motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 13. ledna 2019

V závějích ...

Když jsem před koncem roku měla možnost zažít na Vysočině tu pravou zimní pohádku,
netušila jsem, že se sem vrátím a bude to velice brzy...


Poslední dny nás kolem zásobují zprávami o zavalení většiny republiky sněhem,
bohužel kousek od Brna se musíme spokojit s popraškem, 
který už týdny střídá celkem pravidelně déšť a totální jaro...
Vzhledem k tomu, že všichni u nás doma, tedy kromě mě, 
podlehli lyžařské vášni,
vydali jsme se v sobotu zase za nejbližším sněhem k Novému Městu.


Když jsem viděla desítky aut pod kopcem, 
byla jsem snad ještě víc vděčná tomu, 
že jsem lyžařské umění nechala definitivně v minulém století,
 na mém druhém lyžařském výcviku na gymplu...



Vydala jsem se tedy sama vstříc sněhovým závějím a obaleným stromům, 
daleko od davů, daleko od barevných mravenců,
pohybujících se pro mě neskutečnou rychlostí na uježděném kopci.


Vydala jsem se jen do bílých sněhokup a totálně obalených smrků,
co ještě tady ční až do mraků...



Po pár ušlapaných stametrech jsem musela přehodnotit menší plán,
protože vichr z polí a sněhová tma,
mi i na hlavní cestě dost jasně ukázala, že po turistických značkách napříč poli,
se dneska vážně asi moc procházkově jít nedá...



Tak jsem neplánovaně došla až do malé dědinky schované v dolině,
kde jako by se zastavil čas a vše určovalo počasí.




Po letech jsem tady viděla zasypané domy až pod okna 
a zasypanou zvoničku mám před očima do teď...





Na zpáteční cestě, po té stejné, po které jsem ještě před chvilkou neviděla ani na rukavici,
jsem teď mohla i fotit, aniž by se foťák měnil ve sněhovou kouli.
Uvědomila jsem si tady, ani ne v pravých horách,  
že ne člověk, ale příroda má pořád poslední slovo
a změní všechno, ať už je to námi sebe lépe naplánované...





Takže i počasí se smilovalo a i díky tomu mám tyhle obrázky
té pravé, nefalšované zimy...




Když procházíte koridorem mezi závějemi,
cestou, kde bílá nadílka pokryla všechno suché, špinavé, smutné,
změnila stromy jako v pohádce o Mrazíkovi,
nestačíte se divit a vnímat vše pohádkové kolem,
 svět, o kterém si my, jen šedesát kilometrů odsud, můžeme nechat jenom zdát...



A tak jsem tam zase v tichu procházela a doprovod mi byl jen můj zmrzlý dech
a bála jsem se vlastně jen toho,
aby některý smrkový velikán tu sněhovou tíhu nechtěl i s větvemi pustit k zemi...




Slyšela jsem i to, jak praskají větve a moc dobrý pocit to nebyl,
ale tak jsem si zase jenom přála a věřila...



Tahle cesta byla tak krásná,
že mi snad odpustíte zase možná víc obrázků, než by bylo nutné,
ale kdoví kdy zase takovou zimu já zažiju,
proto si ji tady chci co nejvíce ponechat...



Odjížděli jsme nakonec všichni spokojení.
Lyžaři s tím, že za rok nic nezapomněli a prkýnka jezdí tak, jak mají
a já s hladivým pocitem tam uvnitř,
že jsem zase vyplnila tři hodiny svého volna přesně tak,
jak jsem ani nedoufala, ale přesně tak, jak jsem teď a tady potřebovala...




Moc děkuji vám všem, kteří jste měli chuť v závějích  procházet mrazem zase se mnou
a i když byla zima velká,
snad kousek toho hřejivého z toho dne, cítíte i vy...


To bylo tenkrát, když v zimě padal ještě sníh ...





22 komentářů:

  1. Nádherná,přímo pohádková reportáž,krásné fotky,ráda jsem se s tebou prošla.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda za milá písmenka i doprovod. Mějte se moc hezky.

      Vymazat
  2. Díky za výlet do zimní pohádky. V Praze sněžilo v pátek večer, ale v sobotu ráno už tálo a dneska po sněhu není ani památky, tak mi tvůj výlet za zimou příšel vhod. My se chystáme na výlet příští týden, tak třeba taky nějakou zimu se sněhem potkáme.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím moc palce, ať vyberete horskou oblast, všude jinde je to jako na houpačce. Díky za doprovod.
      Mávám ku Praze :o).

