motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 19. prosince 2018

Den pro sebe ...

V poslední době jsem zjistila,
že abych mohla dělat věci, na které jsem roky zvyklá já, i ti kolem mě,
potřebuji si možná častěji utrhnout kus času jen a jen pro sebe.
Kdy jindy než v tomhle čase,
kdy všichni kolem většinou spěchají,
se zastavit, nespěchat vůbec a nechat čas jen plynout?
Přesně takový den jsem zažila začátkem týdne
a jako bonus jsem měla vedle sebe ještě parťačku,
co vnímá spoustu věcí podobně
a zrovna touhu utrhnout si celý jeden adventní den pro sebe,
měla dokonale stejný, jako já...
Spolu s Katkou jsme celý den věnovaly jenom sobě a vánočnímu Brnu.





 Prošly jsme střed města křížem krážem,
prošly jsme ulicemi v denním světle,

zašly do obchodů, 
které pohladí duši a potěší u srdce,
kde nemusíte nic zkoušet ani kupovat,
kde vám postačí si jenom prohlížet a vnímat...
Myslím, že takovým zážitkovým místem, 
bylo jedno největší knihkupectví v Brně,
kde knihy jsou v několika patrech,
od chodníku až po střechu...



Kde se můžete třeba jako bonusem,
přitisknout k výjimečné knižní zdi kolem schodiště a nasát do sebe jedinečnost tohoto místa
a potěšit tak i parna prodavače, pro kterého byla Katka v tu chvíli asi životní úkaz...


A pak nás zase pohltily brněnské ulice
a my nasávaly vánoční atmosféru z ulic a uliček,
z kostelů, z náměstí i trhů.




Ochutnaly jsme, co ochutnat lze jen o vánocích,
neřešily čas ani místo,
jen prostě byly, teď a tady,
na stejné vlně...


Míjely jsme anděly i čerty,
zvonky i svíčky,
rolničky i ozdoby, co k vánocům patří...




A když ani teplo ze svařáku Štěstí nezabíralo,
zašly jsme na kávu k Malému princi,
abychom tam mohly počkat na tmu,
co změnila ulice do ještě svátečnějšího kabátu...


Prošly jsme znovu, všechna nazdobená místa,
co se změnila od rána,
prodraly se lidmi na trzích, kteří na závěr dne měli plán jako my,
na chvilku se zastavit, nic neřešit, jenom být a pobavit se
v tomto předvánočním čase...




Jen my měly štěstí a mohly si všechno tohle dopřát celý den,
zažít a vychutnat si den pro sebe, pro nás...


Tak jestli mátě někoho,
s kým byste se chtěli zastavit, třeba jen na malou chvíli,
zkuste ho přesvědčit, aby změnil neměnné a naplánované.
A nemusíte nikdy čekat na vánoce.
Protože spřízněné duše a přátelství
je nejlepším dárkem, který můžete mít nejen o vánocích...

A pokud máte to štěstí jako já
a oba máte rádi spontánnost a neplánovanost,
určitě to vyjde a určitě nebudete dne, hodiny ani minuty spolu litovat.
Vždyť nikdo vás nedokáže potěšit víc, než vy sami,
tím co chcete, co plánujete, co uděláte a co si tím darujete...


Kačenko milá, děkuji ještě jednou moc, za další výjimečný den,
co jsme si darovaly-
sobě, tobě, nám...




Času máme všichni stejně, ale je jen na nás,
komu a čemu jej věnujeme...




14 komentářů:

  1. To není poprvé, co jste si s Katkou užily den,ne? Je bezvadné, že jste se takhle našly. Spřízněná duše, to je jeden z největších darů.
    Pěkný den vám oběma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, pamatuješ si to dobře.Naše setkání jsou už vlastně pravidlem. Blogovy svět nám protnul cesty a já za to budu navždycky vděčná.
      Přeji taky jen samé hezké dny.

