motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 30. prosince 2020

Peklo i ráj ...

Říká se, že sliby se mají plnit o vánocích
 a já dodávám, nejen... 
 Tak já chci splnit jeden sobě i vám,
když jsem vám na konci minulého výletu za anděly slíbila,
že bude mít ještě pokračování.


Ten den jsme chtěli vidět anděly a taky si sáhnout na sníh,
kterého jsme se na svátky nedočkali,
takže jsme popojeli zase ještě níž a já jen tušila,
že mě čeká bílá krása na Šumavě...



Někdy je fajn nechat o plánech a pokračování nechat rozhodnout někoho jiného
a pokud vás zná dobře a jede na stejné vlně,
tak skutečnost může být ještě lepší, než byste si sami vymysleli...


Do posledního okamžiku jsem vůbec netušila,
kde vystoupíme, co je našim cílem.
Takže jsem se prostě nechala jenom vézt a věřila jsem,
že i konec dne budu mít za odměnu, my všichni...


Když jsme zastavili na místě,
všechno do sebe zapadlo a já pochopila,
proč zrovna sem,
že neexistuje na Šumavě asi lepší místo,
kde bychom v čase svátečním mohli být...



Ještě vás chvíli nechám hádat,
kde jste pohádce na dosah
a to nemluvím o téhle dokonalé pohádce sněhové...




Za mě, i kdybych viděla ten den jenom tuhle bílou nádheru
a dokonalé kopce na horizontu,
asi bych byla spokojená i tak.



Tenhle pohled je ale nade všechny,
jste pohádce na dosah se mnou...




a když máte štěstí jako my a jste tam skoro sami,
tak se stačí jen zasnít a vidíte a slyšíte,
třeba koně po téhle cestě k hradu



a když popojdete ještě blíž, 
Petronel vám dýchá na záda.


A společně můžete zatlouct až na hradní bránu
a za zamčenou uslyšíte jen pekelníkovo chi chi chi...



Slunce se pomalu chystalo zapadnout za šumavskou nádheru na obzoru,
 já se snažila do sebe nasát tuhle dokonalou pohádku
a aspoň na chvíli vymazat svět kolem sebe,
vnímat tenhle prostor, místo jinak...


Vždycky, když vidím staré hrady
nebo i skály a všechny němé svědky minulosti,
uvědomím si, 
jak náš život je krátký a pomíjivý proti věčnosti...



Byla jsem na tomto místě uprostřed léta před léty,
uplynulo od té doby spoustu času,
svět kolem nás i život můj se celý změnil,
jen tenhle hrad je pořád stejný...


Možná i proto mělo pro mě tohle místo zvláštní, jiný význam,
kdy mi v hlavě na okamžik prolétlo,
jak i stejné místo nikdy nebudu vnímat stejně,
ale že jen na mě záleží,
jaké myšlenky si v hlavě budu chtít nechat
 a jaké věci kolem sebe budu vnímat.
Jak je občas tenká nitka mezi světy a myšlenkami dobra i zla,
přesně jako v pohádkách...


Uvědomila jsem si tak, jako už po tisící,
že jen na nás ale záleží,
jak budeme věci kolem sebe vnímat,
jestli si budeme spíš ztěžovat, litovat,
nadávat na překážky
nebo se naučíme vnímat těžké chvíle jinak,
občas jako stopku, když už to nejde jinak a my jdeme v životě špatně...


 Někdy ta nejtěžší cesta je nakonec nutnost, abychom si uvědomili,
že bez překážek bychom nevnímali rovné cesty v životě,
bez bolesti by nebyl vděk z uzdravení,
bez pláče bychom si tolik neužili smíchu,
bez tmy by nebyla radost ze svítání,
bez snů by nebyla skutečnost
a bez pekla by nebyl ani ráj...


Tak snad nevadí, 
 že jsem se na tomhle pohádkovém místě zamyslela víc,
než by kdo jiný čekal,
snad je to také tím, 
že se blížíme do finále tohoto výjimečného a dost těžkého roku pro všechny,
kdy každý z nás nyní aspoň trošku přemítá prožité dny
a obrací se zpět...


Přeji tedy nám všem,
ať končící rok zůstane tím nejtěžším, který nás v životě potkal...
Ať v něm necháme všechnu bolest a trápení,
ať do nového roku vejdeme všichni zdraví, s vírou šťastných dní,
ať nikdy nepřestaneme věřit na pohádky,
ať jsou naše životní cesty co nejvíce rovné
a společnost nám dělají jenom ti, 
kteří s námi chtějí jít a věří v nás a směr našich cest.
Podepřou nás, když sami už nemůžeme
a třeba věří na pohádky, dobré anděly u cesty
 a dobré konce přesně tak, jako já...


