motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 14. září 2019

Řeka, skály, vřes a ...

Tak mám za sebou asi první předpodzimní toulání.
V tom nejhezčím dni uprostřed minulého týdne
jsem se vydala hned ráno vstříc tichu a jistotě...
Jistotě místa, které mě nikdy nezklamalo,
i když pokaždé jdu aspoň částečně novou cestou.
Chtěla jsem do sebe nasát hodně slunce a odpočinout v tichu,
zase sama, jak jinak...

  
Vydala jsem se opět k řece Jihlavě,
do údolí chat a ticha,
kde nikoho v týdnu většinou ani potkat nejde...





Tohle vodní zrcadlení je pro mě pohlazení vždycky,
ale tentokrát se slunce hooodně snažilo...
Když jsem procházela kolem opuštěných chat,
zase jsem malinko záviděla,
tu možnost tady být kdykoliv a ještě u téhle čisté utíkající nádhery i usínat...




Vystoupala jsem pak zase strmě nad řeku na skály,
kde to mám moc ráda,
a nafotila zase desítky obrázků, které jsou stejně pokaždé jiné než v minulosti.







Poseděla jsem pod jmelím a nasávala teplo ze skalních bloků
a poslouchala řeku v údolí...







Slunce hřálo vysoko nade mnou



 a já zase po chvíli sestupovala lesem znovu k vodě.
Sedla jsem si aspoň na molo u jedné z chat,
smočila asi naposledy letos nohy v řece milované,
zavřela oči a jenom byla...




Voda byla tak křišťálově čistá,
že jsem myslím čistější řeku nikdy, nikde neviděla...





Pozorovala jsem chvilku rybky a taky užovku,
co se koupala kousek ode mě a natahovala hlavu ke slunci,
stejně jako já...



A pak už opět strmě vzhůru, zase přes skály a poslední výhledy do údolí.







Čekala mě další meta,
chtěla jsem vidět zase po roce vřesy,
jen jiné, jinde, stačilo jen projít přes les...






 Nezklamalo mě ani místo, ani bonus v podobě výjimečné lokality,
kde kytky jsou pokaždé tak jiné,
kde slunce žhne ještě o trochu víc a tady snad i zezdola...







Snad nám ještě na pár chvil vydrží i tahle stěna z borovic,
která je ojedinělá
a dělá tohle místo kompletně výjimečným,
v kteroukoliv roční dobu...



Jen na tomto místě nad Jihlavkou,
A když najdete místo,
kde jsou trsy vřesů velké jako náruč,
nepřestáváte děkovat za možnost tady být,
tohle vidět, úplně jinak, zase...





Tenhle kontrast nekonečných plání
a modrého nebe,
kde z bílých čar můžete i vzkazy číst,
mě nikdy tady nepřestane dojímat...





Tato cesta byla zase po čase dost dlouhá
a obrázků už tady je víc než dost,
takže pokud jste se prošli se mnou na slunci rádi,
tak touhle cestou můžete jít ještě na jedno místo,
které jsem musela ten den vidět
a budu ráda, když vám ho budu moct ukázat ve slunci zase příště...


Za vše buď vděčný a budeš šťastný ...



22 komentářů:

  1. Hani, krásný podzimní výlet. Vidím, že kolem Jihlavy je stejně krásně jako kolem Oslavy, kde jsme se malinkou toulali loni. Asi se budeme muset někdy vypravit i k ní. Zatím díky za "ochutnávku".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak ty jsi to trefila, úplně přesně, teď už můžeš kouknout i na pokračování...
      Děkuji moc za chuť se se mnou prijít zase, jen jinudy...

      Vymazat
  2. Krásný výlet už dýchající podzimem. Jak slyším slůvko vřes, hned se mi vybaví jak jsme s mamkou chodívaly na lesní procházky a vřes jsme si přinesly domů- mamka ho dávala do vázy. Když na něj narazím, taky si pár snítek domů odnesu, jenže teď poslední dobou na něj nemám štěstí.
    Hezký den, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak přesně tohle já nejsem schopna udělat, netrhám je, je mi jich líto. Když vidím, jak i jich žalostně suchem ubývá, jen pohladím, vyfotím a jdu dál.
      Vřesy občas kupuji, není to ono, ale tyhle prostě patří pod modrou oblohu a na vyhřáté skály...
      Krásné září i tobě.

      Vymazat
  3. Hani to je krása! Taky jsem na tenhle víkend plánovala výlet, ale... Kolem domu máme ještě fůru dokončovacích prací a pěkného počasí je třeba využít než přijdou plískanice, a tak jsem se aspoň pokochala u tebe.
    Přeji krásnou slunečnou neděli.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůasti, věřím, že kolem domečku je práce fůra- J8 ho bohužel nemám, tak jsem našla jinou cestu...
      Ale věřím, že určitě ještě nějakou vycházku stihnete, bude určitě ještě krásně, věřím tomu.
      Užívejte krásné zářijové dny.

      Vymazat
  4. Hani, to je krása, jako vždy! H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za chuť se se mnou zase toulat. Mějte se moc a moc hezky.

      Vymazat
  5. Hani, to nemá chybu. Nádherná příroda, čirá voda, tolik kytiček a to ticho co je "slyšet" až k nám ... Dokonalost sama. A další srdce ..., důkaz toho, jak se umíš krásně koukat a vidíš to, co jiní ne. Ráda jsem se s Tebou opět prošla.
    Hani, měj prima neděli i celý nový týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, od tebe mě to hladí obzvlášť, že moje obrázky aspoň trochu té pohody v tichu dokázaly přinést až k tobě. Budu ráda, když zase půjdeš se mnou a věř, že je vás dost, které při těch dlouhých cestách beru s sebou :o). Dáši, měj se hezky i ty.

      Vymazat
  6. Tvoje příspěvky musí pohladit každou duši Hani:-)
    Krásná procházka.Díky Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji za milá slova, jsem ráda, že jsi šla taky, zase...
      Měj se fajn i ty.

      Vymazat
  7. Haní, krásné obrazy. Jako bych tam byla s tebou. Cítím to babí léto i na dálku.
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko a to si piš, že jsi se mnou byla, jako už mockrát...
      Opatruj se a užívej tohle slunečné září co nejvíc.

      Vymazat
    2. Proběhla i Mila?! :o)))

      Vymazat
    3. Safra Mila nebyla, v tomhle vedru byly BEBE, ale taky blaho:-).

      Vymazat
  8. Hani, to tvoje toulání uprostřed týdne přírodou nemá nikdy chybu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, jsi hodná, moc děkuji. Budu ráda, když mě zase doprovodíš...
      Měj se moc a moc hezky i ty a ať i tvoje dny jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  9. Anonymní16 září

    Hanko vaše výlety, toulky přírodou a obrázky, to je pohlazení pro duši. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko a pro mě je to štěstí dodatečné, když vím, že moje cesta zaujme a snad i pohladí i ostatní.
      Krásné září i k vám.

      Vymazat
  10. Hani, to musel být nádherný den!
    Kochám se s tebou a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to si piš, že byl...dokonalost...
      Taky se měj moc a moc hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...