motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 17. února 2019

Ráno pod horami ...

několikrát jsem tady psala, že mám to štěstí,
že se můžu několikrát za rok vracet tam,
kde to mám ráda, kde je mi dobře kdykoliv, když sem zajedu...
Takže i uplynulý víkend jsem mohla strávit pod valašskými kopci,
Radhošti na dohled...


Už předpověď počasí slibovala předjarní víkend,
takže nemohlo tady být jinak než skvěle.
Tohle místo, čistá příroda,
ticho a klid a všude kopečky, kam oko dohlédne.



Jezdím sem už čtvrtstoletí,
ale pokaždé tady najdu jiný obraz, něco, co mě zase spolehlivě dostane.
Nejinak tomu bylo i tentokrát.
Dostalo mě ráno...
Vstávala jsem poměrně brzy, kdy slunce ještě bylo nízko,
ale dost vysoko na to, aby předvedlo dokonalé divadlo,
tepla a mrazu, zimy a předjaří...




Ty mrazivé přechody mě dostávaly,
osvícené kopce, mlha pod Radhoštěm,
zbytky sněhu, které odolávaly jen pod nejvyššími vrcholky schované před sluncem...


Slunce si hrálo se stromy a já jen tipovala, kam až jeho paprsky dosáhnou
a bílý koberec rozpustí...


Stála jsem tam zase úplně sama a nechápala jsem,
že zase stačila nenáhoda,
otevřít oči, kouknout se z okna
a místo snídaně a tepla jsem dala na momentální pocit, 
chuť vzít foťák a vyběhnout jen kousek...


S každým cvaknutím foťáku se můj úsměv dělal větší,
až na konci, když už slunce překonalo i ty nejvyšší stromy,
mě tam uvnitř něco hřálo stejně, jako to slunce...



Pro tenhle pocit, pro tohle ráno, pro tyhle obrázky,
jsem sem určitě taky měla jet, tady stát, vím to.
Nic v životě není náhoda,
stejně jako tohle výjimečné ráno,
které jsem zde měla zažít poprvé od dob, co sem jezdíme, právě teď,
teď, když jsem to nejvíc potřebovala...



Děkuji za nenáhodu,
za možnost,
za váš další doprovod...



Je načase přestat věřit na náhody,
protože vše co se nám děje, má svůj důvod...



16 komentářů:

  1. Hani, nádherné fotky, ke kterým se snad ani nedá nic dodat. Jen se kochám. Zachytila jsi krásně krásnou krajinu.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za všechna slova, za chuť zažít tohle výjimečné ráno se mnou.
      Měj se, Stáni moc hezky.

      Vymazat
  2. Haní,
    i takto zprostředkovaně přes fotografie na monitoru velmi silně vnímám tu krásu, cítím vůni rozbřesku, mrazivého a přitom neskutečně hřejivého. Prostě nááádhera. Děkuji za ranní pohlazení.
    Já teď zrovna koukám na východ slunce, který se barví do červánkova. Další rozkoš :o)
    Krásné dny K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, přesně tak jsem to cítila v tu chvíli já. Neskutečnou dokonalost v okamžiku výjimečného rána...

      Vymazat
  3. Hani, je to krása. Každý den je v přírodě jiný, ona sama je jiná.... a vždy má co nabídnout. Stačí jít a umět otevřít srdce. Krásné fotky!
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěti, přesně tak. Nic, ani ten jedinečný okamžik v přírodě nemá reprízu. Byla by škoda aspoň nějaký nezachytit...

      Vymazat
  4. Hani, to je krása. Jednoduchá, prostá, objímající. Dokonalá příroda ví, co člověk potřebuje a kdo je vnímavý jako Ty, dokáže přijmout vše, co mu nabízí.
    Měj krásné dny plné pohody a radosti.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jsem ráda, že se ti moje ranní obrázky líbily.
      Přeji ti jen samé výjimečné dny.

      Vymazat
  5. Hani, krásné ráno, krásné fotky. Dala jsi přednost procházce před snídaní a vyplatilo se, zažila jsi výjimečné ráno.
    Přeji Ti více takovýchto nádherných chvil. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, možná jsem blázen, ale rychlé nápady mě poslední dobou nikdy nezklamaly...Řídím se srdcem...
      Také tobě přeji jen samé vyjimečné okamžiky a vždy dobré světlo.

      Vymazat
  6. Hani ani dýchat se mi nechce. Takova nádhera.
    Opět moc děkuji za úžasnou procházku s Tebou.. Vzpomínala jsem na Tebe v neděli při naší procházce. Snad se ti také bude libit se mnou.
    Měj se moc krásně, srdíčkově zdravim.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, je tak úžasné číst, že jsem součástí mnoha výšlapů úžasných lidiček...Moc si toho vážím. Přeji jen samé výjimečné zážitky a dny plné slunce...

      Vymazat
  7. Úchvatné! Ta druhá fotka, ta cesta... Úplně slyším to ticho a cítím ten vzduch.
    Haničko, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že aspoň kousek toho dokonalého rána jsem zachytila sem i pro vás.
      Moc děkuji za doprovod.
      Ať i další dny máš co nejhezčí.

      Vymazat
  8. Nádherné fotky. Tento víkend se mimořádně vydařil. Konečně jsem se dočkali hřejivých slunečních paprsků a vzduch voněl po jaru, viď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko jsem ráda, že inty jsi se se mnou prošla.Hezké slunečné dny i k vám.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...