motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 24. srpna 2019

A cestou zámeckou ...

Minule jsem vás zavedla do míst skrytých pod zemí
a dneska vás zavedu na slunce, mezi vůni, i do zámeckých komnat.
Dalším zastavením při sobotním výletování
byl zámek Lysice.







Po dlouhé době jsme absolvovali i prohlídku
a k mé radosti jsme si mohli zase po x letech obout papuče- "Leštičky",
které už dávají, dle reakcí i ostatních, málo kde.







A já si to užila jako kdysi...



 

Měli jsme štěstí i na průvodkyni,
která by mohla být snad i moje babička
a taky se k nám tak snad i chovala,
ale její elán a paměť, by jí mohli závidět o polovinu mladší...


O zámku věděla snad i to,
co se tam nikdy nestalo,
povídala a povídala
a díky tomu jsme tam i strávili o půlku víc času,
než bylo v plánu,
ale zase na ni nikdy určitě nezapomeneme...


No, kdy se vám to v životě stane,
 aby vám několikrát během vyprávění nějaký průvodce popřál jenom tak-
 ať jste šťastní, spokojení,
ať si vážíte každého dne, který vám je dopřán,
ať se vám v životě daří
a ať se vám  hlavně nemoci vyhýbají...
Prostě pohádková babička,
tedy spíš dáma,
co se dneska snad už ani nerodí...


Prohlídka to byla jiná, neobvyklá,
taková zvláštně mile lidská,
ale myslím, že nelitoval nikdo.
Lysice si tak bude naše skupinka pamatovat dlouho,
a to tedy nejen díky vyhlášené zahradě,
která nás čekala ještě na závěr...


Kde moje "ááách" bylo slyšet snad stokrát...




Jedinečný a výjimečný ochoz 
je tak dokonalý,
že mi nevadil ani zub času,
co byl dost viditelný na každém kroku...





Ale jako celek je to prostě pohádka...







A když se k tomu přidají ještě tyhle voňavé krásky,
ucelený obrázek o tomto malém městečku s výjimečným zámkem,
prostě nemůže vyjít jinak než na výbornou...





Takže kdo jste nebyli,
jeďte a užijte si to tak,
jako my jedno letní, srpnové odpoledne...



Svět je jako kniha
a ti co necestují,
přečetli pouze první stránku...




28 komentářů:

  1. Teda Hani, já mám mezery:).... Taková krásná místa a já je neznám. Hlavně, že lítám stále někde po světě. Asi vezmu dědouška a vyrazime po vlastech českých.
    Měj se hezky tam u vás. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, takových míst tady máme...a víš jak, někdo jezdí kolem domova a někdo po světě ;-).
      Měj se hezky kdekoliv.

      Vymazat
  2. Hani, ani já tenhle zámek neznám, hledala jsem na mapě, kde je... Je moc hezký - jak zámek, tak zahrada. Tak díky, že jsem mohla jít s tebou. Nám letos výlety nevychází - momentálně je na neschopence manžel, předtím jsem byla já, tak jsem se aspoň prošla prostřednictvím tvých fotek
    Hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak hlavně držím palce, abyste zahnaly všechny nemoci.A pak budou i výlety, určitě.
      Opatrujte se, ať je brzy dobře.

      Vymazat
  3. Zažila jsem podobnou dámu na zámku v Lnářích, byla to místní paní ředitelka základní školy a nikdy nezapomenu. Jednak na znalosti, jednak na noční prohlídku a na její projev, ten hlas byl mistrovský, mnoho herců by za něj vraždilo.
    Tyhle cesty za historií, za krásou člověka oblékají do kabátku, který se ani nechce svléct, hřeje, objímá a mnohdy povznáší, říkám si, jak ošizeni jsou lidé, co ho neoblékají, sedí doma u bedny a lemcají pivo ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tahle průvodkyně bych tipla taky, že byla určitě kdysi taky paní učitelka.Byla nezapomenutelná. A já říkám,cze pokud je někdo šťastný i na tom gauči, tak ať je, jen nechápu, pokud leží a stěžuje si...
      Tak ať tvoje dny jsou co nejvíc podle tvých představ.

      Vymazat
  4. Hani, v Lysicích jsem byla dvakrát, naposledy letos na počátku léta. je to kouzelné místo a trochu zváidím tu průvodkyni, to je pak skutečný požitek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.výjimečné místo, ale to jsou vlastně všechna, jen to přijmout a chtít se dívat ...Helenko, užívej krásné srpnové dny.

