motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 6. října 2018

Generálka na vánoce ...

Když jsme minulý víkend mířili ke Zlínu,
věděla jsem bezpečně, že jedno z míst,
které bych chtěla tentokrát vidět, byly Vizovice...


Nezlákla mě ale chuť, ani vůně zdejší výrobny pálenky,
ale zámek.
Tedy přesně jen jedna jeho část,
boční předzámecké křídlo- Galerie Mariette,
kde se každoročně v tuto dobu, koná prodejní výstava skleněných vánočních ozdob 
a jiných krásných věcí, co potěší hlavně oči.
O téhle výstavě vím už nějaký rok,
žádný předešlý to nevyšlo,
ale letos....letos na den přesně,
kdy se tahle výstava otevírala, jsem stála přede dveřmi...


Takže pojďte se mnou,
projít záplavou dokonalé skleněné krásy a nejen jí...


Stačil tento první pohled a byla jsem úplně hotová...


Nevěděla jsem, jestli se dívat sama, nebo do hledáčku,
nebo jen zírat a nedělat vůbec nic...
Jen v úžasu zírat na dokonalou krásu...




Přemýšlela jsem, jestli jsem někdy v životě viděla tolik vánoční krásy pohromadě...



Byly tam všechny barvy, co si jen člověk dokáže představit,
procházela jsem tou krásou a skoro až nedýchala...



Je až neskutečné, když si člověk představí,
 že každou jednu baňku muselo mít v rukou několik lidí,
co mají víc než zlaté ruce...


Přitom jedna ozdoba byla jako druhá,
každá linka, každý tah štětcem...



Smekám před umem takových lidí, kteří poctivé české řemeslo nevzdali
a plastové vánoce je naštěstí ještě nezničily...


A když jsem tam tak stála a přemýšlela, které bychom si měli odvézt,
tak nakonec vybrat jedny a nechat ty ostatní tam,
my přišlo špatně...


Tak jsem si jen vybrala v duchu-
za mě srdcově, ty nejhezčí, krajkové, mlhové...


Ale aby vynikly, musel by jich být jako tady plný stromeček,
takže jsem se nakonec jen potěšila a odvážela jsem si jen pohlazení na srdci,
že jsem tuhle výstavu konečně viděla
a v tomto dokonalém slunečném podzimním dni mohla zažít generálku na vánoce...


Takže kdo to nemáte přes celou republiku a nalákala jsem vás,
zajeďte se podívat na tuhle dokonalost na vlastní oči, kdykoliv až do Vánoc,
vážně to stojí za to, i když si žádnou krabičku domů nepovezete...

Když člověk nic nežádá,
může dostat spoustu dárků každý den ...


30 komentářů:

  1. Tedy to je druhů a barev... Nenapadlo by mne, že se někde dělá vánoční výstava na začátku podzimu, ale je fakt, že když si teď člověk doplní ozdoby, tak v předvánočním chvatu jako když to najde. Díky za nahlédnutí na výystavu, protože pro mne jsou Vizovice přece jen daleko...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, mám radost, že jsem ti stromečky udělala radost.
      Měj se hezky a užívej podzimních dní plných slunce.

      Vymazat
  2. K takové vánoční kráse od nás nemáme daleko. Ve Dvoře Králové n.L. sídlí firma Vánoční ozdoby,DUV-družstvo.
    Firma pořádá i exkurze, kde člověk může nahlédnout, jak taková krása vzniká.
    Je mi jasné, že sis výstavu užila.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,musí být pohádka vidět na vlastní oči, jak takové ozdoby vznikají. Tak třeba, jednou ?...
      Taky se měj moc hezky.

      Vymazat
  3. Hani, až budete mít cestu na druhou stranu republiky, navštivte Vánoční dům v Karlových Varech. Je tam celoroční prodejní výstava a tolik vánočních ozdob jsem pohromadě neviděla nikdy. Opravdu mají otevřeno i v létě. Najdeš tam jak tuhle skleněnou krásu, tak svítící sobíky, které kupují spíše Němci. Ti to mají do Varů kousek a jezdí jich tam plně autobusy.
    Měj se prima. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti,o Vánočním domě jsem slyšela, ale popravdě to je vážně na druhý konec... Tak jsem byla vděčná, že mi tahle výstava vyšla do cesty. Já tyhle Santa-Clausovské vánoce nemusím, takže tahle klasika je pro mě jako stvořená.
      Měj se taky moc a moc hezky.

      Vymazat
  4. Hani, díky za tip - nemám to daleko. Už mám plán … Pěkné podzimní dny P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, díky za nakouknutí, jsem ráda, že jsem tě zlákala.
      Užívejte krásného slunečného podzimu i u vás.

      Vymazat
  5. Hani, to Ti verím, musí to byť nádhera, také množstvo krehkých ale o to nádhernejších pravých sklených ozdôb! Napísala si to úplne trefne - plastové Vianoce sa na nás tlačia z každej strany! U nás v jednom mestečku mávajú predajnú výstavu vianočných aranžmá, zo začiatku to človeka uchváti a nakoniec som mala pocit, že to všetko je vlastne Čína-Amerika a v strede veľké santove sane ma úplne dorazili. Nie je nad ručne vyrobené ozdobky a naše pravé slovenské a české Vianoce:-) Dúfam, že sa sem raz dostanem a určite si odnesiem nejaký ten poklad ukrytý v krabičke :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za návštěvu a milá slova. Moc bych si přála, aby se ty naše pravé vánoce v tom tlaku zvenčí nezničily, ale je to rok od roku bohužel těžší.
      Krásné dny plné slunce přeji i k vám.

