motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 19. ledna 2019

V mrazu a slunci ...

Po delší době dnes vykouklo slunce
a i když teploměr ukázal dost velká mínusová čísla hned zrána,
já věděla, že dnešní den zase bude pro mě sobotou výletní, toulavou...
Takže zase po nějakém čase já, Nikoňácký kámoš, toulavky, 
Mapy a rychlo trasa vybraná ráno zase nenáhodně...
 Kdo tedy chcete, vydat se se mnou mrazivým sobotním odpolednem,
beru vás všechny s sebou, jako vždycky...
  

Mám ráda zkroucené borovice uprostřed ničeho, i v lese,
lesní cesty i ty, co se klikatí v polích...



Všechno tohle jsem dneska měla možnost vidět a nasát,
navíc s bonusem slunce, co ze zbytků sněhu vytvořilo blyštivou krásu na zemi...


Pamatujete si, kdy jste holou rukou zvedali vločky sněhu
a dívali se, jak ta dokonalá hvězdičková krása mizí v teplé dlani?


Měla jsem dneska možnost jít na zvláštních místech, která jsou posetá obřími kameny,
jako by je tam někdo shora rozmetal...
Místy, se zvláštní atmosférou...


Jeden tady nechal prý čert, co na něm dokonce otisky svým velkých kopyt zanechal...



Dokonalé obří balvany,
zarůstající mechem a zapadlé ve vrstvách jehličí,
jsou tady rozmetané po stovkách.
Můžete jen obdivovat a hádat...


Ale jeden kámen, má přesně daný úkol,
 slouží jako sluneční hodiny dodnes
a ukazuje možná staletí pořád skvěle čas,
tehdy i dnes...


Hlavní můj cíl a většina trasy vedla kde jinde, než podél řeky, 
mé nejmilovanější- Oslavy...


Šla jsem tentokrát proti proudu, 
 po lesních cestách a po polích cestou dlouhou, klikatou,



jen pořád bezpečně ve směru, který mi ukazovalo její koryto...



Bylo mi u ní skvěle, 
poslouchala jsem bublající zvuk co nemá opakování.



Nevadili mi ani zarostlé břehy,




Šla jsem kolem vody dlouho,
až na konec cesty mě provázelo moje milované slunce,
co potom odešlo spát,



aby na opačné straně mohl hlídat mé poslední metry do cíle měsíc...


A tak jsem zase mohla dojít do cíle spokojená,
vymrzlá, ale šťastná za další odpoledne,
co se mi vydařilo víc,
než jsem si mohla vůbec vysnít...


Na úplném konci mi nezbývá už nic jiného,
než jen moc poděkovat vám všem,
co jste šli se mnou tam i tady,
mrazivou lednovou sobotou.
Snad jsem vás zahřála i přes ten mráz, zase...



I uprostřed zimy se dá v sobě najít věčné léto ...





26 komentářů:

  1. Hezky jsi se toulala - dneska byl krásný, byť trochu mrazivý den. Ráda jsem se prošla s tebou.
    My jsme se výjimečně toulali ulicemi - po Mariánkách a po Lokti. Fotky ukážu taky na blogu, ale až časem - zatím je nemám ani stažené z foťáku.
    Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.byla zima, ale slunce pomohlo a bylo fajn.
      Těším se na výlet že západu.
      Mě se hezky.

      Vymazat
  2. Bezva toulání zachycené na krásných fotkách.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za doprovod.
      I k vám hezké lednové dny.

      Vymazat
  3. Vločky sněhu, krystalky zimy v ruce ... přesně včera po poledni, neb příroda k tomu dokonale vybízí.
    I já tvrdím, že kdo chce, najde. Jen musí mít otevřené oči a srdce.
    Kouzelnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, kdo chce, hledá způsob,kdo ne, hledá důvod...
      Někdy stačí jen málo.
      Dekuji za zastavení. Měj se moc a moc hezky.

      Vymazat
  4. Ležím s teplotou v posteli, tak jsem ráda, že jsem mohla být s tebou na krásné procházce :)))
    Diky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Achjéje, tak moc držím palce, ať je brzy dobře a bacily utečou do mrazu.

      Vymazat
  5. Krásná procházka, jako vždy Hani. Ještě jsem letos nikam nestihla zajet, tak aspoň takhle s Tebou. Hezké dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsi šla se mnou aspoň takto.
      I k vám přeji pohodové lednové dny.

      Vymazat
  6. Nádherná procházka. Hned bych šla s tebou. Stejně máme krásná místa v naší zemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, tady je tak krásně, mnohdy hned za humny. Stačí jen vyrazit. Moc děkuji za doprovod.
      Měj se moc fajn.

      Vymazat
  7. Haničko, s tebou se toulám moc ráda! Tahle zamrzlá a je pocukrovaná krajina má svůj nezaměnitelný půvab.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji, za zastavení, doprovod, milá slova. To já jsem ráda, že jsi mě doprovodila. I tobě šťastné dny lednové.

      Vymazat
  8. Milá Hani i já moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou. Tak ráda se s Tebou procházím. A víš že jsem si na tebe v sobotu při mé procházce vzpomněla. Tentokrát jsi ty šla se mnou 😉 .. krásný nový týden ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, ty jsi zlatá. Tak to jsme šly vážné spikečně.
      Tak ať i další dny jsou plné fajn okamžiků.

      Vymazat
  9. Hani, nazouváš skvělé toulavé boty a ty Tě vedou na úžasná místa. Ráda jsem s Tebou šla, ... kolem řeky to miluju a už dlouho jsem žádnou vodu nepotkala. :o) A ty balvany, kam se podíváš, jsou parádní.
    Přeji klidnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za doprovod.
      Voda, kameny, slunce,to je základ pro skvělou cestu :-).
      Jsem ráda, že jsi šla kód řeky se mnou.Měj se hezky.

      Vymazat
  10. Haní, krásná vycházka. Poslední fotečka se zvonem mi doslova učarovala.
    Přeji pozvolný nástup do nového týdne.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, moc díky i za tvoji milou společnost. Když jsem jej fotila, bleskla jsi mně hlavou.;-).
      Tak ať další dny jsou v klidu a pohodě i u vás.

      Vymazat
  11. Krásné fotky, jako vždy. Líbí se mi ten kámen se slunečními hodinami :)
    Ale mě by docela zajímalo, jak velká mínusová čísla ti teploměr ukázal. U nás v sobotu v 8 hodin ráno -17,5. Brrr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, balvany byly dokonalost.
      Teplota brzy ráno asi -7, po poledni jen asi -3. Slunce pomohlo, bylo fajn.U vás to bylo jinak.Tady je holomráz.
      Tak moc pozdravů na Šumavu.

      Vymazat
  12. Hani, krásná procházka! I já o víkendu brala vločky do ruky. Bylo to krásné. Čistá, skoro dětská radost :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti,je to bílý zázrak, co padá z nebe ...Je fajn, když si ho člověk dokáže všimnout.Děkuju.
      Měj se moc a moc hezky.

      Vymazat
  13. Ty obrovské kameny, které Ti vstoupily do cesty jsou úžasné. Stejně tak procházka s Tebou, která zastaví tok myšlenek.
    Hezký den, Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindři, já ty výlety mám vážně za odměnu a všechno, co na těch cestách potkám.Většinou jsou to cesty, kde jsem nikdy nešla. Moc děkuji za milá slova, určitě jsi taky se mnou šla...
      Měj se moc hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...