motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 15. prosince 2018

Sněhovou pohádkou ...

Nejlepší věci v životě se dějí, když se neplánují
a prostě se stanou...

Přesně tohle jsem si řekla, 
když jsem neplánovaně mířila tuhle středu vlakem kousek od nás, 
do neznáma...


Ráno jsem se vzbudila s tím, že mi zbývá jediný den,
kdy bych měla stihnout všechny cukrářské vánoční resty
a udělat doma vše, co v jednom jediném volném dni v týdnu je možné.
Ale plány jsou od toho, aby se měnily,
takže při přečtení pár zpráv, jak Vysočinu v noci zasypal sníh,
se můj sen změnil nápad
a cesta za sněhem pak cílem na další čtyři hodiny...

Asi by ze mě neměli zastánci dodržování předsevzetí radost,
ale já prostě musela, i když u nás byl jen poprašek a nic nenasvědčovalo tomu,
že mi můj našeptávač poradil dobře.
Jediným mým přáním se ale i přesto rázem stalo vidět zasněženou pohádku,
křupající sníh pod nohou
 a zase zažít tiché padající sněhové vločky do vlasů...
Takže jsem sedla na vlak a ujela dál o 15 kilometrů,
abych vystoupila ve sněhové pohádce jako na objednávku.
Děkovala jsem už na nádraží, protože obraz přede mnou, byl vážně sen...




A cesta, kterou jsem určitě zase nenáhodně zvolila, byla prostě pohádková...









Šla jsem zase úplně sama, cestou, co ještě nikdy,
podél lesa, který byl plný "rozpůlených" stromů ...







Byla to taková nádhera,
zase jsem nevěděla, jestli fotit, nebo jen zírat do větví...






I ta obyčejná povadlá podzimní tráva byla jako výjimečnost, všechno bylo tak bílé,
tak uhlazené, tak čisté a tiché...
Jen já a bílá peřina...





Bílá cesta, která se místy úplně ztratila,
abych se asi mohla prodírat tam, kam bych jinak nešla,
abych viděla, co bych jinak nemohla...







Abych viděla i stromy, na které zapomněl Mrazík
a já tenhle malý zázrak uprostřed bílé deky mohla zaznamenat...







Asi i proto jsem na konci své sněhové cesty vyrobila spontánně srdce,
jako poděkování, za nápad, za můj úsměv na konci cesty...
 Bylo skvěle, zase...






A když jsem pak přijela zpět a u nás bylo jaro,
usmívala jsem se spokojená,
že těchto pár hodin bylo pro mě tím nejlepším dárkem,
který mi byl dopřán.
A kdyby náhodou mé jediné přání, přání letošních bílých vánoc, nevyšlo,
mám v záloze uchované moje sólo vánoce, které jsem si vychutnala o týden dřív...


PS: a tu cukrařinu jsem nakonec stihla i tak a v rekordním čase.
A pak že zázraky se nedějí...


Lepší zítřek závisí většinou na vydařeném dnešku ...



35 komentářů:

  1. Jojo krásné to je, u nás bílá pohádka a mráz už týden, ale protože se mi zlomenina pořád nějak nechce zahojit tak nic neriskuji a radši na to koukám jenom z okna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, ono je nejdůležitější vážně to zdraví. Takže nikam nespěchat a přát si...a počká, nebo napadne sníh nový.
      Krásné adventní dny i k vám za okno.

      Vymazat
  2. Výborný nápad, který je k nezaplacení a plný zážitků;)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přesně, já jsem teď takový hurá tip...ale zatím mi to vychází.
      Mějte se taky moc hezky v tomhle předvánočním čase.

      Vymazat
  3. Taková sněhová nadílka, to je nádhera. My tu po sněhu nemáme ani památky....
    Haničko, líbí se mi tvá spontánnost :) díky které jsi vyrazila i na tento výlet.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, sněhu přímo je u nás jen pocukrováno, ale mám to štěstí, že můžu přejet jen kousek a být v pohádce.
      Taky k vám přeji pohodové předvánoční čekání.

