motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 12. ledna 2020

Jako dřív?


I když mi tady chybí spoustu příspěvků z loňského konce roku,
i když mi schází i spoustu obrázků, které jsem dělala na začátku letošního,
začnu letos na místě pro mě už roky jedním z nejdůležitějších...

  

 I když vás vezmu tam, kde jsem nechala kus sebe,
s tímto místem jsem spjatá asi celý život,
a i když za poslední roky jsem vás sem vzala mockrát,
i tady bylo všechno jinak,
stejně jako většina věcí,
které se mění kolem nás každodenně.



Takže pojďte se mnou a se spoustou fajn lidiček,
kteří hledají klid a dobití energie v přírodě,
snaží se z ní do sebe načerpat to nejlepší z ní...



Zvu vás dneska hlavně obrazem do údolí řeky Oslavy,
pod rozvaliny zdí hradu,
co si jej od řeky všimnou asi už jen ti, co vědí, znají
a nechali tady kus srdce, jako já...







Vědí, že tady pod Ketkovákem je schovaný ráj na zemi.


Tak právě tady se sešli zase první lednovou sobotu vyznavači ticha, 
dýmu táborových ohňů,
zelených maskáčů,
tonů kytar a opravdového přátelství
a já jsem sem přijela taky, zase, po čase...



Přijeli všichni, aby vzdali každoroční hold všem kamarádům,
kteří se vydali na věčný vandr,
ze kterého už není nikdy cesty zpě a tohle údolí Oslavky milovali...




Tady u mrazivé řeky,
kde se zastavil čas, jen když přivřete oči
a nevnímáte třeba vykácené lesy kolem řeky,
ale i borovice, co jako pokřivení strážci dlouhé roky odolávali všemu
a i těch už tu je jako šafránu,
tak i tady se dá pokusit vrátit v čase,
zapomenout na přítomnost,
když člověk moc chce...





A i já moc chtěla,
vnímat jen to hezké,
načerpat do sebe a zaznamenat...
Třeba proud vody pod skalou a hradem,
kde jsem se v létě smáčela už mockrát.





Snažila jsem se zaznamenat tenhle dokonalý zvuk,
co možná jako jediný neměnný tady zůstal
a když zavřu oči, poslouchám vodu a nic víc,
spousta let se zpětně vymaže...







Tyhle skály, díky nimž spolu s řekou jste na místě,
kam nedosáhne ani moderní technika
a tak je tu vážně ticho, co ruší jen proud ledové vody,
co si razí cestu tímto neopakovatelným kaňonem,






tak i když je tu spousta lidí,
můžete být úplně sami,
úplně sami jen ve vzpomínkách i v mrazu...




A i když se tentokrát slunce schovalo,
tak aspoň trošku jsem měla pocit,
že tu stojím a všechno je jako dřív,
jako kdysi,
v době, kdy mi bylo -náct,
kdy jsem tady každé prázdniny snila pod hradem svoje sny... 
Stačilo jen zavřít oči jako kdysi a svět teď zmizel,
na chvilku...




Díky vám všem,
kteří jste byli zvědaví,
kam mě moje Toulavky letos poprvé nesly,
děkuji vám všem,
že jste se mnou tuhle cestu, pro mě i do minulosti, ušli...






Přeji vám všem ze srdce,
ať letos žádnou svoji cestu nevzdáte,
ať věříte vždycky ve šťastné konce a to nejen na svých cestách...


Život je jako ozvěna,
pokud se ti nelíbí co slyšíš,
změň to, co říkáš...



20 komentářů:

  1. Hani, sníš na krásných místech, nedivím se, že se sem ráda vracíš. Také miluji zvuk vody a ticho v okolí. Ty jsi byla zase ve správnou chvíli na správném místě, ta namrzlá řeka je nádherná. Krásné fotky a to srdce...., neuvěřitelné. Také občas koukám, ale nacházím jen málokdy. Tobě se zjevují snad na každé cestě a to je krásné znamení.
    Citát na závěr je úžasný, opisuji si ho. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc díky za tvůj první delší doprovod. Měj se taky na svých cestách co nejlépe a řeknu ti tajemství, jestli ta srdce neobjevuješ, možná nepotřebuješ žádná ujištění ;o).

