motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

úterý 25. června 2019

Letní svítání ...

Tak jsem zase dneska poslechla svůj momentální pocit,
překonala pohodlnost volného dne,
volného rána,
ještě za soumraku jsem popadla foťák
a vyběhla z domu...


Bylo něco po čtvrté hodině ráno
a já měla čas dojí lesem až na místo,
které jsem fotila stokrát,
stála jsem tady na jaře, v létě, na podzim, v zimě...


Pohled do údolí,
roky byl pro mě stejný,
poslední dobou si uvědomuji, jak je každou minutou jiný,
přesně jako dnes...



A tak jsem tam stála,
na kraji pole s pohledem na obzor,
na jediném blízkm místě,
kde mám na dohled východ slunce...


Napravo měsíc a jednotné nebe,
které jen občas přeškrtla letadla...



Za sebou jsem měla ten nejlepší ptačí koncert
a před sebou nebeské divadlo...
Neskutečná podívaní,
když v údolí, dole u potoka se válí mlha
a nebe se mění každou minutou...


A nalevo za obzorem,
slunce konečně vstávalo,
aby za pár chvil vykouklo na mě
a oranžový kotouč se v jediný okamžik vyhoupnul nad obzor...



V ten moment se to stalo,
všechno, všecičko zezlátlo
a paprsky pohladily až mě na protějším kopci...


A tak jsem tam zase stála
a nemohla se odlepit z místa.



Co na tom, že nohy i vlasy jsem měla mokré od rosy,
ale za tenhle zážitek stálo nakonec i pár štípanců,
co jsem vnímala až cestou zpět...



Když jsem tak tak stála a mačkala poslední obrázky,
usmívala jsem se a přemýšlela nad tím,
že jsem asi fakt jiná, možná divná.
No, ruku na srdce, kdo by dobrovolně, v jediném volném dni,
vstával ještě před sluncem
a jen tak stál dvě hodiny na kraji lesa
a celou dobu v úžasu jen zíral na nebe?


Ale tak třeba pro ty,
co nemají chuť, nemají kde,
nebo třeba jen nemůžou,
zkrátka pro vás všechny, 
co jste sem zabloudili,
i pro vás jsou tyhle obrázky...


Věřte, že i pro vás jsem tam zase stála,
aby i vám třeba tohle letní, slunečné ráno rozsvítilo den,


protože obrázky jsou někdy víc než slova...
Možná i proto, že:

Život se nepíše,
život se žije...


Krásná rána, krásné letní dny, co nás čekají ...




22 komentářů:

  1. Hani,
    miluji východy a západy slunce !
    Díky Ti za dnešní příspěvek :-)
    A nejen za něj ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, i já... slunce je moje...
      Měj se moc a moc hezky

      Vymazat
  2. Hani, Ty jsi hrdinka! Jak ráda bych byla součástí východu slunce jako Ty dnes, ale tělo odmítá tak brzy vstát a jít. Tak alespoň dnes s Tebou...Bylo to krásné!
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak hrdinka, to je jen o tom, jít, nejít :o) Jsem moc ráda, že jsem tě potěšila.
      Užívej horké dny.

      Vymazat
  3. Hanko, díky - obrázky mi den opravdu rozsvítily. Krása a balzám pro oči.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak to jsem moc ráda. I já jsem byla šťastná, tohle ráno vidět.
      Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Haninko ty jsi ranní ptáče. Tak nádherné záběry jsou odměnou. Moc děkuji a krásné dny ti přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, nemám problém vstát, když mám cíl a ještě jenom pro mě :o). Moc děkuji za doprovod.
      Měj se moc fajn.

      Vymazat
  5. Hani, nádhera! nemám problém vstát, jen bych musela ujet nejméně 20 km, abych si ten východ užijala jen takhle v polích, loukách bez civilizace... O to víc se kochám u tebe.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je právě problém, ten kdo východ slunce vidí denně tohle asi neocení. Ale já prostě musela...
      Tak se měj krásně a užij si každý den, co přijde.

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že jsem potěšila i tebe. Krásné letní dny i k vám.

      Vymazat
  7. Užila sis nádherný východ slunce. Úžasné fotky...jak se noc mění v den :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle ráno vážně stálo za to, budu si je pamatovat asi dlouho. Tak ať se všechny dny vydaří i u vás.

      Vymazat
  8. Hani, to je ale nádhera. Svítání já moc nezažívám, spíše západy slunce, ale před pár dny jsem si ho nafotila v Chorvatsku. Tam se díky Terri vstávalo dobře. :o)
    Tvé fotky jsou pohlazení po duši, mají krásné světlo a úžasnou atmosféru. Super.
    Přeji Ti prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji, za všechna slova, od takové fotografky zahřejí ještě víc.
      Jsem moc ráda, že u moře jsi stihla všechno.
      Měj se moc krásně i doma.

      Vymazat
  9. To je taková nádhera! Miluju tvé fotky! Mají atmosféru, mají duši!
    Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, za návštěvy, za milá slova. Snad budu mít pořád o čem psát...
      Dokonalè letní dny i k vám.

      Vymazat
  10. blondýna28 června

    Rozumím takovému rozpoložení, prostě když je světlo, také vstávám.
    Miluji východy slunce, koncerty ptáků a rozjímání, věř, jsi svá a díky za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tyhle rána jsou dokonalá. A zase to tak rychle uteče...musíme si je užít.

      Vymazat
  11. ...a dobře jsi udělala:-))) Díky tobě se můžeme kochat:-)Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že se kocháš :-)
      Krásné a pohodové prázdniny.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...