky, že jsi se mnou zase pochodovala. Taky k vám posílám spoustu jarního slunce.

      Vymazat
  6. Haničko, krásná procházka. Potěšila jsem se tvými krásnými fotkami a kapesním srdíčkem nakonec.
    IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, jsem ráda, že se ti má potoční cesta líbila.
      Užívej si taky jarních dní co nejvíc.

      Vymazat
  7. Naše milá, srdíčková Hani jsi úžasná. Opět jsem se tolik pokochala a ušla s Tebou opravdu pěkný kus té naší zemičky.
    Moc děkuji za nádherné fotky. Voda a skály..co víc si přát. A jupííí jaro je tady.
    Měj se moc krásně a když vidím tu značku, své Toulavky si utáhni hodně pevně. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, jsi milá, děkuji. Máš pravdu, že jsem viděla a zažila tentokrát vážně kde co.
      A ty Toulavky, no popravdě, asi budu muset koupit nástupce, trošku mi povolily taky :o).
      Měj se krásně, sluníčkově i ty.

      Vymazat
  8. Já jsem tak unavená, byla to s tebou pěkná štreka, ale cítím se svěží, vyluftovaná a nabitá.
    Jen tedy já si peru v pračce :)
    Krásné srdce dřevěné s letokruhy, magické.
    Přeji krásné jarní dny.
    Ještě jsem nepřepnula ... jsi o kus přede mnou !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tak promiň, hold tahle trasa chtěla trochu podrobněji vylíčit. Byl to zážitek ;-).
      Jsem moc ráda, že jsi se mnou ušla takový kus cesty.
      Přeji ti taky jen samé fsjnové jarní dny.
      PS- a neboj, je to jen o pár kliknutích...

      Vymazat
  9. Tvé fotky mě vždy nabádají - všeho nech a běž...
    Ono to nejde, tak se alespoň pokochám u tebe.
    Hani, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jsem ráda, že můžeš aspoň se mnou jít kdykoliv ;-). Taky se měj moc hezky a ať ti všechny jarní dny vyjdou tak, jak si přeješ.

      Vymazat
  10. Zodpovědně můžu prohlásit, že ty klády bych nepřešla. Jsi hrdina, Hanko. Procházka byla jako vždycky skvělá, jen po tom zadku bych jet nechtěla:-).
    Krásné jarní dny Ti přeji
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak klády mi naprosto nevadí. Prostě jsem si vždycky řekla,že to v klidu dám a dala.:-)
      Jsem ráda za tvůj doprovod.
      Měj se hezky i ty.

      Vymazat
  11. To jsou zase krásná místa, záběry, trasy...a ještě k tomu srdíčková cesta:-)Hned bych se taky vydala.....tak alespoň ta procházka virtuální. Přeji krásné dny plné sluníčka. Eva
    P.S. Hani, zrušili nám let:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky za doprovod.
      PS:Ten let mě mrzí, ale víš jak to teď je s letadly :-(...

      Vymazat
  12. Tenhle článeček mi unikl... tedy málem... Naštěstí jsem ale tu.
    To musela být ale jízda!!! Myslím to sáňkování :o))) A pak čištění... a pak sušení... :o)
    A ta bota na tom rozcestníku byla taky dobrá. Haní, jen doufám, že nebyla tvoje :o)))
    Zdraví "ta posraná holubem" :o))) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, jsem ráda, že jsem tě pobavila a dodatečně.:-).To si piš, že to jízda byla a jak jsem se chechtala v ty rokli...super...
      Joo, někdy jsou ty toulky fakt vyživný.;-)

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...