motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

úterý 24. září 2019

Moravské zlato ...

Když se řekne Morava,
asi každý si vybaví to stejné-
vesničky poházené mezi nekonečnými řadami vinic,
sklepy, kam se podíváš a na každém druhém kopci rozhledna,
nebo kaplička...
Tak přesně tohle všechno bylo našim plánem k vidění na poslední letní sobotu.
Takže vzhůru, tedy spíš dolů na jih,
za kopce Pálavy...


Naší první zastávkou byla příznačně Slunečná u Velkých Pavlovic.



Když jsme vystoupali po točitých schodech nahoru a uviděla jsem tuhle krásu,
zmohla jsem se jenom na jediná slova- "Ach, to je krása....",
která mě vlastně provázela celým dnešním dnem...



Když vidíte tyhle nekonečné řady
a uvědomíte si,
jak dlouho tady rostou
a kolik nikdy nekončící dřiny se skrývá v každé kuličce.
Tohle zlato Moravy, které se předává jako rodinné drahokamy mezi pokoleními... 


Je právě čas sběru,
takže kam jinam, než do jedněch z nejznámnějších sklepů, mohla vést další naše cesta...
Vítejte v republice Kraví hora, v Bořeticích...





Sluncem zalité domečky, tyhle úžasné sklepy
a všudypřítomná vůně burčáku- hotová reklama na Moravu...



A to jsem ještě nevěděla, že ty nejhezčí sklepy nás ještě čekají,
stačilo přejet do vedlejších Vrbic...



Tyhle kamenné sklepy mě ten den dostaly úplně nejvíc...


Nádhera schovaná pod zemí,
vykutané sklepy v pískovci v sedmi patrech,
unikát, který nikde jinde nenajdete...






Motala jsem se tady pořádně,
nahoru a dolů a vpravo a vlevo
a to jsem toho burčáku koštovala vážně jenom malinko...



Ale dalších cílů bylo ještě dost a dost,
takže sbohem Vrbice
a vzůru směr Kobylí...
Až nahoru nad další nekonečné řady vinic,




až nahoru po téhle zvláštní vyhlídkové cestě,




výjimečná stavba,
výjimečná možnost vystoupat,
přečíst, uvědomit si
a nahoře se rozhlédnout...




Jen těch lidí, kdyby nebylo všude jako špačků na vinici,
ale když člověk chce a počká,
je to jako by byl nad těmi nekonečnými řadami vlastně úplně sám...




Přesně jako tady,
na dalším vyhlídkovém místě, které jsem měla touhu už dávno vidět-
známý Hradištěk nad Velkými Bílovicemi...




Dokonalá kaplička,
která nedlouho stráží tuhle moravskou nádheru
a spolu s odpoledním sluncem jsem si nemohla vybrat skoro lepší dobu,
abych tady stála...





Slunce ale spěchalo
a tak my jsme museli rychle s ním,
byl před námi můj poslední cíl, kde musíte vystihnout hlavně pravý čas-
takže směr Dyje



a výjimečné místo,
kde léto právě teď přenechává vládu podzimu...




Pohledem na tuhle výjimečnou krásu mi už zbývalo jen poděkovat:
Takže díky Moravěnko,
žes mi v jednom sobotním dni dokázala ukázat tolïk krásy,
díky Slunce, že jsi nám na tu cestu pořádně posvítilo
a díky léto,
žes bylo tak dokonalé
a umožnilo mi vidět zase tolik krásným míst...



A tak vítej podzime,
prosím, buď stejně dokonalý,
jako odcházející léto,
ať máme všichni zase na co vzpomínat...

Život je sérií tisíců malých zázraků,
stačí si jich jenom všimnout...







19 komentářů:

  1. Hani, den, jako korálek. Krása. Skoro , jako by to bylo z Provence ... Mávám přes kopce. Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věří, moc děkuji za nakouknutí i milá slova.Taky se mějte co nejlíp.