A protože jsem Petronela nepotkala,
tak jsem na konci tohoto pohádkového dne
vytvořila jednoho speciálního...


Takto si jím dovolím ještě na závěr posledního letošního psaní 
ze srdce poděkovat za anděly,
ty bez křídel,
kteří mě celý letošní rok podpírali a neúnavně zvedali,
dávali mi víru v lepší dny.
Věřili mě a podporovali v nové životní cestě, kterou jsem zvolila,
šli se mnou i po těch nejbolestivějších cestách,
kdy jsem byla peklu blíž
a zase mě dali víru v lepší a šťastné dny pro nás pro všechny...
Bez nich bych určitě nebyla tam kde dnes
a nevěřila na šťastné konce a to nejen v pohádce...
Všem vám, v Čechách i na Moravě,
blízko i daleko stojících ode mě,
vám všem patří moje obrovské díky z celého mého srdce,
vím, že bez vás bych letošní rok sama jistě nedala...

A taky děkuji ze srdce vám všem, 
kteří zde už pátý rok moje písmenka čtete
a dáváte mi víru v to,
že moje jiné myšlenky, 
možná i pohled na svět 
a obrázky co stojí pro mě za to si zapamatovat,
mají smysl dál tady zanechávat i pro vás...

Ať jsme, prosím, hlavně všichni zdraví,
spokojení,
šťastní, milovaní,
spokojení s těmi, kterým věříme my a oni věří nám
a nikdy, 
nikdy nepřestávejme věřit v dobré konce,
slunce nad hlavou
a šťastné dny v našem životě...


Vždy máme čas začít znovu,
napravit to, co se nám nepovedlo,
odpustit těm, kteří nám ublížili,
dosáhnout úspěchu,
znovu milovat.
uzdravit se,
získat, po čem toužíme...
Je to jen o našich myšlenkách a přístupu,
o trpělivosti,
o volbě zůstat stát nebo vykročit,
odvaze a vytrvalosti dojít k cíli.
Všechno důležité v našem životě je dáno osudem,
nic není v životě náhoda,
proto věřme,
že všechno dobře dopadne
a pokud nedopadne,
tak ještě není konec...

Spokojený nový rok 2021



30 komentářů:

  1. Zimní pohádkový sen a krásné poselství. Těším se na další čtení v novém roce. Přeji hodně zdraví!!!!❤️❤️❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že jsi posledni cestu v tom roce šla zase...
      Vše nej v roce novém.

      Vymazat
  2. Nádherné fotky a tvá slova!
    Haničko, PF 21!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. Tobě taky všechno nejlepší.

      Vymazat
  3. Anonymní31 prosince

    Děkuji. Ještě jsem nikdy nic nekomentovala, ale tady chci poděkovat za krásná slova. Přeju, ať se přání naplní. Bohumila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O to víc jsem ráda, že zrovna u mě tě moje psaní přimělo změnit zaběhnuté.
      Vám taky přeji jen samé spokojené dny.

      Vymazat
  4. Nějak nevím co napsat, abych neporušila to, co na mne dýchlo z Tvých fotek a vět.
    Krásné ! Díky!
    V novém roce jen všechno dobré, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem moc ráda, že moje slova vyznělo tak, jak jsem chtěla.
      Opatruj se a vše dobré v novém roce.

      Vymazat
  5. Hani, krásná slova i fotky. Ač tě neznám osobně a netuším, co tě vedlo k velké životní změně, mám radost, protože z tvých řádků cítím, že ti tvá změna pomohla, že jsi za ní ráda. A tak je to dobře. Přeji ti do nového roku jen to dobré.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, děkuji za milá slova. Věřím, že můj životní kolotoč se točí správným směrem...stejně i já přeji tobě jen samé šťastné dny.

