motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 8. dubna 2020

Pozdě, ale přece ...

Dnes vás vezmu zase do ticha,
kousek dál od nás,
dovolím si jen výjimečně malinko popojet.
Takže Toulavky na nohy, nasadit přes úsměv doplněk
a vzhůru polní cestou směr výjimečné místo...


Touhle cestou, letos bohužel prašnější než kdy jindy,
se hned po pár krocích ocitáte v nekonečném ráji,
kde krom skřivana vysoko nad polem a sluncem nad hlavou,
 zase máte možnost být úplně sami a můžete obdivovat zase po roce,
všechnu tu jarní výjimečnost...
Třeba tyhle trnkové keře, hlohy...
Všimli jste si někdy, jak jsou bělostně dokonalé?



Modré nebe nad hlavou a slunce, co pálí už několikátý den jako o závod,
člověk by málem zapomněl, v jakém omezení teď žijeme,
co strachů a obav všichni máme...




Snad i proto nám to slunce pomáhá,
za mě tedy dokonale,
hned se všechno zdá snazší.
Myslím, že jsem si zvykla za poslední roky dost věcí brát jinak,
radovat se z maličkostí
a i když je občas hodně těžce, hledám opakovaně pomoc tam,
kde ji může najít každý,
co chce vidět, zaznamenat...



Tak i tady, jsem si na chvíli sedla, pod možná poslední borovice,
které i tady ve stovkách mizí
a hledala lepší myšlenky, než beznaděj ze sucha a občas zmaru kolem...

 

Zvedla jsem oči k nebi a zaposlouchala se...
Krom skřivánka, co se třepetal skoro na dosah,
poslouchala jsem jedinečné lupání...
Už jste někdy v tuhle dobu sedli pod borovici a poslouchali praskot šišek,
co se rozvíjí teplem?
Ne?
Zkuste to, zavřete oči a poslouchejte...je to neskutečná paráda...



Takže už jste zažili, nasáli ten zvuk 
a vzhůru do cíle...






Na tomhle místě, uprostřed pastvin,
schované mezi hájem dokonalých bříz a posledními odolávajícími borovicemi,
se ukrývají na vyhřátých kopečících-
koniklece...




Ano, tyhle modro- fialové krásky byly tentokrát mým cílem.
Bohužel těch rozkvetlých už tady na mě čekala jen hrstka,
ale tahle kytička je výjimečná i když jí už barvy opadaly...





No řekněte, není tahle chloupková kráska dokonalá?




A když přes ni kouknete na slunce,
hned je člověku tak nějak tepleji a veseleji i tam uvnitř...






I když jsem zde byla vlastně pozdě,
bylo to vlastně včas.
Protože když tyhle krásky jsou v rozkvětu,
vyhledává je tady spousta lidí,
ale letos jsem měla tady být přesně pro tyhle okamžiky,
kdy se zvonečky mění v úplně jiné krásky...


Když jsem tam tak klečela a byla na dosah té přirozené přírodní kráse,
uvědomila jsem si, že jsem tady letos vlastně úplně včas,
abych si i tady dost důležitou věc uvědomila...




Že jsem na tom s tou přírodou vlastně podobně já a určitě i dost lidí kolem mě,
že i když je občas dost těžké nepodléhat smutku a obavám,
vždycky máme možnost volby,
abychom to nevzdali, abychom věřili...




Stejně jako všechno živé na tomhle výjimečném místě,
zkouší, odolává, jako vloni, jako před léty...


A tak i my si máme teď možná víc než kdy jindy uvědomit,
že máme zase možnost věřit, nevzdávat se,
přizpůsobit se nebo změnit zaběhnuté,
snad být víc pokorní, vděční, vnímavější a skromnější
a pak snad bude zase všechno lepší, 
a snad časem i jinak v pořádku...


Děkuji vám všem, kteří jste se měli chuť se mnou zatoulat jarními cestami,
kterým nevadily boty od prachu
a opálené čelo od slunce...
Snad jste zjistili jako já,
že jsme nepřišli pozdě,
ale právě v pravý čas...

Bude dobře, až přírodě přestaneme poroučet
a začneme jí konečně poslouchat...



12 komentářů:

  1. Haní, kvetoucí krása se u nás teprve chystá. O to radostněji jsem se s tebou pokochala.
    Pukání šišek je přenádherný zvuk .o)
    Máme se od přírody hodně, hodně co učit. Stačí přitom tak málo - vnímat, otevřít srdce a chtít... a příroda nám to nezištně a bezpodmínečně poskytne.
    Bude zase dobře.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, přesně jak píšeš. Na chvíli se zastavit, chtít a vnímat...

      Vymazat
  2. Hani, ráda jsem se s tebou prošla - ostatně jako vždycky. Příroda je mconá čarodějka - umí pohladit, potěšit i utěšit, připravit nevídaná představení i jen obyčejně neobyčejné střípky krásy. Stačí se jen koukat. A to ty umíš :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni a já jsem ráda, že jsi měla chuť zase se mnou jít. Užij si tyhle výjimečné dny co nejvíce v klidu.

      Vymazat
  3. Příroda zoufale volá po vodě, je to patrné i z těch prašných cest. Chtělo by to déšť, jemný, vydatný.
    Vše by se více a přirozeněji zazelenalo.
    Koupila jsem si svůj první koniklec a když se tak dívám, nebude ani poslední.
    Příjemná toulání, Hani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moje myšlenky o zoufalém nedostatku vody by jistě vydaly na román. Nezbývá než doufat další pomoc z húry ;).
      Držím palce, aby se koniklecům v té tvé botanické oáze líbilo.

      Vymazat
  4. Hani, krásně jsi to napsala i nafotila. Sluníčko opravdu pomáhá vidět vše krásněji a snad už i krásněji zase bude. Dnes jsem poprvé vyjela na kole kolem řeky a těch lidí, ... ale ne plná stezka, tak akorát, ale bylo to úžasné vytržení z této zvláštní doby, kterou trávím jen doma. Trnkové keře u nás moc nevídám, kdo ví, jestli vůbec někdy. A stejně tak i koniklece ve volné přírodě jsem naživo ještě neviděla. Adi si ho budu muset koupit do záhonu. :o)
    Hani, měj pohodové Velikonoce. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tohle vidím jako jedno z pozitivních věcí, které nám tahle zvláštní doba přinesla. Víc lidí si váží obyčejných věcí a má radost třeba z vyjížďky kousek od domu.
      Tam ať ty další dny máte pořád co nejvíc v pohodě.

      Vymazat
  5. Haničko, děkuji za tu krásu a přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko a já děkuji moc za tvůj doprovod a milá slova.
      Měj se moc dobře a užívej jarní slunečné dny.

      Vymazat
  6. Jarní cesty by potřebovaly trochu ze shora pokropit))))
    Praskání šišek znám moc dobře....mám borovici před ložnicí....a v tichu je to parádní relax.
    Chlupaté krásky jsou nádherné.
    Přeji poklidnou mysl a hezký sváteční víkend třeba zase v přírodě. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přesně tak...ta voda, ach ta voda,jak moc chybí... důležité je věřit, že i ta přijde v pravý čas.
      Děkuji za chuť se mnou zase jít a užívejte co nejlépe tyhle dny i u vás.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...