      Vymazat
  3. Ach jo... U nás dnes prší ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, u nás taky, bohužel, ještě že za tou pravou se dá zajet, že? Mějte se moc hezky i v dalších lednových dnech.

      Vymazat
  4. Hani, děkuji za nádhernou pohádkovou procházku. Moc hezky jsem se prošla. Takovou pohádkovou zimu jsem už dlouho neviděla.
    U nás jsou jen zbytky sněhu, zato opět dost fučí.
    Hani, měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsem ráda, že se sněhokupy líbily aspoň zprostředkovaně. U nás už je taky jaro, ale nevlídně.
      Tak ať další dny jsou fajn, ty pravé, lednové všude.

      Vymazat
  5. Anonymní14 ledna

    Nádhera. Taky to takhle můžu. Sama se brouzdat neznámou tichou krajinou... A ostatní ať se lopotí na svahu s prkénky. Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za návštěvu, jsem ráda za další fajn dušičku jako doprovod. Taky mám raději pohorky...
      Mějte se taky moc hezky.

      Vymazat
  6. Hani,
    u nás je podobně jako u Vás , jeden dne napadne pár centimetrů a druhý den déšť a je fuč :-(
    A my se tu pak o víkendu procházíme blátem a kalužemi :-o
    Já snad ještě takovou zimu a tolik sněhu neviděla !
    Okna zasypaná, ...no v reálu asi Ti lidé z toho sněhu až takovou radost nemají, jako my v nížině od počítače , v teple ;-)
    Ale stejně je to krásná zimní pohádka :-)
    Důležité je, že jste všichni byli spokojeni !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, jsem moc ráda, že jsi se se mnou prošla v závějích, taky nevím, jestli jsem někdy něco podobného viděla. Snad jako malá...
      Na horách je život těžší, ale myslím, že lidé tam řeší důležitější věci, než my, v nížinách...ale já bych to asi brala i tak...
      Taky se měj moc hezky i další dny.

      Vymazat
  7. Haničko, to jsou kupy!!! Tahle procházka musela být i celkem náročná! Ale krásná...
    U nás aktuálně něco jako sněhová vichřice, psa by nevyhnal...
    Měj pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně, byly to kupy. Procházka byla místy zajímavá, když člověk nic nevidí, ale ten zážitek...dlouho na to nezapomenu... Jsem blázen, mám takové "akce" ráda.
      Měj se moc a moc hezky i ty.

      Vymazat
  8. Hani, tak to je opravdová, nefalšovaná zima, jakou jsem už hodně dlouho nezažila. Musela jsi pořádně vymrznout, ale věřím, že zážitek to byl neopakovatelný. Nádhera, nádhera, nádhera.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc ráda jsem potěšila zase jednou já tebe.
      Ten mráz stál za to, budu dlouho vzpomínat na neskutečné dopoledne v závějích.
      Tak ať i všechny tvoje cesty jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  9. Hanka, to je krásna zima, akú som ja naposledy zažila ako študentka v Tatrách ... Všetky tvoje pohľady na krajinu s neporušeným snehom si pozerám so zatajeným dychom ... toľko krásy ...
    Hani, prajem všetko dobré ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, jsem tak ráda, že jsi šla zase se mnou a že jsem ti i vrátila vzpomínky.
      Měj se krásně i u vás.

      Vymazat
  10. Mrazivá krása....a tvoje nádherná fotoreportáž.
    Ráda se s tebou procházím po vlastech českých :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi a já jsem zase moc ráda za tvůj pravidelný doprovod.
      Měj se moc hezky i v dalších lednových dnech.

      Vymazat
  11. Hani milá opět jsem se s Tebou tak nádherně prošla.
    Občas si říkám kdepak to žiju.. všude tolik sněhu a u nás jen pocukrováno. Ale mám své zlaté přítelkyně, které mne berou sebou na procházky.Co víc si přát. Moc ti za to děkuji.
    Užili jste si všichni té nádhery. Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko, no přesně jak píšeš, to mám i já. U nás jaro, za pravou zimou musím 60 km jinak. Ale vyplatilo se, jsem moc ráda, že jsi zase chtěla jít i mrazu se mnou.
      Měj se moc a moc fajn.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...