      Vymazat
  2. Anonymní12 ledna

    Dobrý den Haničko,
    Děkujeme, že jste nás vzala s sebou.Je to úžasné místo.Měl jsem to štěstí projít se údolím tento víkend.je to nádhera těžko popsatelná.Je to ještě hezčí pokud má někdo to štěstí a prochazí se tímto místem s člověkem ,kterého miluje více než svůj život.Doufám , že budu mít možnost projít se tímto krásným místem přírody ještě třeba na jaře kdy se vše zelená,kvete,voní a může si lehnout do trávy. Poslouchat vodu a ptáky a vzhlížet na majestátné skály
    Děkujeme. F

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, není na světě víc, než vidět věci stejně s tím, koho milujete. Přeji vám ze srdce, ať nikdy nejste na svých cestách sám a sen o tomhle místě v zeleni, ať se vám stane skutečností.

      Vymazat
  3. Hani, zdravím k Oslavě - byli jsme tam v loni (díky tvým fotkám a článkům tady na blogu), takže vím, že je tam krásně a nedivím se, že ten kraj má stálé místo v tvém srdci a že se tam vracíš....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, děkuji za vzpomínky, mám radost, že ses sem měla chuť vrátit zase i se mnou.
      Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Anonymní12 ledna

    Hanko, krásné, ale ta zeleň mechu mě vzala!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc díky za chuť jít se mnou. Mechu je tam všude plno, je dokonalý.
      Krásné dny i k vám.

      Vymazat
  5. Děkuju, bylo to krásné. Člověk by si hned obul boty a šel...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky za chuť se se mnou projít. Tak ty boty obujte a jděte, jen na nás přece záleží...

      Vymazat
  6. Naprosto chápu, proč se k Oslavě stále vracíš...
    Haničko, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že jsem tě zase potěšila. Taky tobě přeji v novém roce jen samé šťastné dny.

      Vymazat
  7. Vždycky se s Tebou moc ráda projdu, takže i teď, poprvé v novém roce, jsem si s Tebou prostřednictvím Tvých fotek vyšla.
    A stálo to za to. Díky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani milá, tak ráda jsem tě vzala s sebou a buď šťastná i za každý tvůj doprovod v novém roce. Měj se krásně .

      Vymazat
  8. Musí tam být nádherně, Hanko. Šla jsem s Tebou opět moc ráda. Pozdravuj Oslavu a nenech ji na sebe dlouho čekat.
    Hezké dny se srdcem na dlani.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za doprovod do mého srdcového údolí. Budu moc ráda, když budeš mít chuť jít se mnou zase znovu, jindy, jinam.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Víš, že na světě chodí mnoho lidí, kterým se nikdy nezadařilo prožít takový koktejl emocí.
    Nemají a nikdy neměli místo na světě, kde by se cítili krásně, naplněně.
    Nikdy je nepíchne u srdíčka, nikdy neucítí pocit vzletu krajinou.
    Jsi bohatá, hýčkej si v sobě tyto pocity, pohlaď pohled vždy svá místa, není to samozřejmost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ty jsi tak zlatá. Úplně jsi mě dojala. Moc děkuji za úžasná slova, i když nevím, jestli tohoto všeho vážně já jsem schopná? Nevím, možná jsem pro mnohé jen zvláštní, ale je pravda, že postupem let jsem si to dokázala přiznat, že asi jsem a už se za to konečně nestydím.
      Šťastné dny i tobě a zase se stav, budu za to neskutečně ráda.

      Vymazat
  10. Opravdový ráj:-)))
    Díky za foto i procházku. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem.rada, že jsem ho ukázala i tobě. Taky se měj hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...