motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pondělí 26. června 2017

O šumavských lesích a prameni...

Přináším pár dalších obrázků z našeho šumavského toulání...
A kam jinam než do kopců, nás mohly naše první kroky nést...


Vysoko, tam kde je zelená zelenější a jste blíž k mrakům a chcete si na tu modř sáhnout.
Tam, kde ucítíte nekonečnost prostoru pod vámi a nepotřebujete ani sedět na lanovce...




 A z kopců nekonečnými lesy zase zpět...




Zase pěkně níž, tam, kde počátek cesty k naší nejznámější řece vede...


na Kvildu ...




Pak cestou kolem stoletých smrků, které ještě přežily...

  

Ano, o kousek dál, bohužel i toto je Šumava dnes...
Naštěstí jediné smutné fotky, které mám...


 


Špatným rozhodnutím lidí doby posledních dvaceti let a s pomocí maličkých broučků
je obraz zkázy bohužel téměř dokonalý...


 
Cestou se sluncem nad hlavou naštěstí brzy přichází světlý bod...
Místo, které by měl asi vidět každý Čech i Moravák, prostě každý, kdo má tu naši zemičku rád...
Pramen Vltavy...


Pramen, který vyvěrá navzdory době, okolním vlivům i nám lidem, 
kteří si přestáváme vážit toho co máme...


Naštěstí ještě spoustu věcí zvládá příroda líp než my,
nebo spíš snáší to, co my jí činíme...
A tak ještě pořád i na té naší Šumavě je víc těch krásných, nezničených míst,
nad kterými každé srdce zaplesá a pohled vás pohladí...
A právě proto, stojí za to se na ně přijet podívat...


Tak i my jsme jeli a šli, abychom dostali tu jedinečnost pod kůži, navždycky...
Takže příště určitě zase jinde, na jiném skvělém místě Šumavy...




16 komentářů:

  1. Krásné!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné fotky - přivolávají mi vzpomínky na toulky s batůžkem při našich šumavských dovolených. I na Kvildě a u pramene Vltavy jsme byli...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsem zase vyčarovala tvoje vzpomínky.Bylo tam vskutku skvěle. H.

      Vymazat
  3. Na Šumavu jsem to ještě nestihla :-) Krásné fotky D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, tak aspoň takhle zprostředkovaně, snad jsem aspoň trošku obraz těchto míst přiblížila. Měj se hezky. H.

      Vymazat
  4. Ano, máme tu krásně :)
    Naštěstí v lesích kolem nás ještě ochranáři "fanaticky nezachraňují" stromy, o lesy se starají lesníci, kteří se snaží napadený strom co nejdříve odstranit a zabránit tak šíření kůrovce dál...
    Jinak krásné fotky. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, někdy bohužel ti praví odborníci bohužel nezvítězí...Ale naštěstí je pořád těch špatných rozhodnutí méně. Děkuji za návštěvu. H.

      Vymazat
  5. Hani i když mám nožky unavené, moc ráda jsem se s tebou prošla tou naší nádhernou zemičkou.
    Moc krásné fotky nádherných míst..
    Krásný večer. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě fajn, že se můžeš podívat stovky kilometrů v klidu doma...Ale hold skutečnost, je skutečnost...Moc děkuji za další tvoji návštěvu u mě. H.

      Vymazat
  6. Hani, děkuji za tuhle virtuální procházku, je to balzám! Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlo, děkuji moc za návštěvu. Jsem ráda, že jsem se z obrázky trefila...H.

      Vymazat
  7. Ahoj Hani. Děkuji za připomenutí toho, jak je Šumava nádherná. Dokonce mám i některé stejné fotky jako Ty :). Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi,děkuji moc.Jsem ráda,že máme stejné oči ;).Krásné léto přeju.H.

      Vymazat
  8. Návštěva takových míst se nám schová v duši na horší časy.
    Haničko, nádhera!
    Hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,přesně tak,potřebuji je zapsat do paměti,aby bylo z čeho brát energii.
      Děkuji za návštěvu.H.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...