motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 24. ledna 2019

Mrazivá, slunečná a nejdelší ...

Mám pocit, že poslední dny žiju ani ne z hodiny na hodinu, ale spíš z minuty na minutu.
Stejně tak včera, když jsem se během deseti minut ráno rozhodla,
že zase změním plán na volný den
a místo domácího kolotoče
chci den jiný...
Mrkla jsem do map, sbalila protimrazovou výbavu a vyrazila,
vstříc slunci a mrazu mínus osm,
 na cestu patnácti kilásků, cesty kterou jsem nikdy nešla...



Už když jsem uviděla start své cesty, věděla jsem, že jsem udělala dobře,
tyhle obrázky začínají být pro mě drogou,
na kterou bezpečně zase pár dní funguju klasicky...




No řekněte, není to pohádka?
 Tady u nás jsem takové obrázky neviděla už roky.
Bílá námraza, blankytně modré nebe a na opačné straně vycházející slunce...


Pro mě dokonalost až se tají dech.




Uvědomila jsem si, že mi stačí tak málo,
nechápu, jak je možné, že jsem si to dřív neuvědomovala,
obyčejná krása na dosah, stačí se jen dívat...


Silnice uprostřed pohádky od Mrazíka...



Pak na mě čekala už jen dlouhá cesta lesem, kde jsem se snažila nemyslet na to,
že všude kolem jsou hromady pokácených velikánů
a možná už za nějaký měsíc tenhle les taky nebude a cesta bude úplně jiná.


Ale zatím tady je, takže teď ještě mám možnost si tuhle krásu,
co když pomůže sluníčko, je ještě skvělejší,
prostě do sebe nasát a zapamatovat navždycky...


Ještěže slunce mi pomáhalo hodně,
protože mráz se mnou šel celou cestu a občas se mu nebylo kde schovat
a navíc mi předvedlo neskutečné divadlo mezi smrkovými obry...



Mohla jsem si i zabruslit 
a nemusela jsem ani platit VIP vstupné za úplně privátní plochu.




Chvilka ještě na mrazivou sváču a pak jsem musela zase dál, do většího mrazu,
mezi poli.



Abych mohla pak sejít do údolí potoka, 
co se tudy klikatí a jeho bublání je slyšet i pod ledem,
mráz, nemráz ...



Kolem něj jsem došla až tam, kam jasně musel můj výšlap taky vést,
přece k řece, zase té mojí, milované,
potěšit se promrzlými břehy
a zase trochu víc plným korytem...



Pak už zbývalo jen vyběhnout do kopce k městu,
abych svůj cíl a jeho dominantu- Náměšťský zámek mohla vidět z místa,
z kterého ještě nikdy
a poděkovat zase, jako vždycky v cíli...


Za čtyři hodiny mrazu mi tohle všechno stálo,
den jak na objednávku,
slunečný, mrazivý a výšlap asi nejdelší, co jsem ještě v rekordním čase zašla, 
zkrátka pro mě
d-o-k-o-n-a-l-ý
d-e-n

Byli jste se mnou zase, i když jste ani netušili.
Snad jsem ani vás nenudila dlouhou cestou
 a i v tomhle mrazu jste se se mnou prošli rádi.
Díky za váš čas, který jste mi opět věnovali.

Když jde člověk stále rovně,
nikam nedojde ...

❤ 



27 komentářů:

  1. Hani,
    nádherná mrazivá pohádka !
    Máš velké štěstí, že můžeš výletovat jeden den v pracovním týdnu, to si tu krásu můžeš vychutnat sama uprostřed přírody :-)
    Ale i o víkendu se dají najít ještě nezalidněná místa.
    Já výletování a čas spolu věnuji od nového roku sobotám a je to úžasné !
    Přesně jak píšeš, proč jsme to dřív neviděla,...teď mám všechny soboty ve vzpomínkách , ve fotkách a jsem nabitá zase do té příští ;-)
    Sice doma tuny prachu ,...ale což, ono to počká, až zase nebude počasí na výlety !
    Měj krásné i ty dny všední, pracovní !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, bohužel, možná bohudík mým dlouhým a krátkým týdnům v práci, mám volno i v době, kdy ostatní zařezávají v práci. Pro mě ideální stav, kdy musím právě z mraveniště, ve kterém jsem pořád, utéct do ticha.
      Je fajn jen jít a nic neřešit. Je fajn, že to ještě dost lidiček pořád dokáže.
      Tak se měj moc hezky, venku i doma.

      Vymazat
  2. K tomu není co dodat - dobře si udělala, dokonalý den!
    Haničko, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji za další zastávku tady u mě.
      Taky se měj co nejlépe v těchto mrazivých dnech.

      Vymazat
  3. HANIČKO JÁ TO MĚLA STEJNĚ - JEN MI TROCHU TRVALO NEŽ JSEM SE RÁNO ROZHODLA - A SLUNÍČKO MI TU NAMRZLOU KRÁSU TROCHU ROZTÁLO !iVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, já se dívala, bylo u vás dokonale taky. Já v poslední době trhám v rozhodování ohledně výšlapů rekordy, a zatím se mi to vyplácí.
      Tak ať i další dny stojí za to.