      Vymazat
  2. Hani, když vidím, že jsi přidala článek na blog, tak už se vždycky těším, kam mne zase vezmeš. A nezklamala jsi ani tentokrát. Moravu máme prochozenou málo a tenhle kout neznám vůbec, takže jsem se ráda podívala na pěkné fotky (ta kaplička je úžasná)
    Díky a hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, děkuji, jsi hodná.Jsem moc ráda, že jsem ti kus téhle krásné země mohla ukázat aspoň zprostředkovaně.Je tady krásné.
      Měj se hezky i ty a užij si podzimní dny co nejlépe.

      Vymazat
  3. Hani,
    ach Pálava !
    Letos nám , ale neukázala vlídnou tvář, protože zrovna první víkend v září, celý na jihu Moravy propršelo :-(
    A my místo krás Moravy a mikulovského vinobraní jsme jeli dříve domů, ale počasí ještě poručit neumíme.
    I tak jsme v pátek stihli zrovna rozhlednu Kobylí kde jsme byli sami, dost tam fučelo.
    Ve Vrbici jsme byli vloni na zarážení hory, vínko a burčáček tam mají místní vinaři opravdu dobrý ;-)
    Hradištěk to je moje oblíbené místo, protože ty vinice,...
    Prostě se za rok vrátíme znovu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.Ilonko, mikulovské vinobraní prpprselo, jako jediný víkend snad v zaří, to je škoda.
      Ale určitě se zase vrátíte, ono je tady vlastně hezky i když prší.:-)
      Tak pohodové podzimní dny i k vám.

      Vymazat
  4. Krása,krása, krása. Sklípky, kaplička, výhled do krajiny! Prostě boží! Den jako malovaný.
    Díky za nádherné fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně jak pises...den malovaný, jako ty sklípky.
      Moc děkuji za doprovod.Měj se taky moc hezky.

      Vymazat
  5. Hani, to je nádhera. Ty sklípky.... , to je zase podívaná. Díky práci jsem objevila jižní Moravu, ale stále mám co poznávat. Je tu opravdu nádherně a těch úžasných míst, jen mít víc času si je projet. Děkuji Ti za další krásný výlet a pro mne i tip, kam zas někdy, možná vyrazit.
    Měj pohodové podzimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, obdivuji tě, jaké vzdálenosti prekonaváš denně.
      Já jsem asi definitivně před lety založila řidičák do šuplíku, takže obdivuji ještě víc...máme tady u nás krásně, ale ono je to krásné všude, pokaždé jinak.
      Hodně štěstí na cestách a jen samé krásné cíle.
      Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Haničko- užili jste si krásný čas na opravdu krásných místech !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam skvostně, zase den jako za odměnu. Jsem za to moc vděčná.Moc děkuji za milá slova.Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  7. Haničko, na tvých fotkách jsou místa, která zůstávají v srdci hromadě lidí...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.Helenko, děkuji, tady se snad musí líbit i těm, co víno nepijí :-).
      Měj se taky fajn.

      Vymazat
  8. Haninko i já tak srdíčkově vzpomínám na Moravu..Moc děkuji za připomenutí takové nádhery.Bylo mi s Tebou opět náramně. Krásné podzimní dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko a já moc děkuji, že jsi zase měla chuť se mnou jít.
      Taky se měj co nejlépe, podzimně.

      Vymazat
  9. Haní, nahlas závidím! Pálava - moje srdcovka srdcovek. Hradištěk mám v živé paměti. Fialově kvetoucí šalvěj hajní od té doby miluji. I na hambálku nám visí .o)
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, to víš, že jsem si tam nejednou vzpomněla...Jj.je to tam prostě srdcové všechno.
      Měj se taky moc hezky.

      Vymazat
  10. Tohle se mi na Moravě líbí. Takový ten odkaz z generace na generaci. Předávání si zkušeností, know-how, rodinného podnikání. I proto mám rád firmy, které mají nějaký rodinný příběh. Ať už je to moravská pálenice nebo třeba firma na výrobu šperků Tržiště štěstí. Tam odsud si žena kupovala šperky na svatbu a byly moc pěkné a hlavně ten příběh za tím je fakt fascinující. ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...