motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 6. června 2019

O šípkových růžích ...

Když jsem na začátku týdne vycházela ráno na svoji další cestu,
slunce svítilo vysoko nad hlavou a vzduch byl jako v červenci...
Měla jsem namířeno do ticha,
tentokrát jsem se chtěla dotknout hlavně minulosti.
Moc věcí poslední dobou neplánuji dopředu,
tak i tahle cesta dostala směr až na nádraží...
Když jsem stoupala nahoru nad město a minula místo,
které vám ukážu, ale až příště,
můj plán se změnil v okamžiku,
když jsem zahlídla směr cesty přede mnou...


Před časem jsem přemýšlela nad tím, že s příchodem
 červnových dní začnou kvést zase jedny z mých oblíbených kytek, tedy keřů
a že se jich po roce už nemůžu dočkat.
Fotím je každý rok,
Jejich vůně mě, hned po akátech a lípách, dostává úplně nejvíc.
Takže když jsem tentokrát nechala domy za sebou,
nevěděla jsem, že se moje cesta změní rázem tak,
že se ocitnu v pohádce
a moje přání se zase začnou plnit,
přesně ve správný okamžik...
Po pár krocích, kdy tráva byla stejně velká jako já
a cesta vedla středem akátového lesa,
všude kolem mě byly šípkové keře...


V ten moment jsme si začala notovat písničku z mé nejoblíbenější pohádky...
Vzpomínáte?

Na sedmém lánu u sedmé sýpky
svítil jak svíce růžový keř.
Však někdo tam k ránu podťal ty šípky,
nevzejdou více,nevěř či věř.





O šípkových růžích řeka tiše zpívá,
koně nesou v hřívách tu píseň tam v dál.
O šípkových růžích po nichž se mi stýská
i ten vítr v břízkách mi zpíval a hrál.



Na sedmém lánu u sedmé sýpky,
svítil jak svíce růžový keř.
Však někdo tam k ránu podťal ty šípky,
nevzejdou více,nevěř či věř...



A tak jsem si tam normálně, mezi tou voňavou záplavou zpívala.
V tom tichu, v žáru dopoledního slunce,
s modrou oblohou nad hlavou,
uprostřed vinic,
jen já a vůně planých růží...


Až tady jsem si poprvé všimla,
jaké druhy a odstíny může tahle křehká krása mít.
Šla jsem kolem spoustu let starých keřů,
co měly stonky jako stromy a byly skoro do mraků...




Nikdy a nikde, jsem takovou záplavu růží neviděla.
Mockrát se mi za tu cestu vybavily obrázky pohádky,
na trny jsem nemakala, 
nikdo mě budit nemusel,
ale u téhle brány jsem měla pocit, že za ní, by ta pohádka být mohla...



Obešla jsem jí podél vinic z druhé strany


a pohádka to byla...
Tenhle voňavý pohled přes stařičkou zahradu
a v dálce s jedinými šlehačkovými mraky na obzoru,
tak tohle, byla pro mě zase pohádka,
teď a tady zase jen pro mě, pro vás...



Tak snad jste se se mnou, v tomto království růžových keřů,
potěšili stejně jako já i bez prince Jaroslava...
A jestli budete mít čas, stavte se zase příště,
provedu vás místy, která jsem míjela cestou,
kvůli kterým jsem vedla svoje kroky v tomhle parném dni,
v místech, kde se vážně zastavil čas...

Děkuji za vaši chuť jít v tom horkém červnovém dni se mnou,
díky za to, že si aspoň občas,
 vzpomenete na pohádky...

U vás lidé pěstují pět tisíc růží v jedné zahradě 
a přece tam nenalézají, co hledají ...
řekl Malý princ...

💗

16 komentářů:

  1. Hani, tak to je dokonalá podívaná. Také jsem nikdy tolik růží pohromadě neviděla. A ty barvičky..., kochám se. Voní až k nám. :o) U souseda nám roste za plotem a začíná se popínat po našem plotě, letos poprvé. Takže si ji užívám, ale zatím jen v malém množství. .o)
    Přeji Ti krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti moje voňavé toulání líbilo. Taky jedna z cest, na kterou nezapomenu.
      Dáši, užívej dokonalých červnových dnů

      Vymazat
  2. Království pro šipkovou Haničku :-). Opravdu záplava šípkový růží. Nám před vchodem do domu krásně vykvetl jeden malý šípokový keř - kochala jsem se každý den cestou do práce a z práce, ale než jsem se rozhoupala ho vyfotit, tak už je skoro odkvetlý...
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, děkuji, jsi milá ;-).
      Tahle krása je tak rychle pomíjivá, škoda si jí nevšimnout...
      Měj se hezky a třeba vonavě.

      Vymazat
  3. Haní, to je krása! Takové obří keře šípkových keřů jsem také nikdy nezažila. Musela to být opravdu voňavá nádhera. Po prvním přečteném odstavečku jsem si také začala spontánně pobrukovat... zase tu moji šípkovou :o)

    Utkám se znovu s tím trním, šípkovým
    a pak ti všechno vyplním, vypovím.
    Až tvoje oči zaplanou, v úžasu,
    vetknu ti růžičku planou, do vlasů.

    Vetkne jí růžičku planou do vlasů.
    Vetkne jí růžičku planou do vlasů.

    Když si tě, dívko, představím, jak tam spíš,
    spánkem jak smůla lepkavým, chci být blíž.
    Neví se kdy, však ví se kam, mám se dát
    já tě z té smůly vysekám, mám tě rád...

    Přeji další prima neočekávaně krásné výšlapy! A co toulavky, jsou již nové? :o)
    Papa K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, jasně, Klusák...to je klasika...
      A Toulavky? Kdepak...když já tak strášně nerada nakupuju :-).
      Měj se taky báječně.

      Vymazat
  4. Tak jemnost, něha, vůně a barvy jsou až dojemné. Obyčejná šípková růže...
    V takovém množství jsem je určitě nikde neviděla. Jednu máme jako nálet na zahradě a nějak se nám ji nechce likvidovat...
    Haničko, jsem ráda, že ses nepíchla...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já bych ji taky nemohla vyseknout...kvete tak krátce, škoda by jí byla...
      Moc děkuji za dobrovod i řádky tady.
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  5. Ty poslední dvě, tam je tolik kouzla a nádhery.
    Jako dítě jsem je v přírodě hodně vnímala, i kvůli té vůni.Nyní na ně často nenarážím, proto tvé fotky pohladily.
    Děkuji, moc hezky se s tebou toulá, má to vždy příjemný podtext, každý si ten svůj, pokud chce, najde ...

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji, jsem tak ráda, když máš důvod se sem i vracet ...
    Nevím čím to je, ale vnímám teď věci, co jsem dřív neviděla, pokaždé za ně děkuju...
    Simi, ať i tvoje další červnové dny jsou co nejhezčí.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera! Ještě jsem letos rozkvetlé šípkové keře nepotkala. Asi nechodím tou správnou cestou. Tak jsem si užila tu krásu prostřednictvím Tvých fotek. Díky!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to jsem moc ráda, že jsem tě potěšila.Tak ať ještě nějakou růžovou krásu potkáš.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Zdravím Šípkovou Haničku :)))))
    Bydlíš v krásné krajině. U nás nic takového není.
    Přeji krásnou slunečnou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eviii, moc děkuji... Přijde den a když budeš chtít vidět, určitě podobnou cestou půjdeš...
      Měj se taky moc a moc hezky.

      Vymazat
  9. Šípkové keře jsou prostě krásné v každém ročním období! Pohodový den, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za doprovod a za milá slova.
      Mějte se moc hezky i u vás.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...