motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 25. ledna 2020

Po kolejích, tichem, mrazem...


Když jsem dnes ráno za okny viděla jenom tmu
a slunce se zase na další den schovalo za mlhovou záclonu,
bylo mi jasné, že cíl mé plánované popolední cesty budu plánovat opět v rychlosti,
na poslední chvíli,
zase jen podle momentálního pocitu,
stejně jako poslední dobou nakonec všechno v mém životě...
Dívala jsem se do dálky a přemýšlela nad tím, 
že určitě budu na své cestě opět sama, 
protože tohle počasí se stává pro většinu možná jen fajn výmluvou,
proč nevystrčit nos.
Ale já jsem pravý opak, podle hesla:
" Není špatné počasí, jen chybně zvolené oblečení",
jsem tedy hned po obědě obula svoje fungl nové Toulavky 
a zase je vyvedla...
Vybrala jsem cestu po kolejích,
jako už párkrát...




Využila jsem jít přes dva kilometry po úzkých kolejích,
které spojují tři vesnice od nás...


Tahle cesta má vždycky pro mě zvláštní atmosfétu,
pokaždé se divím nad obrazy, které se přede mnou ukazují...




Mám ráda tohle úzké místo pod skalou z masivu balvanů,
ze kterého pomalu ukrajuje čas...



Dívala jsem se na kusy kamene, které spadly k cestě 
a nepřestávala jsem se divit, jak dokonalé jsou tyhle kameny,
když si jich člověk dokáže všimnout,
na chvíli se zastavit a  vnímat je třeba i jinak, 
než jen kusy studeného kamene...



Šla jsem tady už víckrát,
vždycky v jinou roční dobu,

 

pokaždé je tady obraz jiný,
pokaždé i překvapení na cestě jsou různá,
stejně jako dnes... 


Tyhle úzké koleje v korydoru skal mě vždycky dostanou, vrátím se tady v čase
a skoro vždycky tady slyším snad i houkání a syčení páry, jako kdysi...


Dneska kolem těchto nekonečných přímek byly zbytky zmrzlého sněhu
a když se mi nechtělo pravidelně našlapovat na tyhle stoleté pražce,
šla jsem cestičkou křupavou vedle nich...



Na tomhle mini nádražíčku jsem se musela zase na chvíli zastavit
a zkusila jsem na chvíli i zavřít oči,
aby obraz starodávné, přijíždějící mašinky byl ještě živější...



Když jsem stála třeba u téhle výhybky a dívala se na její letitou patinu,
jako by náš zrychlený svět kolem zase zmizel, 
aspoň na okamžik...



Kdyby mi za nehty nezalézal mráz,
asi bych tam stála dál,
ale čekala mě ještě cesta polní,
takže jen pro proběhnout náměstíčkem jako z pohádky


a pak už mě to táhlo do polí, na tuhle novou cestu lemovanou alejí líp,
která za pár let bude ještě krásnější...



I když mi výhled trošku ničila mlha,
stejně to byla fajn cesta.
I tady jsem si uvědomila,
že je vlastně dobře,
že tady jdu zase teď, když mráz štípe do tváří,
protože jsem si mohla nečekaně cestu zkrátit i přes pole tam,
kde se mi zrovna zachtělo
a cestu jsem si tak vytvořila podle momentálního pocitu,
ne podle toho, 
kudy všechny neomylně v mapách vede...


Poslední dobou asi dělám vůbec věci, které jsem nikdy nedělala,
občas překvapuji i samu sebe,
dávám na svoji intuici teď a tady snad ještě víc,
než kdykoliv v mém životě...


 

Došla jsem do stadia, kdy se snažím žít z hodiny na hodinu,
děkovat za pohodu a klid
třeba jen na pár hodin...
 

A tak i v tomhle mrazu jsem prostě jen byla
a užívala i maličkostí u cesty,
které mi ji lemovaly a mě potěšily...



Nakonec tahle dvouhodinová mlhavá cesta byla zase skvělá,
plná milých překvapení na cestě
a díky zbytkům sněhu a aspoň malinko pocukrovaným cestám,
byl výsledek mé další letošní cesty do ticha víc než dokonalý...



Moc vám všem děkuji,
že jste měli chuť v tomhle sobotním odpoledni se mnou vyrazit.
Snad jsme vás nenudila, malinko zpomalila a ukázala vám zase pár obrázků,
které snad pohladily i vás...

Jít po vyšlapané cestě je jistě jednodušší,
ale málokdy na ní nalezneme cokoliv nového ...


27 komentářů:

  1. Haničko, mám ráda to tvé chození. Vybíráš si krásné cesty, nebo si možná ony vybírají tebe. Rozhodně ten klid, ta bohorovnost z tvých fotek je skutečně přenosná.
    Děkuji, krásnou neděli přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, čtu tvoje řádky a říkám si, že možná ty cesty si vážně vybírají mne...A já je jen s díky přijímám.
      Ať i tvoje cesty v dalších dnech jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  2. Mám moc ráda,Vaše putování. Vždy se tak nějak také zastavím a vnímám jen tu zachycenou krásu.
    Hezký den.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MIlá Danko, jsem moc ráda, že se se mnou ráda touláte a děkuji i za řádky, které jste mi tu nechala, mám z nich upřímnou radost, vážně.
      Tak ať se máte chuť třeba sem i vracet a ať jsou Vaše dny v novém roce co nejvíce šťastné.

