motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 6. prosince 2020

Když chybí slunce ...

Mám dojem, že letošní podzim byl ve znamení tmy...
Zvláštní doba obav, zákazů a omezení byla dokreslena mlhou 
a slunečných dní, aby člověk pohledal...
A tak když nemůže slunce za námi,
museli jsme za sluncem přes kopce...
Dřív jsem jezdila na Vysočinu,
teď mi jsou nejbližší brdské kopečky.
Tak jsme jednoho sobotního rána ještě kus popojeli na jih,
vstříc čerstvému vzduchu mezi stromy,
na Šumavu bez mlhy...


A taky za první jinovatkou a náznaky zimy...



Tady ještě jsou místa, kde tyhle úžasné smrky ční až do nebe
a voda je tady čistší než zrcadlo...


První zastávkou bylo Černé jezero,
tenhle tmavý zázrak schovaný v lese,
kde si slunce hrálo a paprsků se člověk mohl skoro dotknout...



Klidně bych je přejmenovala na křišťálové,
tahle zrcadlová hladina byla neskutečná...


Když si člověk odmyslel zástupy lidí na břehu,
dalo se vnímat cokoliv, co zdejší odpolední odraz nabízel...


Voda, kopce, les,
jistota pro mě, že odejít bude těžké.
Protentokrát jsem si v sobě obhájila změnit místo a odejít hlavně kvůli obrazu,
který na nás čekal v posledním ohybu na břehu,
kdy se slunce schovávalo a protější strana jezera byla spíš apokalypsou a hrozilo, 
že by tenhle pohled zastínil všechny slunečné z dnešního dne...



Možná i proto, abychom si slunce užili ještě víc
a načerpali do dalších mlžných dní,
vydali jsme se rozloučit se s ním na místo,
které je mu na dosah...



Doslova jsme si vyběhli pod lanovkou a stíhali slunce,
které se pomalu chystalo zapadnout za šumavské kopce
až na jeden z nejvyšších tady...



Když jsme stanuli až na úplném vršíčku,
kde už nad námi bylo jen modré nebe,
všechno kolem nás se halilo do zlata...


Stáli jsme v první řadě slunečnému divadlu,
co jde zažít jenom tady...



Žádnou bránou ani dveřmi jsme vcházet do divadelního sálu nemuseli
a přece jsme všechno tohle šumavské představení měli jako na dlani.




Všechno má ale svůj konec
a jediná spravedlnost pro všechny je na tomhle světě čas,
který utíká všem stejně.
Tak stejně i za tímto slunečným divadlem spadla opona
a hlavní zářivý aktér zmizel nadobro pro tento den...


Když jsme spěchali z kopce dolů,
abychom úplně nezatměli,
přehrávala jsem si každý okamžik dokonalého divadla na kopci.



Uvědomila jsem si,
že i když se zdá, že je kolem nás jen mlha, tma a smutno,
stojí za to nepropadat beznaději.
Každá tma jednou skončí a zase vyjde slunce,
je potřeba jen věřit 
a někdy je potřeba si za tím sluncem třeba jen kousek popojet...


Přeji vám všem, ať slunce máte pořád dost,
ať tenhle adventní čas je v klidu,
ať aspoň občas zažijete neplánované,
co vás zahřeje, potěší a do paměti se vryje stejně,
jako třeba mně,
tohle sluncem zalité, neopakovatelné představení na šumavských kopcích,
které už nikdy nevymažu...

Člověk si nikdy skutečně nebude vážit slunce,
pokud před tím neprojde skutečnou bouřkou ...





26 komentářů:

  1. Hani, Železná Ruda, Špičák, ta místa mám v srdci hodně zadrápnutá :) Trávila jsem tam spoustu času a prostě a jednoduše je miluju. Díky za krásné fotky, už mi ta Šumava moc chybí.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já tam zase nikdy nebyla. Přesně jak se říká, nikdy neříkej nikdy...bylo to za odměnu. Měj se hezky a děkuji za zastavení u mě.

