motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 15. ledna 2021

Nutný brdský cíl ...

 Dnes vás vezmu na svůj první letošní výšlap,
kdy mi pár hodin dělali společnost jen batoh, 
zimní Toulavky, foťák a mapa neznámého místa...
Tak pojďte, beru vás do sněhové pohádky,
vystoupáme spolu na Brdský Olymp...


Na podzim jsem jej nestihla,
tak kdy jindy, než v bílé kráse ho nejít pokořit ?
Tenhle kopec mi dělá ten nejlepší výhled z většiny oken,
byl od začátku mým dalším magnetem v novém domově. Mám jej vyfocený snad stokrát,
jen chyběl obrázek shora...
Napadl sníh, takže plán byl jasný,
takže pojďte, jen my sami,
vystoupáme v mrazu na Plešivec...


Cesta byla snová, zimní kulisa dokonalá...


Jen se dívat a nefotit bylo pro mě nemožné,
takže obrázků bude zase víc než dost...





Stála jsem na skalnaté vyhlídce Čertovy kazatelny,
 prohlížela dokonalou scenérii hluboko pod sebou,
skoro jsem dýchat zapomněla
a přimrzající ruce na spouští nakonec ani nevnímala...





Ještě jsem poprosila slunce, 
aby mi trošku pomohlo
 a desítky kilometrů vzdálené vrcholky nasvítilo lépe.



Asi bych tam přimrzla, kdybych nebyla jen v půli plánované cesty.




Jenže tudy jít a nezaznamenat si tuhle bílou pohádku zkrátka nešlo...





Ještě jsem skákla zkontrolovat vládci Brd Fabiánovi jeho zahrádku,
představit si na kamenných stoličkách třeba i dvanáct Měsíčků
a pak jen lesními cestami zbývalo obkroužit celý Plešivec a mířit k domovu.





Cestou ještě jeden cvak, tedy asi deset, u Smaragdového jezírka,
tedy říkají to, já viděla sice jen bílou peřinu, 
ale zato dokonalou.



a pak už vážně a rychleji klikatou cestou dolů k civilizaci...



Před západem slunce se se mnou loučil, 
tenhle pro mě dokonalý kopec takto.


Dnes už kdykoliv kouknu z okna, vidím jej jinak,
stojím na vrcholku,
slunci a mrakům nejblíž,
na konci skal, kam už jinam vystoupat nejde...



Vím, že jsem tam byla zase v pravý čas,
vím, že jsem musela zase sama,
pomohl mráz, led i pravá bílá zima.
Aby zakryla tmu a vše bylo čisté, jasnější...
Jsem ráda, 
že tohle místo bylo ještě lepší než v představách,
kde se dá vidět nepředstavitelné
a potkat i jistoty, 
které mě pár let na všech cestách doprovází...


 Plešivec tak navždycky zůstane i pro mě Olympem tohoto kraje, 
navíc strážcem místa,
kde jsem pod ním našla svoje doma...

Ty nejlepší věci v životě jsou lidé které milujeme a kteří v nás věří,
místa, která jsme navštívili
a vzpomínky, které jsme si vytvořili navždycky ...



16 komentářů:

  1. Ahoj,
    já mám Plešivec neuvěřitelně moc ráda. Dříve jsem tam chodila i několikrát za rok, ale v posledních letech jsem tam nebyla. Podle fotek je to pořád tak kouzelné místo, jak si pamatuji. Bydlím celkem blízko, v Příbrami, takže docela často jezdíme okolo. Fotky jsou opravdu krásné...
    Přeji pohodové dny!
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu u mě a za představení, je vidět, že svět je malý.
      Tenhle kopec je skvělým místem, jen vystihnout čas, kdy to nebude jako na Sněžce dá už zaky dost práce ;o)
      Tak hezké dny za kopce.

      Vymazat
  2. Na Plešivci jsem nikdy nebyla, ale název mi byl hodně povědomý. Až jsem si uvědomila, že Plešivec je sídliště v Ć. Krumlově. :o) Ovšem tyto pohledy a výhledy a cestičky jsou mnohem krásnější. Parádní fotky, letos je ta zima opravdu pohádková.
    Hani, přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc ráda jsem tam zase i tebe vzala, sídliště by asi nemělo stejné kouzlo :o). Měj se hezky i v dalších zimních dnech.

      Vymazat
  3. Haničko, je to veliká nádhera! užívám si teď podobných cest, je ty výhledy mi v nížině poněkud chybí, ale i tak - chůze zasněženým lesem je prostě balzám a lék!
    Měj krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za doprovod, přeji jen samé stejné léky a balzámy. Užívej si ticha, pohody a čerstvého vzduchu kdykoliv to půjde.

      Vymazat
  4. Hani, máš to tam zase krásný. Díky za nádhernou prochajdu; fotky a tu bílou nádheru;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky, je fajn mít za humny kopce a možnost výhledů na dosah.
      Ať se máš taky co nejlépe.

      Vymazat
  5. No to je nádhera ! U nás je taky krásná doslova ladovská zima, které si užívám. Sice nepodnikám dlouhé výlety, stačí mi okolí města. Je mnoho míst, kterým to bílé z nebe sluší.
    Hezké dny, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně jak píšeš. Stačí jít jen kousek a užít si všeho, co má člověk na dosah, jde jen o úhel pohledu.
      Tak si užij pravou zimu co nejvíc.

      Vymazat
  6. Hani, krásné fotky. Já byla na Plešivci několikrát, ale v zimě ani jednou, takže jsi mi ukázala jeho bílé kouzlo. A určitě se projdu jeho cestami a kouknu z jeho vrcholku tvýma očima i v dalších ročních obdobích. Protože je mi jasné, že jsi tam nebyla naposledy :).
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak až se budeš chystat příště, ozvi se, dáme pod ním kafe, nebo ti aspoň mávnu z terasy. Měj se hezky všechny další dny.

      Vymazat
  7. Hani nádhera. Krásné místo. Domnívám se, že jediné místo, kde není sníh je u nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím palce, on napadne...
      Jsem ráda, že ses se mnou prošla tedy aspoň u nás. Měj se moc hezky i další dny.

      Vymazat
  8. Moc děkuju za krásnou procházku. Fotky jsou úplně dokonalé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já děkuji za návštěvu tady a chuť se projít právě se mnou.
      Mějste se co nejlépe.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...