motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 1. dubna 2020

Pod modrou oblohou ...

Všimli jste si, jak je teď čisté nebe?
Jak bezchybné je?
Kolikrát jsme si všichni pomysleli,  
jak by bylo fajn, 
kdyby ty stovky čar aspoň na okamžik nepřetínaly tuhle dokonalou modř?

 

A tak jsem dneska šla lesem
a s hlavou skoro pořád zvrácenou koukala na tu krásu nad sebou...

 


Často teď myslím na to,
že když jsme se nedokázali spousty věcí vzdát,
spoustu věcí omezit,
na spoustu věcí ani pomyslet,
 že bychom něco neměli,
nebo vůbec nedělali,
tak to někdo, něco zařídilo nyní za nás...

 

A rázem máme třeba čistý vzduch,
nebe dokonale modré beze čmouh,

 

nejsou slyšet letadla
a můžeme se třeba cestou do obchodu potěšit zpěvem ptáků
a třeba uprostřed dne se zastavit,
neřešit každodenní spěch...


 
Máme možnost si všímat toho,
co jsme nemohli,
přehlíželi,
na co jsme v tom životním kvapíku možná úplně zapomněli...

 

Tak až zase půjdete třeba nakoupit jenom to nutné,
nebo na rozdíl ode mě ,budete spěchat i do práce,
nebo prostě jen budete chtít po čase cítit čerstvý vzduch třeba v parku, 
v lese, nebo třeba na zahrádce,
zvedněte hlavu k nebi
a vychutnejte si tuhle krásu...


Je výjimečná,
i když vlastně stejná,
přesto nyní určitě jinak viděná
a snad i hezčí, než kdykoliv před tím... 



Stojí za to si zapamatovat přesně tuhle možnost,
tenhle okamžik,
pod čistě modrou oblohou...
 
 

Může to trvat den,
může to trvat rok,
ale co se má stát,
si vždycky najde svoji vlastní cestu...





14 komentářů:

  1. Hani, krásné fotky. Já se snažím vyrazit aspoň an chvíli u nás do parku nebo jen tak sídlištěm. Víc v režimu home office přes den, kdy svítí sluníčko, nestíhám. Ale jsem ráda i za to :).
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, prchej, dokud můžeš ;).
      I chvilka denně je znát. Dávej na sebe pozor a hezký víkend.

      Vymazat
  2. Milá Hani kdyby jsi viděla mne v této době.. sedím na zápraží a koukám na tu boží nádheru. Nebe mé oči přitahuje každičký den. Svojí čistotou..bez přetínajících čar. V tom okamžiku pokaždé zapomenu na tuto nelehkou dobu.
    Moc děkuji za tvé nádherné fotky.. kombinace strom a nebe je úchvatná podívaná.
    Objímám a pokud možno pohodové dny ti ze 💙 přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko a o tom to je. Zapomenout, soustředit mysl na úplně jiné věci, třebas na chvíli. Tak ať těch hezkých okamžiků je co nejvíc.
      Buďte zdraví a šťastní.

      Vymazat
  3. I u nás se počet čar na obloze zmenšil. Vede nad námi hlavní koridor na Vídeň, tudíž někdy je obloha plná čar. Máš pravdu, svět se zpomalil a mám víc času věnovat se pozorování života kolem sebe. Zjistila jsem, že mi nechybí nakupování (když pominu zahradnictví, hobby obchody a stavebniny). Na domku je pořád, co dělat. Opatruj se a krásné slunečné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.ptesně tak, obchody mi taky nechybí a Brno máme za humny, takže nebe bez letadel si tady všimne taky každý. Tak ať je tam u vás co nejlépe a vydržte.

      Vymazat
  4. Ony ty čáry z letadel jsou pěkné svinstvo, tak je dobře, že aspoň chvíli se to vyčistí. Nebe je krásné a ta modrá nemá chybu. Krásně jsi to napsala Hani. Měj se hezky D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milé řádky a zastavení se mnou.
      Tak se mějte i u vas co nejlépe a hlavně ve zdraví.

      Vymazat
  5. Včera jsem šli lesem a pohled do korun stromů a nebes nás vedl ke stejným myšlenkám. Čisto a klid.
    Haničko, měj pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně tak, není nad čisté nebe a čerstvý vzduch.
      Tak ať je těch hezkých chvilek co nejvíce a buďte zdraví.

      Vymazat
  6. Všimla.....na procházkách je konečně slyšet příroda.
    A taky jsem si všimla tvých krásných fotek.....potěšení pro oko.
    Přeji poklidné dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mám radost, že ses taky se mnou zastavila a na nebe koukla.
      Tak ať všechno zvládáš a hlavně pohodu a zdraví vám všem doma.

      Vymazat
  7. Překráááásné obrazy, které nikdy neomrzí. Vždy nabijí.
    Čím jsem starší, tím víc. ♥
    Měj se prima
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.modrá je zkrátka dobrá...
      Děkuji za doprovod, opatruj se.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...