      Vymazat
  2. Hani, tak to bal zase dokonalý výlet, luxusní fotky a krásné čtení. Přesto, že na Šumavu jezdíme často, u Černého jezera jsme ještě nebyli. Příští rok se to pokusíme napravit, je tam opravdu nádherně. A u dveří do divadelního sálu jsme také nebyli, ani netuším, kde je hledat.
    Přeji Ti krásný adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, vzpomněla jsem si tam i na tebe, jak Šumavu máš ráda. Vydra je daleko, ale tohle je pod Špičáku a ty dveře na Pancíři na druhou stranu od Černého jezera. Stojí za zo oboje dá se zvládnout v jednom dni. Tak třeba i ty...
      Hezký advent i tobě.

      Vymazat
  3. Hani, to jsou krásné fotky nádherných míst. Na 'Sumavě jsem nikdy nebyla. Přeci jen to mám trošku víc z ruky, ale jednou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, třeba jednou....O to víc děkuji za čas se se mnou projít. Přeju jen samé pohodové dny adventní.

      Vymazat
  4. Na Šumavu také jezdíme moc rádi a u Černého jezera je to ( vlastně u každého tam ) tajemné a rádi se vracíme.
    Líbí se mi ten poslední snímek. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem potěšila i svým výletem. Tak ať je dobře i všechny další dny.

      Vymazat
  5. Ahoj Hani,
    nádherné fotky a moc pěkné povídání. Na Šumavě jsem nebyla roky a říkala jsem si, že to budu muset napravit...
    Měj se krásně!
    Hanka z blogu ciculka.cz
    PS: u mě na blogu právě probíhá soutěž, tak tě zvu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji ta návštěvu u mě a ještě víc za milé řádky.Určitě na Šumavu stojí za to jet, kdykoliv...
      Pohodový adventní čas.

      Vymazat
  6. Úžasné fotky, Haničko! Šumava je pro mě trochu začarovaná, roky jsem tam nebyla a plánovaná dovolená v květnu byla zrušena... Ale ono to jednou vyjde...
    Měj hezké adventní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, rak to jsem ráda, že jsem tě mohla vzít s sebou. Určitě až přijde správný čas, tak Šumavu uvidíš.
      Opatruj se a ať jsou adventní dny i u vás co nejhezčí.

      Vymazat
  7. Jsem unešená Tvými fotkami ! To je krása, kterou jsi zachytila. Na Šumavě jsem nebyla, takže opravdu zemský ráj to na pohled.
    Hezké dny adventu, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tk jsem ráda, že se líbilo i tobě a slunečné divadlo jsi viděla se mnou.
      Tobě taky klidný adventní čas.

      Vymazat
  8. Hani, nádherné fotografie. A zas poeticky napsáno. Krásný advent. Děkuji za ten šumavský výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já děkuji za chuť se se mnou projít.
      Hezké dny předvánoční i k vám.

      Vymazat
  9. Krásné, milé, hřejivé...

    OdpovědětVymazat
  10. Hani, fotky z Pancíře jsu úžasné. To opravdu byla "zlatá hodinka". A jinak jsem si nad fotkami nostalgicky zavzpomínala - v těchle místech jsme byli s manželem na první společné dovolené, ještě před svatbou. Třicet let to bude příští rok....
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, přesně jak píšeš tyhle zlaté pohledy na vrcholky budu mít zapsané v sobě napořád. Chápu, že ani vy nezapomenete... měj se moc hezky.

      Vymazat
  11. Haničko, na Šumavě jsem byla už je to pár let nazpátek. Moc ráda jsem se s tebou prošla a zavzpomínala. Přeji ti krásné a pokud možno pohodové adventní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že sis mohla aspon trochu zavzpomínat i se mnou.
      Měj pohodové adventní dny i ty.

      Vymazat
  12. Nádherné záběry Hani. Stále máme v plánu ještě alespoň jednou Šumavu navštívit, tak snad se nám podaří, bylo tam vždy tak krásně.
    Měj poklidný advent.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji za návštěvu a chut se se mnou projít. Na oplátku držím palce, at vám to taky vyjde. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  13. Anonymní10 prosince

    Krásné fotky, i když je Šumava mým domovem, tak na Pancíři jsem nikdy nebyla. Hezký advent.Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé,tak to je potřeba napravit. Je tam dokonale a nebi a slunci blízko...
      Hezké dny na Šumavu.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...