motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 30. prosince 2018

Letošní poslední sama ...

Včera jsem zas po delší době vyšla ven, jak nečekaně- opět sama...
Vínový parťák zůstal doma, 
mou snahou nebylo fotit, jen jít a nechat myšlenky plynout,
tak jako už letos mockrát...
Tak kdo chcete, pojďte zase se mnou do ticha,
na okružní cestu, pár kilometrů kolem mého domova
a snad vám obrázky tentokrát jen z mobilu vadit nebudou...


Šla jsem dlouho lesní cestou,
abych zase viděla i to, co jsem asi vidět už ani nechtěla,
co mě provázelo na letošních cestách pořád.
Holé pláně, co byly ještě loni lesem,
nedohledné kopce vykácených smrků,
planiny, co nezmizí nikdy, nebo možná za desítky let...


A tak jsem spěchala, abych viděla i něco,
co mě potěší-
třeba západ slunce na konci lesa,



nebo třeba srnku, co mi byla na dosah,
co jsem si ji vyfotila zase jen do své paměti,


nebo zapomenutý vánoční pozdrav pro ni...


Šla jsem dál, touhle cestou kousek od nás,


snad abych si uvědomila, že všechny cesty v životě mají svůj význam,
že se ale s jistotou objeví vždycky v pravý čas....
Možná i právě proto, jsem zase jak jinak, došla zase k vodě...



Až k Masarykově studánce,
co tu stojí a vodu pouští už skoro 100 let.




A pak jsem ještě v rychlosti sešla z cesty zkontrolovat aspoň koryto potoka,
co téměř celý letošní rok byl suchou strouhou...


Takže konec dobrý, všechno dobré,
voda to nevzdala, tak ani my nesmíme, nikdy...


Užijte si poslední dny letošního roku,
dělejte jen to, co chcete, nebo to, co potřebujete,
ať minuty plynou pomaleji a všechno stihnete...

Přestaňme věřit tomu, že zázrak je něco neobvyklého
a začněme si všímat všech zázraků,
které se kolem nás dějí každý den...




18 komentářů:

  1. Hani, k tobě na blog nakouknout, to je jako vstoupit do jiného světa.... Krásné, milé, pravdivé...
    Moc ti za to děkuju.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petro, moc děkuji za krásný koment, co mě vážně dostal.
      Klidné poslední chvíle letošního roku i k vám.

      Vymazat
  2. Krásně zachycená atmosféra mobilem navzdory:-))))
    Hezký zbytek roku. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji.Také k vám posílám přání co nejhezčího závěru roku.

      Vymazat
  3. Hani,
    krásně jsem se s tebou prošla...
    Smrků a přibývajících planin je opravdu hodně-
    u nás řádí kůrovec......
    Ale i tak Tvá cesta s mobilem byla krásná..
    Přeji Ti do toho dalšího roku hodně takových cest, ať s tebou mohu pokaždé jít!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, přesně tak, naše lesy mají asi osud zpečetěn, což je katastrofa.
      Děkuji moc za doprovod. Užijte si poslední den roku.

      Vymazat
  4. Hani opět krásné fotky. Naše zem je opravdu překrásná. Škoda, že si toho víc nevážíme. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za slova, doprovod ...Tak ať poslední letošní den je co nejhezčí.

      Vymazat
  5. Hani, pozvánku na procházku s tebou přijmu pokaždé moc ráda. Díky. Přeju v tom příštím roce mnoho krásných cest i pěšinek, klid a pohodu a vůbec všechno dobré. A těším se, že se budeme dál potkávávat, byť jen virtuálně, a sdílet krásy krajiny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jsem ráda, že mě doprovazíš na všech mých cestách.
      Měj se moc hezky a finále roku si užijte.

      Vymazat
  6. Hani, ať tvé kroky i v novém roce vždy směřují tam, kde je ti líbezno. Měj šťastné, radostné a ve zdraví prožité všechny dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko milá, moc děkuji za milá slova. Také tobě krásné poslední letošní hodiny.

      Vymazat
  7. Hani, v přírodě je prostě krásně ať jdeš kamkoliv. Tak ať Tvé toulky i v příštím roce jsou každodenní zázrak.
    Měj prima poslední dny tohoto roku. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji moc za přání, jsem ráda, že jsi mě zase doprovodila.
      Také ty prožij co nejšťastněji poslední den letošního roku.

      Vymazat
  8. Haničko, jako vždy nádhera! Člověk najde něco hezkého vždy, musí se jen dívat...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně jak píšeš, stačí jenom chtít...
      Užij si poslední hodiny tohoto roku co nejvíc.

      Vymazat
  9. Hanko, smrky zase vyrostou, u nás v Orlických horách taky pamatuju na holé pláně a dnes je zpátky les! Hodně radosti a zdraví v dalším roce. Pavel

    OdpovědětVymazat
  10. Když teď těch holých planin u nás je na můj vkus nějak víc, než těch stromů, co ještě přežili. A ta doba, než takový les vyroste...
    Moc děkuji za novoroční přání,posílam pozdrav k Orlickým horám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...