motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 23. prosince 2020

Když zázrak nečekáš ...

Zdá se mi, že poslední dny je slunečných dní
 a světlých okamžiků v nich nějak poskromnu.
Slunce se schovává nadlouho,
země je většinu dne schovaná za mlhavou oponou
 a přes brdské kopce se valí nekonečná bílá lavina...


Chybí mi stálé slunce, mráz a sníh,
klasická zima,
čas, kdy mělo všechno řád a směr...
Snažím se v každém dni najít okamžiky,
co vybočují s téhle šedi a zvláštního období zákazů, strachu a nejistot...
Když se někdy nedaří a i já ztrácím pevnou půdu pod nohama,
mám to štěstí, že vedle sebe mám podporu,
co mi naději v lepší dny a slunce nad hlavou zase vrátí,
nebo zařídí,
abych ji uviděla sama...
Stejně tak na začátku tohoto týdne,
kdy jsme vyjeli na obyčejný rychlý nákup do mokrého města
a já netušila,
že za pár chvil budu stát úplně jinde.
Tak kdo máte chuť vejít na pár chvil do jiného světa,
snad aspoň trošku připomínající zimu,
kdy bylo ještě vše v pořádku,
zvu vás s námi...


Vystoupili jsme u hlavní silnice,
jen pár minut od domu,
kde by málo kdo zastavil,
kde by málo kdo hledal...



V tomhle skoro jarním dni,
kdy teplota stoupala rychlostí tryskovou,
pravou předvánoční krásu...



Když jsme skoro vyběhli jen pár set metrů od silnice,
směr mlhavý konec lesa,
tuhle krásu jsem měla na dosah...



Mrazivé hřebeny,
co jsem mohla vzít do dlaní
a ten pravý zázrak předvánoční držet dokonce v dlani.


Neskutečná krása všude dokola,
nikdy bych nevěřila,
jakou radost mi zase udělá bílá námraza...



Jenže asi ani ta nebyla jako jindy,
nebo jsem ji možná právě díky výjimečnosti vnímala úplně jinak...


Tak schválně, 
už jste někdy takovou dubovou krásu viděli?



Tohle nejde vymyslet,
tohle nejde vyrobit,
tohle nejde koupit,
tohle nejde znovu vidět,
protože jen takto je to jen jednou:
uvidíš nebo míjíš...



A kousek dál, území Mrazíkovo...



Kde nočnímu větru a padající mlze
odolávali jen ti nejstarší a nejmajestátnější...


Jako by nás někdo poháněl vpřed,
abychom stihli to,
co stihnout máme,
takže do kopce po kamenech jsme skoro běželi...



Jen v rychlosti zastavit,
níž a níž se sehnout a pichlavé krásy se dotknout...



Pohladit bílou dekou zakryté zelené pichláky
a pak už jen kousek zbýval


a jsme na nejvyšším bodě,
kam ještě pár let zpět mohli jen vyvolení,
strážící vojenský prostor...


A nyní jen my, ticho a pár havranů nad hlavou.



No není tohle zázrak?
Snad se aspoň trošku pousmějete,
když tohle vidíte a představíte si skutečnost...


Ještě vám dlužím zažít pocit, kdy vám tahle krása cukruje do vlasů...
Zavřete oči a za chvíli zapomenete na šedý svět kolem,
všechno je pořádku, tak jak má být před vánoci...


Jen všechno má svůj začátek a taky konec,
stejně i moje pozvánka do místa,
kde se dotknout zázraku je možné i v téhle tmavé době.
Ale není třeba smutnit,
můžeme ještě věřit a přát si,
i když kolem je všechno vzhůru nohama...

Třeba, aby aspoň slunce bylo víc
a mohli jsme se na svět víc usmívat.
Aby bylo míň zákazů a více světla,
abychom ve zdraví tenhle jiný čas zvládli
a vánoční svátky byli hlavně o klidu a naději uvnitř nás...


Vždyť vždycky je pro co se usmívat a v co věřit
a když vám dochází síly, je důležité se o koho opřít
a společně ve šťastné dny věřit
a pak třeba i zázrak se může stát,
i když jej vůbec nečekáš...


Krásné svátky vám všem,
dávejte na sebe pozor,
buďte zdraví, spokojení
a nikdy nepřestávejte ve svoje sny věřit
nebo ostatním je pomozte plnit,
není pak lepšího dárku a to nejen o vánocích...


Zázrak je něco, co se stane, ale pouze lidem, 
kteří jsou schopni nebo připraveni jej jako zázrak přijmout...



10 komentářů:

  1. Teda Hani, to je nádhera. Úžasné fotky, které jsem teď, večer před Vánocemi, potřebovala vidět. Ty namrzlé duby jsou neuvěřitelné, nikdy jsem je takto nazdobené neviděla. I ostatní fotky jsou jako z pohádky a je skvělé, že nám tu pohádku v tomto čase dopřáváš. Ráda se podívám ještě několikrát. :o)
    Přeji Ti krásné svátky vánoční, plné takto pohádkových dní. D.

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádhera jako ze zimní pohádky.
    Krásné Vánoce Hani❤️❤️❤️

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, to je překrásné. Zimní nádhera ❄️🤍❄️
    Šťastné Vánoce. Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Pomíjivá krása, nefalšovaná a musíš si ji najít. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, to jsou nádherné obrázky. Taková namrzlá nádhera by mi stačila. U nás s přestávkami prší třetí den. Krásné svátky.

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná příroda, u nás letos tato zimní krása bohužel nebyla.
    Přeji krásné vánoční svátky plné radosti a šťastných chvil ❤️
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko, nádhera, zázrak! Letos jsem bohužel ještě takový den nezažila...
    Přeji krásné vánoční dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, krásné fotky. Ty jsi důkaz toho, že krása je všude - jen ji někdy neumíme vidět, ať už pro samý spěch nebo proto, že máme v tu chvili v hlavě něco jiného, co nám brání vnímat. A ty ji umíš nejen vidět, ale i ukázat.
    Krásné sváteční dny

    OdpovědětVymazat
  9. MOC DĚKUJI VÁM VŠEM.
    JSEM RÁDA ŽE JSTE SE SE MNOU MĚLI CHUŤ ZÁZRAKU DOTKNOUT...
    POHODOVÉ SVÁTKY.

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Hani, krásně jsi to napsala a území Mrazíkovo mne potěšilo a dýchlo na mne vánoční kouzlo. Přeji ti ještě stálé krásné sváteční dny, hlavně ve zdraví.
    Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...