motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 3. února 2019

Než všechno smyje déšť ...

Letošní leden byl takový, 
jaký by první měsíc v roce měl určitě být.
Napadl sníh i tam,
kde běžně nebýval. 
Takže i u nás jsme se dočkali.
Sice poprašek a pár centimetrový nános střídalo jaro,
ale i u nás tahle bílá krása byla.
Vydala jsem se zaznamenat ji v čase,
kdy předpovědi hlásily její zkázu.


Takže dnes jen na skok,
jen za "barák",
ale tam, kde to mám nejraději,
chodím tudy pořád,
některé pohledy odsud se u mě střídají s železnou pravidelností,
přesto jsou pokaždé úplně jiné,
s jinou atmosférou.

  



Vyšla jsem až pozdě odpoledne,
sluníčko mi ještě na začátku pomáhalo jak mohlo,
takže obrázky byly takové, jak v lednu mají být...





Bílá peřina a modré nebe plné bílých beránků...



Sešla jsem tradičně až k lávce přes potok,



zase k vodě,
kde konečně bylo vše jak má být...



A právě v ten čas se slunce schovalo,
jako by vědělo, že jsem viděla zase to,
co jsem dneska hlavně vidět chtěla
a jen mi ještě ukázalo místo,
kde jsem ještě nestála ani nefotila,
přitom jsem kousek odsud procházela snad tisíckrát v životě.



Stála jsem na břehu potoka
vedle letitých olší a dívala se na utíkající pramen.



A v tom se začaly snášet z nebe dešťové kapky,
snad jako znamení,
že to příroda nevzdá,
že tenhle potok snad letos nebude zase víc prázdný než byl vloni...


Moc bych si to přála,
aby se všechno kolem nás nezměnilo úplně,
aby to nebylo aspoň takovou rychlostí.
Aby aspoň něco, z toho "obyčejného" zůstalo.
Kvůli vzpomínkám, 
nebo právě pro tuhle možnost,
zastavit se a mít radost třeba i z toho, 
že v jednom obyčejném potoce zase po dlouhém čase teče voda...



Díky, že jste se mnou šli v dešti...

Jdi tudy, kam tě tahá tvoje srdce,
ne tam, kde ti říkají ostatní,
že by jsi měl jít ...


20 komentářů:

  1. Hani, ty to umíš tak krásně nafotit a doplnit komentářem....
    U nás právě sněží... a na mne skočila nějaká viróza, takže místo toho, abych se šla projít zasněženým sídlištěm (i to umí mít své kouzlo a navíc to do lesa zas tak daleko nemáme), vařím si čaj, utírám nos a zkouším to nějak zlikvidovat, protože zítra musím do práce. Tak jsem ráda, že aspoň díky tobě jsem si užila něco víc pohledů na zasněženou krajinu než ten jeden, co mám z okna :-).
    Krásný zbytek neděle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jsem ráda, že moje toulání přišlo vhod. U nás je to momentálně taky jako v lazaretu.
      Tak si jen přeju, ať bacily zase utečou. Totéž přeji ze srdce tobě.

      Vymazat
  2. blondýna03 února

    Od momentu, co jsem si koupila kousek půdy, změnilo se mé myšlení, změnil se mi život.
    Voda má pro mne obrovský význam, daleko jinak jí vnímám. Je už pro mne úplně jedno, zda prší, sněží, ta voda je jako produkt nejdůležitější.
    Bylo mi ctí se s tebou brouzdat ve sněhu, v dešti a i já doufám, že na jaře bude vše svěže zelené, příroda bude spokojená.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moc děkuji za písmenka o vodě i za další tvůj doprovod.
      Voda je nejvíc, voda je život.Tak ať jí je napořád dost.
      Měj se fajn i další únorové dny.

      Vymazat
  3. Moc pěkné fotečky:-)
    U nás je skoro jako na horách.
    Hezké dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jj.divala jsem se, že Praha zapadla.Už vločky došly i k nám.
      Uvidíme, jaký únor nakonec bude.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Hani, kolem vody je tak krásně a u tohoto průzračného, po okrajích zamrzlého, potůčku obzvlášť. U nás včera jaro a sluníčko a do rána nasněžilo. Dnes všude mokrá břečka, ... čvachtá to čvachtá.
    Pokochala jsem se tvými fotkami se zasněženou krajinou.
    Přeji příjemnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za doprovod. Počasí se i u nás mění každý den. Uvidíme, co nám únor nachystá.
      Tak ať jsou ty dny co nejpohodovější.

      Vymazat
  5. Hani, to jste měli krásně! I se sluníčkem :) U nás hodně nasněžilo. Padalo a padá vydatně. Na jednu stranu jsem ráda, příroda si doplní zase trochu vody, co přes léto tak chyběla. Ale stromy to bohužel tolik nezvládají a některým už se větve pod tou tíhou lámou. Snad nebudou škody velké....
    Haničko, moc díky za pěkné fotky od vás.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S počasím je to pořád jako na houpačce, ale snad to i příroda nějak zvládne.
      Přeju jen samé hezké únorové dny i k vám.

      Vymazat
  6. Krásné fotky. U nás sníh zmizel, ale určitě nějaký ještě napadne. Vody není nikdy dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za doprovod. Sníh nebyl, ale už zase dneska padá.
      Únor, jak má být.
      Tak ať se i tobě všechny dny vyvedou podle představ.

      Vymazat
  7. Haničko, tvé procházky mám moc ráda.
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko a já zase moc děkuji za písmenka a že jsi mě doprovodila. Hezké dny i tobě.

      Vymazat
  8. Krásná procházka zimní, podvečerní krajinou, Hanko. Co na tom, že začalo pršet, stihly jsme se pokochat vším, co tento okamžik nabízel.
    Pěkné další dny Ti přeji.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, moc děkuji za doprovod i v dešti a těším se, že tě vezmu příště určitě zase s sebou.
      Měj se moc hezky.H.

      Vymazat
  9. Milá Hani ani déšť mne neodradí od nadherné procházky s Tebou. Úžasně je tam u Vás.
    Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko milá, já děkuji za doprovod. Ukázala jsem ti to u nás zase moc ráda.
      Ať jsou další dny i u vás co nejhezčí.

      Vymazat
  10. Je u Vás krásně.Děkuji za milou procházku Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věri, jsem ráda, že se ti u nás líbilo. Budu ráda za další doprovod.
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...