      Vymazat
  4. Dievča, ako ja ťa obdivujem ... Cestou - necestou sa vyberieš krajinou ... a tá krajina ťa odmení ... Dnes som čítala tvoje písmenká so zatajeným dychom ... Hani, prajem všetko dobré ... L. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, jsme tak ráda, že se ti má trasa líbila. Moc díky za milá slova, jsi zlatá.
      Taky se měj co nejlépe.

      Vymazat
  5. Krásný den jsi měla a já díky Tvým fotkám a písmenkům jsem si tu krásu užívala taky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty jsi milá. Děkuji moc za doprovod, jsem ráda, že jsi se se mnou zase šla.
      Ať i tvoje dny jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  6. Nuda to rozhodně nebyla Hani. Taková nádhera, až se tají dech. Jak já Ti rozumím... Měj se krásně. Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc děkuji za návštěvu a chuť se mnou jít.
      Mějte se doma všichni moc hezky a pohlazení princezničce :o).

      Vymazat
  7. Krásně nafocená bílá pohádka. Jako vždy jsem s tebou šla ráda krajem, do kterého jsem zatím jen trochu nakoukla a ty mi poodhaluješ jeho další kouty.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni jsem ráda, že se ti u nás líbí,ale ono je hezky vlastně všude, stačí se jen dívat.
      Vždyť ty to taky tak skvěle umíš. Tak ať i další zimní dny stojí za to si pamatovat. Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Peti, ona to vlastně pohádka byla. Těch pár hodin pro mě bylo vážně pohádkových.
      Posílám moc pozdravení a přeji jen samé dokonalé dny.

      Vymazat
  9. Bílá námraza mne fascinuje a přitahuje. Nádherná, mrazivá cesta kterou jsem si s Tebou milá Hani moc užila.
    Moc děkuji a přeji ti mnoho krásných cest. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, já věděla, že jdeš taky se mnou. Jsem za to moc ráda. Tahle bílá krása byla jen jedno dopoledne, už i věřím, že na objednávku :o). PS: vždycky když stojím u nás na nádraží, myslím na tebe...
      Opatruj se a ať každý den je ti dobře.

      Vymazat
  10. Haní, je to naprostá pohádka!!! Jinovatkou či sněhem obalené stromy, to je prostě bomba. Muselo být naprosto luxusně. Fotku po fotce jsem si užívala. Opravdu neskutečná krása.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko milá, přesně, pohádka to byla. Pohádka o jednom lednovém dni za odměnu bez objednávky :o).
      Moc pozdravení k vám, vám všem doma. Užívejte pohádkové zimní dny.

      Vymazat
  11. blondýna26 ledna

    Do určité fáze člověk musí dorůst a dozrát, pak vnímá věci, kolem kterých chodil a měl zavřené a méně zaostřené vnímání. Navíc kdyby vše přišlo ve stejný čas, nebylo by co objevovat.
    Krásný svět kolem nás a tak málo lidí s otevřenýma očima !
    Děkuji, že je máš otevřená a připravená i s bonusem těšit okolí ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, přesně, jsem ráda, že jsem touhle fází asi prošla. Každý den není den slunečný, o to důležitější je, to slunce do sebe nasát a využít v době, kdy se všeho hezkého nějak nedostává...
      Měj se moc a moc fajn.

      Vymazat
  12. Hani, další dokonalý výlet. Fotky jako z pohádky a ta námraza jim dodává své kouzlo. Kouzlo okamžiku, který je tak pomíjívý. A Tobě se podařilo ho skvěle zachytit. Až tudy půjdeš příště, nikdy se tento obraz už nebude opakovat. Mám také pár míst, kde jsem pořídila neopakovatelné fotky a když tudy dnes projíždím, vždy si na focení vzpomenu a děkuji, že jsem tenkrát měla foťák u sebe. Stejně jako Ty, tentokrát. .o)
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, přesně, tak nic se nedá zopakovat, vše je otázka teď a tady... a o tom to je, být v pravý čas na pravém místě. Pak za to vždycky poděkuji a těším se na příště.
      Tak ať těch správným míst potkáváš i ty na svých cestách co nejvíce a máš vždycky na co je zachytit...
      Měj se krásně, doma i na cestách, i v dalších mrazivým dnech.

      Vymazat
  13. Milá Hani, píšeš, že Ti stačí málo, nechápeš, že sis to dřív neuvědomovala. Myslím, že je to tím, že se posouváš. A to je dobře. Protože v maličkostech je ukryto největší bohatství světa, řekla Věrka :-) Amen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věri, máš pravdu a taky se měním a jsem za to ráda .
      Moc děkuji za návštěvu tady.
      Měj se taky moc hezky,vy všichni doma.

      Vymazat
  14. Musím říct, že mě podobné dny fakt hodně baví. Ale je teda pravda, že se na ně ráda dívám z tepla domova někde od krbu. Většinou sáhnu do svojí databáze knih, udělám si horké kakao, čaj nebo svařák a prostě si třeba celý den čtu. :) Ale i procházka je fajn.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...