motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 10. prosince 2020

Za humny ...

 Není sice drak,
ale našla jsem tam jiné poklady...


Zvu vás tentokrát jen kousek,
stačí projít úzkou, naší Průběžnou
a dívejte, jakou krásu mám na dohled...


Mám štěstí, že i v novém domově mám na dosah přírodu,
kterou k životu potřebuji jako nádech a výdech...




I když do lesa to mám kus,
mám tady jiné poklady,
na které jsme zvyklá nebyla,
jen v duchu jsem si na ně myslela,
ale vlastně mi docela chyběly...


Mám ráda louky,
čím větší, tím lepší,
nekonečné zelené lány
a pasoucí se dobytek na nich.
Za vším jsem musela dosud jezdit,
teď je mám všude kolem...


Miluju hory, skály, kopce,
kterých je kolem taky víc než dost a kdykoliv se na ně podívám,
ukážou se mi jinak...


Cesta za humny je navíc lemována mými milovanými borovicemi,
které by uprostřed pastvin jen málo kdo hledal.
A tady jich je navíc spousta,
jako by je schválně kvůli mně někdo vysázel...
A kdo ví, třeba...



Kdykoliv vedle nich jdu, jen se usmívám a děkuji za ně,
že mi jsou na dosah...


Brdské kopečky byly pastvinou rozděleny v půli
a slunce si hrálo s dokonalým světlem,
kdy jsem v minutě mohla mít místo modré oblohy tmavé nebeské divadlo...



Moje cesta končívá většinou u ohrady,
vždyť pastviny bez zvířat jsou jako nebe bez slunce...


Tady si slunce hrálo i s nimi a vlastně i se mnou,
protože zachytit tmu a světlo v jednom okamžiku je vážně těžké...


I když tyhle poslední obrázky nejsou dokonalé,
mám je tady zase pro vzpomínku na zvláštní odpoledne,
hru světla a stínu,
tmy a slunce,
pozitivního a chmurného,
stejně jako v životě...



Nic není jen černé nebo bílé,
je to vždy o úhlu pohledu,
co chcete vidět, nebo co někdo chce, abyste viděli,
jen na nás záleží,
vždycky...
Tak děkuji dneska za doprovod u nás, u mně, se mnou
a zase se stavte,
určitě vás zase pozvu na nějaké fajnové místo,
je jich tu víc než dost...


Nikdy neměj strach ze stínů. 
Prostě jen znamenají, že někde na blízku je světlo...



16 komentářů:

  1. Hani, krásné fotky. Ráda jsem se nechala provést. Ono je krásně všude - stačí mít jen otevřené oči a duši.
    Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, díky za chuť se se mnou zase projít. Měj se hezky i u vás.

      Vymazat
  2. Krásné fotky! Už bych taky potřebovala zajet někam do kraje a nadechnout se, jen tak být a vnímat tu krásu!
    Jako vždycky, moudrá slova na závěr.
    Haničko, měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko věřím, že se čas najde...
      Užij si tento předvánoční čas co nejvíc to jde.

      Vymazat
  3. Moc pěkná procházka, v krajině, se zvířaty. Dík. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za doprovod u nás. Pohodový advent i k vám.

      Vymazat
  4. Máš opravdu úžasné místo na procházky, já mám pole kousek za domem, a tak ráda tam chodím na procházku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všude je hezky, stačí jen vyjít a mít chuť všechno vidět...
      Děkuji za návštěvu i u nás...

      Vymazat
  5. Hani, tak to je teda podívaná. Nádhera. Koukám, jakou krásu máš kolem sebe a hlavně, jak ji vnímáš. Věřím, že této změny nelituješ, bydlíš na krásném místě.
    Povedené fotky a krásný citát.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji ta milá slova. Ráda jsem i tobě ten kousek blízko mě ukázala. Opatruj se na cestách a v klidu prožij advent.

      Vymazat
  6. Hani; přeji krásné adventní dny. Už mi to tvoje virtuální toulání chybělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Užívejte všechny předvánoční dny co nejlépe...

      Vymazat
  7. hmmm, vsechny fotky jsou krasne, vzdyt tak tam u vas i je, ale ty s temi zviraty v ohrade jsou za me skvele, dokonale! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, moc děkuji za doprovod. Ráda jsem i tobě všechno u nás ukázala.
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  8. Hani, překrásné fotky. Česká zem je prostě přenádherná. A když se ještě navíc člověk umí dívat..... :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, přesně jak píšeš. Máme všude krásně, jen to chtít vidět...
      Hezké předvánoční dny v pohodě i k vám.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...