      Vymazat
  6. Hani, tak to je opravdu nádhera. Krásné naladění se na Vánoce, úžasné ozdoby a parádní fotky. Už jsem koukala do map a je to kousek od místa kam jezdím na porady, ale otevřeno je jen do 17. hodin a to nevím, jestli stihnu. Ale třeba .... uvidíme.
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc držím palce, ať to můžeš vidět na vlastní oči. Ale ty když se taky rozhodneš...vyjde to...
      Měj se taky moc fajn, doma i na cestách.

      Vymazat
  7. Anonymní07 října

    Haničko, to je opravdu nádhera! Vybrala jsem si už z tvých fotek, e-schop bohužel nemají a mám to hoodně daleko.
    Tak moc díky za tu podívanou!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jsem ráda, že sis potěšila tady aspoň to oko, ono to někdy i stačí :o).
      Užívej krásných podzimních dní.

      Vymazat
  8. Hanka ... to je krásy na jednom mieste ... potešila si moje oko a pripomenula, že Vianoce sú tu o chvíľu ... ani sa nenazdáme a budeme zdobiť ... Maj sa dobre, pozdravujem ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, jsem moc ráda, že jsem tě potěšila. A Vánoce?...snad nebudou moc brzy :o), já chci ještě sluníčko...
      Měj se krásně.

      Vymazat
  9. Anonymní08 října

    Milá Hani ten největší dárek jsi si odvezla... potěšení u srdéčka ��.Je to opravdu nádherná výstava,tolik křehké krásy na jednom místě.. úžasné. Moc děkuji,že jsi se s námi o tento zážitek podělila. Měj se moc krásně a ať je dlouho v srdíčku blaze.Z��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, přesně, ono mě to vážně stačilo, že jsem tam byla, potěšila se, že mi to konečně vyšlo a byla to krása veliká.
      Děkuji moc za milá písmenka.Taky tobě přeji krásné sluníčkové dny.

      Vymazat
  10. Jé Hani, to je taková nádhera !
    Škoda, přes škoda, že přes celou republiku :-o
    Nevím, nevím jestli bych i já odolala takové kráse ;-)
    Ale je fakt, že by člověk musel vyměnit všechny ozdoby na stromečku, aby mu to ladilo a to by zase bylo finančně nákladné.
    Takže jsi vlastně dobře udělala !
    Díky za to, že i já jsme se mohla přes monitor pokochat takovou krásou :-)
    Zlaté české ručičky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, jsem tak ráda, že jsem potěšila i tebe. Byly vážně jedny hezčí než druhé. A přesně jak píšeš, já jsem blázen, takže aby vynikly, musela bych si odvážet několik krabic... Ale i tak mě to zahřálo u srdce, pokochat se a zase jít dál...
      Měj se moc a moc hezky.

      Vymazat
  11. To je nádhery, že až přechází zrak. Škoda, že to mám skoro přes celou republiku. A jak píšeš ve svém článku, hluboce se skláním před umem lidí, kteří umí vytvořit takovou krásu. Děkuji za fotky, mohla jsem se pokochat alespoň na dálku. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuji za návštěvu a milý komentář. Je úžasné, když umí ještě někdo vytvořit takovou křehkou krásu.
      Užívejte pohodových sluníčkových dní podzimu.

      Vymazat
  12. Tedy to je opravdová nádhera:)!!! Jako v pohádce:)Asi bych nevydržela nekoupit si aspoň nějaké,i když by se mi velice těžko vybíralo z té krásy,ale myslím,že aspoň troje bych si odvezla,pokud to byla i prodejní výstava.Bohužel si ale neodvezu ani jedny,protože to tam mám hrozně daleko...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě je výstava prodejní, ale bylo to vážně nad moje rozhodnutí. Ale nelituju toho, třeba jednou...
      Pohodové podzimní dny i k vám.

      Vymazat
  13. Hani to je nádhera. Ještěže mám Vizovice trošku z ruky. Pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsem tě taky potěšila. Moc děkuji za milé řádky.
      Sluníčkové dny i k vám.

      Vymazat
  14. Anonymní11 října

    To jsem se potěšila! určitě bych si tam něco koupila, kdybych měla možnost se na výstavu dostat.
    Hani - díky za fotečky.
    Jiřina z N:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji za nakouknutí a milé řádky. Jsem moc ráda, že se výstava líbila.
      Mějte se moc hezky a užívejte dokonalých podzimních dní.

      Vymazat
  15. No tak to je krása! Vůbec se nedivím, že jste si nemohla vybrat, děkuji za tip! Máme to celkem kousek, ale nikdy jsme tam nebyli...a teď si ani nejsem jistá, že by to byl dobrý nápad :D To bych pak potřebovala alespoň dvoumetrový stromek, abych si mohla vybírat vícero baněk :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzko, děkuji za návštěvu a milé řádky.Určitě stojí za to se tam rozjet, jen doporučuji plnou peněženku, nebo dostatečný limit na kartě :-).
      Tak ať se výlet vydaří.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...