motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 5. dubna 2019

Cítit jaro ...

Březnový měsíc utekl jako voda v jarním potoce
a já ještě na jeho konci stihla nasát prní jarní den i v našem údolí,
jen kousek od domu...
Stačí mi deset minut a jsem tam,
daleko od lidí, v tichu mezi poli,
na místě, kde vždycky dobiju baterky, kdykoliv,
celý svůj život...


Šla jsem ještě v době,
kdy venku ještě skoro všechno spalo,
zelená tráva se teprve prodírala tou loňskou
a vítr se hádal se sluncem o svoje místo nad mou hlavou...

Šla jsem cestou, kde moje kroky šly od mala už tisíckrát,
mířím sem vždycky, když potřebuji nasát rychle ticho a klid
a vím s jistotou, že je tady vždycky najdu...


Spousta věcí se i tady změnila,
ale naopak některé zůstaly,
jako tento stařičký včelín hned na začátku,
co tu stráží kraj pole od doby, co si pamatuji...


I když bylo ještě poměrně chladno, tady už se pilně pracovalo...


Už dlouho jsem takto blízko u úlu nestála,
tak jsem se chvilku kochala tím dokonalým hemžením na slunci...


Hned vedle na mě čekaly první fialky,
kterým zatím jejich vůni žádný jarní déšť nezvýraznil.
Bylo skvělé tyhle voňavé krásky zase po roce vidět...


A ještě zase jeden bonus tady, snad dokonce pro mě, zbyl.
Tenhle kousek dokonalé stavby zevnitř úlu,
jakoby jen na mě tady čekal...


Lesní cesta byla lemovaná modrými trsy podléšek,
co z loňského hnědého listí vytvořily dokonalé jarní pohlazení
a já se nad tou něžnou krásou zase podivovovala stejně, jako každý rok...







Obešla jsem si svoji celou nejoblíbenější trasu,
taky kolem hájovny,
co v ní bydlím ve snech už od dětství...







Šla jsem cestou nejznámnější,
abych nasála do sebe začínající jaro,







abych potěšila sebe a přijala fakt, 
že to pravé jaro přišlo letos zase o nějaký čas dřív,
snad i proto, abych si těch nejhezčích dní v roce,
 mohla užít co nejdéle...






Klid a samota jsou nejlepšími přáteli duše...



20 komentářů:

  1. Hani, jako vždy jsem se s tebou ráda prošla. Hlavně pohled na podléšky potěšil - ty už jsem dlouho nikde nezahlédla.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, mám to štěstí, že tyhle jarní krásky máme všude kolem...
      Měj dokonalé dubnové dny.

      Vymazat
  2. Nádherný deň a krásna prechádzka s tebou ... Tiež obdivujem podlešky na tvojich fotkách ... nežné, modré kvietky, ešte som ich v lesoch nevidela ... u nás sa im hovorí pečeňovník ... podleška je krajšie ... :)
    Hanka, prajem ti pekný víkend s vydarenou prechádzkou. L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je to Jaterník podléška, proto asi i ten název u vás. Tobě taky přeji, ať další dny jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  3. Hani, to byla krásná procházka. Je to kouzelné, jak se příroda probouzí :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, není pro mě lepší období než jaro...Taky se měj hezky.

      Vymazat
  4. Včelí úly....vybavilo se mi moje dětství:-)
    Momentálně moc do přírody nechodím kvůli pořádné alergii...takže díky za tvoji krásnou procházku. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj. přesně, úly jsou už jenom někde. Ráda jsem tam postála a zavzpomínala na dobu, kdy jich bylo všude spousta. Ono už málo co, je tak, jako kdysi, tak proč si to neužít.
      Užívej Evi pohodových dubnových dní, ať už budeš kdekoliv.

      Vymazat
  5. Hani, utíká to jako voda, mám to stejně. Nechápu, že už je duben. Vždycky si říkám, nějak přežít (prožít) leden, únor a pak už zase bude veseleji. A on už je i březen za námi. Prošla jsi opět krásnou cestou, na které mne dostaly podléšky, ty se u nás nevidí a ani na cestách jsem je zatím nepotkala. Moc hezké fotky, ... a ta barvička, wau.
    I včelí úly a kočičky plné včeliček jsou nádherné, už tu prostě máme jaro. Jen umět trošku zpomalit. :o)
    Měj krásný a klidný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, přesně tak to mám já. Nechápu, kam ty první měsíce roku zmizely...Díky za doprovod, fotky nejsou až tak moc, tentokrát jsem nechala parťáka na obrázky doma.
      Měj se fajn a zpomal vždycky, když to tak ucítíš...

      Vymazat
  6. Krásně zachycené jaro! A ty včelíny, to je i pro mě návrat do dětství! Děda měl velkou zahradu a na ní byl včelín. Milovala jsem tu vůni vosku a medu...
    Hani, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včelí úly už taky hodně zmizely. Naštěstí tenhle zůstal na svém místě už přes čtyřicet let. Taky mám ráda tu nenahraditelnou vůni včelího medu a vosku...Je to dokonalost.
      Helenko, užívej krásných jarních dní i u vás.

      Vymazat
  7. Mám to shodně jako ty / přečetla jsem si důkladně tvůj profil /, někdy samotu nutnè potřebuji, abych pak rychle utekla mezi lidi.
    Dèkuji za barevnou procházku a kouzelnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, přesně. Abych mohla být v tom obrovském mumraji lidí a předala jim to nejlepší ze sebe, musím zákonitě být hodně a moc sama...Těším se zase na volné dny v týdnu.
      Měj se taky moc a moc fajn a užij si aprílové dny co nejlépe pro tebe.

      Vymazat
  8. Milá Hani i já jsem poslední dobou dost často vděčná za samotu. Asi únava materiálu 😉..A o to vic jsem si užila další nádhernou procházku s Tebou. A bez kýchání 😉😉.. Nastalo nádherné období roku.Je úžasné pozorovat jak se vše probouzi k životu.Moc děkuji za chvilku s Tebou a krásné, sluníčkové dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak únava materiálu, jen ty masy lidí kolem nějak víc odčerpávají energii, než my ji dokážeme do sebe nakumulovat :-).
      Jsem ráda za tvůj doprovod.
      Zvu tě i na příště.
      Měj se fajn a i tobě jen slunce nad hlavou a šťastné dny ti přeji.

      Vymazat
  9. Hani, ďakujem za krásnu jarnú prechádzku s Tebou. Krásne si to napísala a aj pofotila. Zdravím. D. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, to já děkuji za chuť projít se u nás se mnou.
      Užívej taky krásných jarních dní, jak jen to nejvíc půjde.

      Vymazat
  10. Ty včelky odněkud znám :o))) Podléžky jsem letos neměla štěstí vidět naživo, o to víc mě potěšily tady. Díky moc.
    Papa K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, to jsou přece Zástavačky :-).
      Díky za doprovod znovu.pa

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...