      Vymazat
  5. No mám mezery. Když ono je ale tolik zajímavých míst. Moc ráda jsem tedy alespoň díky Tvým fotkám a doprovodnému textu nakoukla někam, kde to neznám.
    Hezké dny, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani a já jsem tě moc ráda vzala a sebou. Užívej si krásných prázdninových dní, jsou fakt dokonalé.

      Vymazat
  6. V Lysicích jsme byli loni a byla jsem nadšená. Pořád se chystáme, že se zajedeme podívat ještě do skleníku. Loni byl zavřený. Zámek se mi moc líbil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní25 srpna

      Před lety jsme v Lysicích byli, ale jen ve skleníku a na zámecké prohlídce ne, dědouchovi se nechtělo, chyba veliká! Podle fotek to vypadá, že to budeme muset někdy napravit. A to samé v Rájci Jestřebí!
      Snad se najde příležitost.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Ve skleníku jsme nebyli, ale vůbec mi žádný nechyběl. Myslím, že jsme viděli přesně to, co jsme vidět měli.
      Měj se taky hezky.

      Vymazat
  7. Lysice vůbec neznám, děkuju za rozšíření obzorů. Doufám, že se na Jižní Moravu někdy vypravíme, abychom mohli navštívit. Vypadá opravdu nádherně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno má svůj čas...Moc děkuji za doprovod se mnou. Užívejte krásných dní i u vás.

      Vymazat
  8. No páni, to je krása! Letos jsme zámky vynechali, jinak je rádi navštěvujeme. A Lysice vůbec neznám, hned musím mužovi poreferovat. Jenže než my se dostaneme na Moravu "o(...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak třeba jednou...Takových míst je spoustu. Tak stihnete všechno to, co stihnout letos máte.
      Mějte se fajnově.

      Vymazat
  9. Krásný zámek, vím o něm, ale ještě jsme ho nenavštívili.
    Já tedy pantofle přímo nesnáším, a to jsem si je teď na Moravě užili hned dvakrát. Dokonce i na hradu Buchlov je měli a ještě jsme je museli mnohokrát zouvat a nazouvat kvůli schodům.
    Průvodce je vždy sázka do loterii, zažili jsme úžasné i ty horší. Mnohokrát vzpomínám na loňský rok na Plumlov jen my a úžasný pan průvodce, kéž by bylo víc takových.
    Přeji krásně letní poslední srpnové dny !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní26 srpna

      Jitu, my jsme natrefili na skvělou paní průvodkyni hned po ránu sami dva na Vranově n.Dyjí a šli jsme tu trasu o půl hodiny déle, než je obvyklé, moc ráda na to vzpomínám!Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Co člověk to názor, co někoho potěší, jiný nevyhledává.
      A v tom jeho kouzlo...
      Tak ať se vám všechny výlety i dny podaří a zůstanou jen samé hezké vzpomínky.

      Vymazat
  10. Hani to tak nádherný zámek a pro mne opravdu neznámé místo.
    Moc děkuji za nádhernou prohlídku.. měla jsem tu nejlepší průvodkyni 😊
    Přeji ti nádherný poslední týden prázdnin. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, já zase neznám ta místa u vás. Všude je ale krásně.
      Měj se taky moc a moc hezky a ať i tobě se konec prázdnin podaří užít co nejlépe.

      Vymazat
  11. Áááách, to je nádhera. Úžasná prohlídka s úžasným výkladem, ... krásné zahrady, dokonalá kolonáda, prostě pohádkové zastavení. Jdu se podívat, kde že jste to přesně byli. O tomto místě jsem slyšela jen jednou a dnes se opět kochám.
    Hani, děkuji za krásnou procházku zámkem. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jsem tak ráda, že jsem potěšila i tebe.Vzpomněla jsem si na tvoje výlety o samotě, mockrát na konci otevírací doby.Jsem ráda, že jsem jednou mohla ukázat i tobě jiná místa než skály, lesy a řeky...
      Měj se krásně.

      Vymazat
  12. Tak tohle jsou ty Lysice! Kolonáda, zahrady, květiny... Nádhera!
    Haní, je super, že jste si to spolu holky užily.
    Prima den
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.presně tohle.Jen jsem byla po čase zase s rodinou ;-).
      Měj se taky báječně.

      Vymazat
  13. nádhera..tady jsem nikdy nebyla..děkuji za nahlédnutí Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já zase moc děkuji za chuť jít se mnou a ještě mi tu nechat pár řádků. Mějte se hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...