      Vymazat
  4. Hanko, náhodě člověk musí jít naproti - a to ty umíš. A hezky si nám tu bílou krásu nafotila.
    Taky jsem si dneska, když jsem po obědě koukala na drobně se sypají vločky, říkala, že by bylo fajn se jít jen tak někam projít. Ale na odpoledne už byl jiný plán - předvánoční setkání s mými čajovými kamarády. Už se dá říci, že tradiční - bylo letos už desáté. Vždycky příjemné zastavení v předvánočním shonu u čaje, něčeho sladkého (už asi potřetí slavila úspěch štola podle receptu od tebe ;-)) a hlavně u nových kousků do našich sbírek... Takže jsem si to odpoledne taky náramně užila.
    Hezkou zítřejší adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, někdy si říkám, že ty moje hurá akce jsou nejlepší věcí, co jsem se v poslední době nějak naučila.
      Jde vážně jen o to, třeba v minutě poskládat priority jen pro mě a pak je člověku dobře. Takže věřím, že priorita bylo u tebe setkání a to je skvělá volba. Jinak mám moc velkou radost z mé štoly, je fakt dobrá.
      Měj se krásně a užij si každý den aspoň jeden fajn okamžik.

      Vymazat
  5. Anonymní16 prosince

    Hanko,
    nádhera děkuji za procházku.
    Mám pocit , že ta místa znám - je to kousek od Brna, nebo se mýlím?
    Měj hezké adventní dny

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, děkuji moc za návštěvu a milá písmenka. To nádraží je v Rapoticích. Jezdím tam docela často, kolem je jen kousek na skály a k řekám...
      Taky se měj moc hezky, ať dny plynou co nejpomaleji.

      Vymazat
  6. Haničko, dobře si udělala! Tahle pomíjivá krása v nás nakonec zůstává hodně dlouho, že.
    Měj krásnou adventní neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, čteš mi z duše, byla jsem potom jako elektrárna :o))... Prostě to tak mám, občas potěšit sebe abych po zbytek mohla třeba těšit ty okolo...
      Krásné adventní dny i tobě.

      Vymazat
  7. blondýna16 prosince

    Tohle je lék na všechny bolístky světa, z těchto chvilek člověk žije a nabíjí se energií, kterou bytostně potřebuje.
    Dozrát k takovému rozhodnutí každý neumí, pak je uštvaný s prázdným pohledem, duše je to, co nás živí, nikoliv cukrátka.
    Krásnou adventní neděli a děkuji za porci nefalšované zimy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, přesně. Všechno bych podepsala. Člověk musí k určitým rozhodnutím a postojům dojít a díky za to, že už vím...
      Taky tobě přeji pohodovou třetí adventní neděli i všechny další dny.

      Vymazat
  8. Krásná procházka a skvělý nápad Hani. Ono to doma neuteče, že? Hezkou adventní neděli D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, je to tak. Všechno se stihne, když člověk chce.
      Taky tobě a Bertíkovi pohodovou neděli o třech svíčkách...

      Vymazat
  9. Krása, krása, krása. Neočekávanost je klíčem ke štěstí... a tomu jdeš, Haní, vzorově naproti.
    Já to mám tak - zírám, zírám, fotím, zírám :o)
    Prima třetí adventní neděli
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, přesně, přesně...:o)
      Jen musím ještě vypilovat a změnit to moje- fotím, fotím, zírám, fotím...Strašně málo toho pak ujdu :o).
      Pohodovou neděli i k vám.