      Vymazat
  6. Teda Hani, jsem na měkko z Tvých nádherných řádků, Ty máš prostě dar slova. Cítím to stejně, ale takto krásně bych to nesepsala. Fotky jsou nádherné, přímo pohádkové a zimní Kašperk nemá chybu. Také jsme byli na Šumavě, kousek od Kašperku a také tam bylo jako v pohádce. Pořád jsem se usmívala a byla jsem šťastná, že tam jsem.
    Moc bych nám všem přála, aby ten příští rok byl o něco lepší, aby jsme mohli pracovat a setkávat se s rodinami a přáteli. Vždyť o tom je život. Tak hodně zdraví a kapku štěstí. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jsem tak moc ráda, že jsem i tebe potěšila. Vím, jak máš Šumavu ráda...
      Přeji také tobě kopu zdraví, spokojenost, štěstí na cestách a vždy dobré světlo.

      Vymazat
  7. Milá Hanko! Krásné fotky, nádherně napsáno, moc jsem dojatá, žes nás na Kašperk vzala sebou.Ve sněhu jsme tam ještě nebyla, ač jindy ano. ( Moje vnučka tam zapomněla plyšového Vydrýska, kterého si koupila na chatě u Vydry.)
    Šumava je moje láska.
    Šťastný Nový rok. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já jsem moc ráda za milé řádky a vzpomínky na Kašperk od vás. Hold tam budete muset ještě jednou, hlavně na Vydru. Mějte jen samé pohodové dny v novém roce.

      Vymazat
  8. Hani, to jsou nádherné fotky. Sníh bych také brala. Do nového roku přeji hodně zdraví, kapičku štěstí a moře lásky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To stejné přeji te srdce i tobě. Opatruj se v novém roce i ty.

      Vymazat
  9. Hani, takova kupa nadhernych fotek, skutecne pohadkovych. Letos jsem snih jeste nevidela a tak mi chybi. Takze dekuji o to vic. Miluju Andela Pane, tohle misto je kouzelne. Tak preju v novem roce jen vse dobre!!!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, o to víc jsem ráda, že jsem ti sníh dovezla z pohádky. Měj se moc hezky, buďte zdraví a spokojení v novém roce i vy.

      Vymazat
  10. Hani, krásné fotky i zamyšlení. I přání do nového roku. I já ti přeji, aby další rok byl alespoň o kousek lepší než ten letošní a aby ti zůstal dar vidění krásy v obyčených věcech. Spoustu štěstí a radosti. A ať ti Toulavky šlapou :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jsi moc hodná. Moc děkuji za chuť se mnou jít poslední cestu v roce.
      Dávej na sebe pozor, buď zdravá a spokojená v novém roce i ty.

      Vymazat
  11. Musím se smát, asi u páté fotky jsem si řekla ... tam by se tak krásně natáčel Anděl Páně 3 :)))
    Skvostné fotky, plné barev naděje a ty umíš zachytit kouzlo okamžiku.
    Přeji ti, aby tvé toulavé boty šlapaly cestami tam i zpět, nacházely, co čem tělo i duše prahne.
    Chvíle klidu, rozjímaní a pohody.
    Nu a my všichni, kousíček normálního žití bez strachu, pocitu zmaru a bolesti.
    Krásný a pohodový rok.
    A tleskám tvým excelentním fotkám, potěšily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ze srdce děkuji, krásně jsi to napsala. Ten Anděl Páně je fajn nápad :o)). Preji i tobě, více klidu, víc normálnosti, žádné zákazy a jen stálé zdraví.

      Vymazat
  12. Hani já děkuji tobě, že jsi zde mezi námi na těchto stránkách. Nemám dar psaní a tak krásně bych to všechno nikdy nenapsala a nepopsala. Přeji tobě a tvým milým, aby se vám plnily vaše sny a hlavně hodně zdraví, štěstí a lásky.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, to já děkuji za krásná slova. Jsem ráda, že se ti můj výlet líbil. Měj se moc hezky a ať jsou všechny dny v novém roce co nejhezčí.

      Vymazat
  13. I když vidíš jen tmu, připomeň si, že tvoření ještě neskončilo... Krásné fotografie a povídání. Hodně toho dobrého v novém roce...Mám ráda tvoje články.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za chuť se mnou jít a milá slova. Také přeji vše dobré v novém roce.

      Vymazat
  14. Hani, dýchlo na mne kouzlo.
    Ať máš krásné BYTÍ i ŽITÍ...Těším se na všechny tvé krásné toulky, fotky, slova.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji. To stejné přeji i tobě. Ať se každý den v novém roce vyvede.

      Vymazat
  15. Ááááách, hotová pohádka, přenádherné výhledy! Petronelku, kde jsi?! Beztak zpívá v chóru .o)
    Krááása!!! K.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...