      Vymazat
  3. Jako vždy ráda jsem s Tebou zase prostřednictvím Tvých fotek a vět šla. Zřejmě se v těchto místech nikdy neocitnu, takže to beru jako obohacení pro sebe.
    Prima neděli, Hanko!
    Hanka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsi hodná. Děkuji za další doprovod a chuť se se mnou toulat zase v mrazu.
      Měj se moc fajn.

      Vymazat
  4. Hani, ty to prostě umíš:-)))
    Vyjdeš, užiješ a najdeš srdíčko.
    Díky za další fotoreportáž.
    Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji, ale tohle není o umění, to je asi jen o chuti jít a vnímat...
      Nejlepší věci v životě jsou mnohdy ty nejjednodušší...

      Vymazat
  5. Anonymní26 ledna

    Jé Hani vy máte boty nazvané Toulavky a já Turistky. Mám ráda místa, kde nepotkám za celou cestu nikoho. Jen ticho, já a mé myšlenky. Moc ráda chodím s vámi, byť jen na vaše blogu. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko milá, mám radost, že se se mnou ráda touláte, ať už máte na nohou třeba papuče ;o)).
      Když já své cesty pojímám spíš jako toulání, takže i jméno pro moje jediné parťačky bylo jasné.
      Tak ať i Vaše cesty v novém roce mají vždycky šťastný cíl.

      Vymazat
  6. Haničko, krásné povídání o cestě, myšlenek, které tě vedou krajinou.
    Děkuji za to, že jsem aspoň zprostředkovaně, se mohla projít s tebou.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, děkuji za chuť jít další cestu se mnou.
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  7. Hani, tvé cesty jsou prostě kouzelné a hlavně vnímáš vše tak citlivě. Přesně takhle to mám ráda i já. Jen po okolí a samotách raději chodím ve dvou :o), jen po městských uličkách razím i sama.
    Tak ať tvé TOULAVKY ti vždy najdou zajímavou cestu...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, nevím, jestli chodím jinudy, než mají možnost jít i ostatní, ale jsem ráda, že má tolik lidí tady chuť mě po mých obyčejně-neobyčejných cestách doprovodit, stejně jako už roky to děláš ty.
      A tak můžu jen ze srdce za to poděkovat, moc si každého zde vážím.
      Ať i tvoje dny jsou co nejpohodovější.

      Vymazat
  8. Hani, tvé fotky mi tentokrát připomněly naši chatu - máme ji kousek od trati, takže kolem kolejí chodíme docela často ... Díky za vzpomínku na léto :). Cesty, kudy nechodí mnoho lidí, jsou nej... Je čas vnímat krajinu i drobnosti kolem sebe... Máme to taky rádi.
    Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak to mám radost, že jsi se se mnou vrátila na chatu i v tomto mrazivém čase.Mám radost, že jsi zase šla se mnou.
      Opatruj se a měj se hezky i v dalších ledových dnech.

      Vymazat
  9. Hani, dokonalá procházka. Je jedno, jestli je léto nebo zima, ty si ji umíš vždy užít. A i šneka najdeš, stejně jako v létě, o srdíčkách ani nemluvím. Prostě žiješ TEĎ a TADY a to Ty opravdu umíš. Učím se od Tebe.
    Měj klidnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, přesně tak, můj život je teď a tady, stálo to ujít dlouhý kus životní cesty, ale takto je mi nejlíp.
      Pak nic nehledám, jen přijímám s vděčností všechno hezké, co mi u mé cesty leží...
      Pohodové dni a spoustu jen fajnových překvapení i tobě.

      Vymazat
  10. Milá Hanko, teď a tady a s otevřeným srdcem přicházejí zázraky. Mnohdy stačí i jeden...však víš ...
    Měj krásné dny. Opatruj se. Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věri, moc děkuji za nakouknuti, doprovod a milá slova.
      Já vím, že víš, že vím ...
      Hezké další dny i tobě.

      Vymazat
  11. Hani, krásné pocitové fotky. Ty po kolejích jsou obzvlášť krááásné! Měj pěkné dny, Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vi, moc děkuji za chuť si se mnou mrazivou cestou vykračovat.
      Taky přeji jen samé klidné lednové dny.

      Vymazat
  12. Ahojky Haní, Toulavky jsi krásně provětrala a věřím, že jste již spolu jedním. Počasí hraje takovou roli, jakou mu dáme. I za "nevlídného" počasí může být překrásně. Prima dny.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko milá, přesně jak píšeš, Toulavky jsou dokonalé i v tomto zvláštním lednovém počasí.Jsem šťastná, že po těch mých kolejích jsi šla taky ;-).



      Vymazat
  13. Anonymní29 ledna

    Haničko, zdravím.
    Krásně jsme se s tebou prošly a že nás tu je! Přitom by se řeklo, že jsou to jen koleje a trochu zmrazků a pohled do krajiny a jaký to má dopad!
    Moc hezky jsi nás povodila.
    Už se těším na další výpravu s tebou. Nenechej botky v koutě.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko milá, jsem moc ráda, že jste doplnila naší skvělou partu tady. Jsem vždycky v té nejlepší společnosti.
      Moc ráda vám všem tady každou svoji cestu ukážu a pokusím se, aby nebyla obyčejná.
      Přeji jen samé pohodové dny i k vám.

      Vymazat
  14. If you're attempting to lose pounds then you certainly need to start using this brand new custom keto meal plan.

    To design this keto diet service, licenced nutritionists, fitness couches, and chefs joined together to produce keto meal plans that are productive, decent, money-efficient, and satisfying.

    From their grand opening in early 2019, thousands of people have already completely transformed their body and well-being with the benefits a professional keto meal plan can give.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones offered by the keto meal plan.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...