      Vymazat
  2. Musím napsat - holky, dobře jste udělaly! Takový den je prostě potřeba, před Vánocemi obzvlášť! Já si ho užila ve Vídni, partu jsem taky měla skvělou! Dnes mě čeká adventní setkání s blogerkami, moc se těším! Jo, a ptáš se na to, jestli mám s kým takový den prožít. Mám pár skvělých kamarádek, ale prominou mi, nejraději se svým mužem...
    Haničko, měj se moc hezky! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to jedna z věcí,za které budu blogovému světu napořád vděčná.Že kolem mě rozsypal pár skvělých lidí, na které se tady vždycky těším a jsou na stejné vlně jako já.
      Děkuji i tobě, že mezi ně patříš. Moc pozdravení posílám s přáním krásných dní.

      Vymazat
  3. Já si takhle Brno užila s kamarádkou před 14 dny. Jen jsme neměly možnost vyrazit ve všední den, tak ulice praskaly ve švech. Byly jsme i ve stejném knihkupectví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to je fajn náhoda.Barvič je jistota;-). Je skvělé, si utrhnout den jen pro sebe, všechno běžné pak jde nějak snáz. Krásné předvánoční dny i k vám.

      Vymazat
  4. Hani, den pro sebe bych také potřebovala, snad po Vánocích. Hezky jste si s Katkou užily Brno a jeho vánoční atmosféru. Je fajn, že se potkáváte a že jedete na stejné notě, to musí být moc fajn.
    Já jsem na cestách sama, takže jakékoliv zastavení prožívám jen já sama se sebou, ale pokud s někým jdu a moc ráda, tak je to Míra.
    Přeji Ti krásné a poklidné předvánoční dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.někdy je to těžké, vyšetřit den, ale když se chce...;-).
      Ty máš vlastně štěstí, že na cestách máš možnost si aspoň na chvilku užít kus se sebou, pro sebe...
      Tak šťastné cesty a pohodové cíle...

      Vymazat
  5. blondýna22 prosince

    Je úžasné a zároveň plodné, když se spojí dva světy, virtuální a ten obyčejný lidský.
    Nepromarnit ani chvilku, užít si, i to je umění, které pro mnoho lidí v dnešní době nedostižné.
    Važte si chvil spojených s dobrou náladou a sounáležitostí, není to pravidlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to my s Katkou naštěstí asi umíme, užít si den se vším všudy.
      Jsem vděčná za spojení těchto dvou světů, dal mi mnohé...
      Krásné dny i tobě.

      Vymazat
  6. Brno vůbec neznám, takže děkuji za vánoční report. Přeji krásné dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to jsem ráda, že jsme tě mohli povodit s náma.
      Měj se moc a moc hezky.

      Vymazat
  7. Haničko,
    den to byl naprosto famózní. Od začátku do konce. Kdykoli si na nějaký okamžik toho dne vzpomenu, začnu se uculovat a naplní mě neskutečně příjemný a hřejivý pocit.
    Přítomný okamžik je tím nejbáječnějším okamžikem, který máme. Protože v něm žijeme, cítíme, prožíváme, radujeme se, smějeme se, opravdu JSME. A my si ho opravdu naplno vychutnaly. Minutu po minutě. Plnými doušky.
    Jsem ráda, že "umíme žít"...
    Děkuji za řádky, vnímám to naprosto stejně.
    ... jen ten prodavač v knihkupectví bude asi navěky litovat, že si mě nezvěčnil :o))) A já zas budu stále vidět jeho překvapený výraz s úsměvem a slyšet jeho větu: "Tak to jsem tady ještě neviděl!" :o)))
    Se máme, že se máme.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, někdy i slova jsou zbytečná...;-)
      Bylo skvěle, ale jednu nevýhodu to zase mělo, bohužel ty hodiny zase byly tááák strašně kratké...tak zase příště...;-)

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...