motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 29. ledna 2021

Když hoří nebe ...

Znáte ten pocit,
kdy vás někdy vnitřní hlas žene něco udělat,
i když se to nehodí,
i když rozum velí nejde, není čas?



Občas se mi to stává, možná čím dál častěji a přiznám se,
většinou podlehnu a rozum nějak obměkčím, 
tedy aspoň občas...


Přesně tak, jako jsem to udělala v týdnu,
kdy jsem vstala brzy
a i když vstávat nemusím na budík,
nějaký vnitřní hlas mě hnal ven.
I když bylo dost pod nulou a den se ještě pořádně neprobudil,
vyměnila jsem snídani za rychlý úprk zase nejbližší cestičkou na pastviny.



Už když jsem procházela úzkou cestou mezi domky,
věděla jsem,
proč mě ten hlas hnal právě sem.
Přece přivítat den,
spolu se sluncem,
co se ten den vyspalo do červánků,
abych se zase usmála víc a hned,
aby svět byl hezčí a v pořádku...


A tak i když mi zase ruce přimrzaly na spoušti,
aspoň chvíli jsem tam v mrazivém větru musela stát
a zase být v první řadě nejblíž nebeskému divadlu,
které se měnilo každým okamžikem.



Zírala jsem na kulisy brdských kopců,
 nad nimi letěly tmavé mraky , 
které v té červené záři vytvářely obrazy,
které stačilo jen pojmenovat...



Mám štěstí,
že teď mám na dosah východy i západy slunce,
které tak moc mám ráda
a doteď jsem mohla vždycky pozorovat jen jedno z nich.


Možná jsem zvláštní,
že mi stojí za to mrznout ráno na louce 
a zírat v mrazu k nebi.
Naučila jsem se ale radovat z maličkostí
a hledat zdánlivě obyčejné věci,
které mě potěší i třeba na chvíli 
a udělají den hezčí...



Vždyť v životě nejde o věci,
ale o okamžiky,
které jsou výjimečné,
mnohdy na dosah,
stačí jen chtít je vidět.
A pak i tmavé myšlenky zmizí 
a aspoň na chvíli je zase pusa od ucha k uchu.
Jen stačí chtít a občas neposlouchat rozum...


Den, který vám může změnit život,
 začíná každé ráno.

Nečekejte, že bude líp,
nebo že bude něco jednodušší.
Problémy budou vždycky.
Naučte se být šťastní zrovna teď,
protože jinak to možná taky nestihnete...



22 komentářů:

  1. Ano, radovat se z maličkostí a nic neodkládat na jindy.Máš naprostou pravdu. Jiřina z N.
    ( proto používám i tzv. sváteční nádobí, abych si ho užila )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Život se skládá z okamžiků, které buď zachytíš, nebo promarníš...

      Vymazat
  2. Zachytila jsi Hani nádhernou atmosféru.
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se i tobě ráno u nás líbilo.
      Taky se měj co nejlépe.

      Vymazat
  3. Hani, povedly se ti krásné fotky. A v té větě na konci je velká pravda, protože (aby parafrázovala nějakého klasika, jehož jméno jsem zapomněla) - budeme-li čekat na štěstí, může se stát, že strávíme život v čekárně.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, přesně tak. Spoustu lidí si takovou čekárnou určitě prošlo. I já ji znám...Tak ať jsou i tvoje dny co nejvíc šťastné.

      Vymazat
  4. Krásné červánkové ráno. Hani, dobře, že jsi poslechla svůj hlas, on věděl, proč Tě vytáhnout ven. :o)
    Úžasná poslední věta citátu, ta by se měla tesat do kamene. Je spousta lidí, co čekají na štěstí a nevidí, že ho mají často na dosah ruky. Stačí se jen rozhlédnout a to Ty umíš.
    Tak měj hodně šťastných dní. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji...život se skládá z maličkostí, je potřeba na to v tom životním kalupu nezapomenout...
      Měj se taky co nejlépe.

      Vymazat
  5. Hořííí, má panenko moje srdce pro tebe, hořííí ...
    A když hoří obloha, hoří touha v člověku, pro lepší svět, pro lepší den, pro lásku, jak si kdo přeje, jak kdo prožívá.
    Já se těším, až to nebe zase pro mne začne hořet, ale když svítá, jsem už v práci, ale ono to přijde.
    Krásný víkend, panenko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, přesně tak...tohle ráno bylo jako vzpoura v tomhle šedém světě plném zákazů. Volně se nadechnout aspoň...
      Opatruj se i ty.

      Vymazat
  6. Je moc dobře, že ses nechala vylákat tak brzo do přírody. Fotky jsou opravdu moc pěkné, oko se potěšilo. Citáty v sobě mají hodně pravdy, nesmíme jenom čekat, jen my sami víme, jak potěšit sebe i své blízké a radovat se z maličkostí, tak jako ty třeba při fotografování. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za zastavení a milá slova. Moc si toho vážím.Mějte se u vás taky co nejlépe.

      Vymazat
  7. Každá chvíle života je výjimečná, když se otevře srdce - přichází zázrak. 💗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věri, mockrát si na tebe vzpomenu, tvoje "Každý den je dar" má v dnešní divno době čím dál větší hloubku...
      Davejte na sebe pozor.

      Vymazat
  8. A o tom to je !
    Krásné fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji moc. Jsem ráda, že jsi se mnou zase vyšla. Ať jsou další dny i pro tebe co nejvíce v klidu.

      Vymazat
  9. Moc krásné, Hani!
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Taky se mějte co nejlépe a opatrujte se.

      Vymazat
  10. Haničko krásné fotky a moc hezky jsi to napsala. Tak to je - prožívat svůj život tady a teď.
    Přeji ti pohodové dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, jj.je to tak. Kdy jindy než v téhle divné době je potřeba se radovat z maličkostí...
      Tak ať je dobré i vám.

      Vymazat
  11. Není vůbec zvláštní mrznout akoukat na krásu kolem sebe, je to naopak to nejpřirozenější a nejhezčí, hledat krásu kolem sebe. Moc pěkné fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já děkuji, že jsi tam se mnou v tom mrazu stála...

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...