motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 14. června 2017

Červenám...

jako máky v obilí...
červenám, s tebou vážně je mi líp...


  
Přesně tahle písnička mě napadla dnes ráno,
když jsem uviděla tuhle křehkou červenou krásu, když slunce vítalo další den...


Vydala jsem se zachytit letos na poslední chvilku rudé okvětní lístky,
které kromě mě, potěšily i včely a čmeláky, co zdolávaly hrdinně přistání v květech,
co si s nimi vítr hrál...


Obyčejné vlčí máky a taková krása...


Krása, co brzy zmizí,
bylo by ji škoda nezachytit do paměti i do obrázků...



Tak snad se nezlobíte,
že přináším tentokrát pro někoho jen obyčejný plevel...
Já jsem si ale dnes uvědomila, že opravdové makové pole bude brzy vzácnost,
protože desítky postřiků na lány obilí, spolehlivě tuhle červenou krásu navždycky zničí...



A tak jsem tam stála,
vnímala tu červenou záplavu, nechala vítr, aby si s ní hrál
a v hlavě jsem si přehrávala slova písničky, co byla kdysi hitem...
Krásné další slunečné dny, co zase budou stát za to si nadlouho pamatovat...



22 komentářů:

  1. Hani já se ani trošku nezlobím, naopak tvé krásné fotky pro mne neobyčejné krásy jsou nádherné.I u nás se letos máčkům daří a pole okolo domů se nádherně červená. Přeji ti krásný večer.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni,to je dobře,že i u vás tu červenou krásu máte.Tak si ji užij i všechny ostatní letní krásy.H.

      Vymazat
  2. Ani já se nezlobím a moc se mi líbí ta zachycená červená krása. Nějak na ně nemám letos tady u nás v okolí štěstí, zatím jsem je nepotkala :-)
    Takže jsem za tyto fotky ráda.
    Hezký večer a ještě hezčí zítřejší den!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji moc za tvoje řádky.Jsem moc ráda,že můžu červené obrázky aspoň zprostředkovat;).H

      Vymazat
  3. Maky mám veľmi rada a tvoje foto sú nádherné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,jsem ráda,že jsem potěšila až tak daleko ;)Krásné sluncem zalité dny.H.

      Vymazat
  4. Vlčí máky jsou nádherné a moc hezky se fotí. Dá se říct, že se mi nikdy nepřekoukají. Povedly se ti, Hani, pěkné záběry.
    Zdravím a přeji spoustu krásných dnů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,díky moc.Moc si vážím toho,že zaujaly takovou fotografickou expertku jako jsi ty;).Díky.H.

      Vymazat
    2. Hani, děkuji za milá slova, ale já nejsem expert, jenom mne to baví. A na Tvé fotky se dívám moc ráda.
      Krásné léto přeji.

      Vymazat
    3. Pro mě ale jsi;).Máš dar zachytit krásu okamžiku...díky za tvoje obrázky...

      Vymazat
  5. Hani, nevím jak se to stalo, ale tyhle úžasné drobné květinky mi zavál vítr i na naši zahradu a najednou se rozvinuly na nečekaných místech. Krásně jsi zachytila tu jejich jemnost a sametovost.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,to musí být fajn,když máte máčky i na zahradě.Na tu chvilku,co kvetou to stojí za to.Pohodové dny.H.

      Vymazat
  6. Hani, naopak jsem ráda, že jsi zachytila "obyčejný" plevel. Já už takové množství červených okvětních lístků jak na sukénku Makové panenky neviděla ani nepamatuji. Spíš sem tam pár máčků... Navíc - právě takovéhle drobnosti dělají den hezčí - jen si je člověk musí uvědomit, zastavit se a vnímat. A ty tvoje fotky právě tohle připomínají...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni,děkuji moc,jsem ráda,že i tobě se maková krása líbila.Užívej letní dny.H.

      Vymazat
  7. Překrásné fotky! Vůbec se té písničce nedivím, je to opravdu krása! Už tak dlouho jsem si neudělala makovou panenku :o)
    Haničko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji za další milou návštěvu tady u mně.Na makovou panenku je nejvyšší čas...
      Taky přeju slunečné a fajn dny.H.

      Vymazat
  8. Tak křehce vypadají. Jako by je vítr měl každou chvíli odfouknout...
    Vídám jen pár rostlinek na kraji pole. Připomněla jsi mi, jak jsme jako děti vyráběly makové panenky.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně,makové panenky,to je klasika,taky jsem na ne vzpomínala...H.

      Vymazat
  9. Haní, překrásné makové panenky. Někdy ta krása vůkol doslova vyráží dech a velmi citelně se zapisuje do našeho nitra. Na dlouho, někdy na pořád, na věky věků.
    Přenádherné!
    "Obyčejné" je mnohdy tím nejvzácnějším...
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko,přesně tak,ty nejobyčejnější věci nám mnohdy dají nejvíc...H.

      Vymazat
  10. Hani, nádherné fotky! Vlčí máky mám taky moc ráda. Připomínají mi konec školního roku, kdy jsem si cestou ze školy vždycky jeden utrhla, ještě nerozvitý, a dělala z něj makovou panenku. Mám ráda i jejich vůni, která předpovídá prázdniny. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně,máky-to je taky léto a prázdniny...Je fajn,že mé fotky vykouzlily vzpomínky.Tak ať i další dny jsou fajn a v pohodě.H.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...