      Vymazat
    2. Haní, ještě jsem nezmínila, že při tom zírám, zírám, fotím, zírám stojím dost často na místě. Takže toho taky zas tak moc neujdu :o)))

      Vymazat
    3. Jinak teď to mám - píšu, píšu, nevařím, píšu. Rodina začíná být krapet nervózní :o) A já jen odpovídám: "Neboj sa!" :o)))

      Vymazat
    4. Tak ti tak přemýšlím, jestli nejsme náhodou z jednoho těsta :o))))

      Vymazat
  10. Pohádka! Dobře jsi udělala.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že se ti se mnou zase líbilo.
      Krásnou třetí adventní neděli.

      Vymazat
  11. Hani, tak krásne si to popísala! Ďakujem za biele fotky a za malé zastavenie aj pre mňa...je to naprostá pravda, že sú v živote dôležitejšie veci, než to, čo si nalinajkujeme a predsavzáme a nakoniec sme radi, že sme si uprostred povinností utrhli kúsok času pre seba...Krásnu tretiu adventnú nedeľu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to naprostá pravda, všechno Je jen na nás, jak se rozhodneme,teď a tady...
      Moc děkuji za návštěvu a přeji pohodové dny předvánoční.

      Vymazat
  12. Děkuji za bílou pohádku. Tu se teprve učím vidět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, každá snaha se počítá...
      Měj se moc hezky, měj stále dobté světlo a chuť vidět to, co ostatní nevidí.

      Vymazat
  13. Hani, nádherné zimní fotky. U nás je to stejné, doma nic a stačí popojet několik desítek kilometrů a hned se ocitneme v zimním království. Vidím to i na svých cestách, kdy během jednoho dne míjím úseky, ve kterých je přímo pohádkově a za pár kilometrů je všude zeleno - hnědo. Je to až neuvěřitelné.
    Přeji Ti krásný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, na tom je právě skvělé, když můžeš denně cestovat.
      Každý den můžeš tak zažít několik ročních období...
      Tak ať tě následující cesty zavedou šťastně do cíle Vánoc.

      Vymazat
  14. Hanko, přeji krásný advent, u tvých fotek a krásného čtení je to příjemnější

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, také k vám přeji pohodové čekání na Vánoce a moc děkuji za doprovod.

      Vymazat
  15. Milá Haničko.
    nádherná zimní pohádka !
    Nebudeš mi to možná věřit, ale v pátek máme s mužem jeden poslední den dovolené v tomto roce.
    A přesto, že nevím co dřív, mám naprosto stejný pocit, že bych nejraději vyjela přesně do takové pohádky :-)
    A tu cukrařinu a vše ostatní udělám v tom rekordním čase jako ty !
    A zázraky se dějí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko milá.Čtu tvůj plán a přeji si i za tebe. Aby se tvůj sen stal skutečností, abys překročila zaběhnuté, abys dokázala překvapit sebe...Věř,že na to budeš vzpomínat. A věř, že to všechno kolem, co jinak musíš, pak uděláš rychleji a ještě víc s přehledem.
      Plň si svoje sny, nikdo jiný to za tebe udělat nemůže.
      Krásné předvánoční dny plné splněných přání...

      Vymazat
  16. Milá Hani jak já tě obdivuji.. sama samotinká se vydáváš a takovou nádheru nacházíš. Až jsem zapomněla dýchat při pohledu na bílou krásu. U nás nespadla zatím ani jediná vločka a tak se kochám u Tebe. Moc za to děkuji.
    I já jsem to letos pojala trošku jinak a ono to jde taky.. klídek a pohodička to jsou teď naši spolubydlící 😉.. Takže klidné a pohodové dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko milá.A já jsem šťastná, že jsi šla se mnou a tuhle krásu viděla taky. Já šlapu sama, ale nikdy sama nejsem ...;-)
      I já mám letošní předvánoční dny jiné a jsem ráda, že jsem si je takové dokázala udělat.Klídek, pohoda a jen tak čas nechat plynout...dokonalost...
      Měj se moc a moc hezky a ať klid a pohoda zůstanou napořád...

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...