motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 3. května 2019

Za fialovým zázrakem ...

Když jsem se před časem vydala do míst,
kde se zastavil čas, místa dál od vesnic, lidí a spěchu,
netušila jsem, že se sem budu tak brzy vracet.


Nenáhodně se ke mně dostala asi před týdnem jedna výjimečná fotka,
obrázek výjimečné kytky, kterou jsem nikdy před tím neviděla.
Hned jsem věděla, že musím zjistit, kde ji najít.
Snad to bylo tím místem, když jsem zjistila,
že bych ji mohla najít tam, kde před časem jsem byla
a zvláštní energii zažila už tehdy,
věděla jsem, že ji musím ještě letos stihnout vidět...




O to větší radost jsem měla, že se na stejné místo budu vracet,
po krátké době, v jiném čase,
hledat pro mě poklad na pastvinách...


Vydali jsme se sem ve větrném dni,
kdy slunce se místy schovávalo,
ale já stejně zase věděla, že nejdeme zbytečně...


Když jsme došli k první louce a já tenhle fialový zázrak uviděla,
ani slunce mi nechybělo...



Fialový zázrak Vstavače kukačky, co pro mě navždycky zůstane
fialovou orchidejí z pastvin...


A když jsem pak došla na místo,
kde kousek od starých lip,
které už před časem, v době ještě bez listí,
dávaly tomuto místu zvláštní armosféru
a uviděla jsem tuhle nádheru,
sedla jsem si do trávy a jen minuty zírala...




No řekněte, není to zázrak, 
v téhle době, kde je všude plno špíny,
ubývá všeho hezkého, přirozeného, původního a prostého,
takové místo najít,
takové krásy se dotknout?




A na úplný konec jsem si stoupla ještě pod tu nejkrásnější lípu ze všech,
stála jsem tam jako před časem,




dívala se na krásu na pastvinách tentokrát skrze tu nejzelenější zelenou
a děkovala za možnost tady stát,
tuto krásu vidět,
v pravém okamžiku,
teď a tady...


Teď s odstupem několika dní,
když se snažím tohle naťukat,
si ještě víc vážím toho,
když člověk může vidět cokoliv ostře, krásně,
beze čmouh...


Važme si všeho, co bereme jako samozřejmé,
 i třeba jen to, že můžeme vidět cokoliv chceme...
Není to vždycky,
nemůže to každý...


Buďte hlavně všichni zdraví a užívejte si každého dne,
protože každý den je neopakovatelný a výjimečný, tak ho nepromarněte...
Děkuji, že jste se mnou zase měli chuť jít,
na chvilku se se mnou zase zastavit 
a vnímat tentokrát neobyčejnost obyčejných jarních pastvin, 
jen  kousek od nás...


Máme sklon zapomínat, že štěstí není dosáhnout něčeho, co nemáme.
Naopak je to objevení a docenění toho, co máme...



26 komentářů:

  1. Anonymní03 května

    Hani, líbí se mi všechny fotky, ale na té poslední svítí jedna orchidejka v bílé, aby se odlišila od fialového stádečka. Krásný zážitek, díky Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, šlo mi o to zachycení odlišnosti...
      Moc děkuji za doprovod.

      Vymazat
  2. Hani, tak tohle jsem v životě neviděla. Měla jsem štěstí na louky plné žlutých petrklíčů u Mariánek, na krásná místa plná lučního kvítí.... Ale orchideje ve volné přírodě, to jsem ještě nezažila. Je to nádhera, díky!
    Měj se prima, Petra
    PS: máš pravdu, občas se kolem sebe neumíme koukat a nevidíme, či nevnímáme, to, co máme na dosah ruky.... bereme to jako samzřejmost....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, mám radost, že jsem ti mohla tohle místo tedy ukázat.
      Myslím,cze takových míst, kde se najdou ještě teď poklady máme u nás spousty. Jen je chtít najít.
      Měj se taky moc fajn.

      Vymazat
  3. Haní, krásné, také se mi kytičky moc líbí. Opět nádherná místa. Ta lípa nemá chybu, ta koruna!
    Měj se prima a šup huš ven! :o)
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko díky za doprovod, mám radost, že jsi šla.
      A ta lípa...mám to stejně :-).
      Taky ti přeju jen samé pohodové jarní dny.

      Vymazat
  4. To je nádhera. Hani, nikdy jsem takovou louku neviděla, zírám na ta kvítka a kochám se. Tobě to u nich také moc sluší. A lípa, další skvost na tvých toulkách. Krásné fotky.
    Přeji ti pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.Dáši přesně, zírala jsem na vsechnu tu krásu uprostřed ticha i já.
      Užívej krásných jarních dní i u vás.

      Vymazat
  5. Fialová krása.
    Nikdy jsem neviděla.
    Dokonalost a kouzlo přírody.
    Hani, přeji ti poklidný vikend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji za doprovod i milá slova.Jsem ráda, že jsem tě potěšila.
      Taky přeji pohodové dny.

      Vymazat
  6. Anonymní03 května

    U nás na horách,/Gruň/, roste kukačka taky, ne tak hojně, a ne tak fialová, spíš taková bledší fialová.. a hlavně až někdy v červenci.. Příroda je zázrak. zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za řádky tady.Vím,cze tento zázrak jde najít v Bílých Karpatech. Ale je to vážně vzácnost.O to větší radost mám, že jsem ji mohla naživo vidět.
      Mějte se tam u vás na Grůňách fajně :-).

      Vymazat
  7. Tyhle krásné kytičky neznám a nikdy jsem je neviděla, takže jsem si zas díky tobě rozšířila obzory. Ale ještě víc mne dostala ta lípa - ta je opravdu nádherná.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, ony jen tak někde vidět nejsou, jsou silné silné ohrozenym druhém, rostou jen na pár místech.
      A ty lípy?Je jich tam několik a jsou to važně skvosty.
      Ať i tvoje další jarní dny jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  8. Haničko, nádhera! Vím, že jsou taková místa, ale nikdy jsem neměla to štěstí dostat se na ně v tu pravou chvíli...
    Děkuji a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to mě těší, že aspoň takto zprostředkovaně jsi je mohla vidět.
      Užívej nejdokonalejších dní v roce.

      Vymazat
  9. Vím o takové louce, která je plná těchto orchideí, jsou víc do růžova a kvetou později- jak píše výše Lenka.
    A je krásný pohled na takovou louku.
    Klidnou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jj.jsou různé odstíny těchto pokladů. Je to krása, když je můžeš vidět naživo.
      Taky se měj moc a moc hezky.

      Vymazat
  10. Tak to je opravdu nádhera ,co v té naší přírodě máme za poklady.Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak a někdy jsou ty zázraky vážně skoro pod nosem.
      Krásné dny i k vám.

      Vymazat
  11. Odpovědi
    1. Moc děkuji za navštěvu.
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  12. Hani, krasa. Jen vice takovych mist, prirozene kvetoucich luk. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, to stejné bych si ze srdce přála i já.
      Moc děkuji za návštěvu.
      Měj se moc fajn.

      Vymazat
  13. Moje milá moc děkuji za takovouto krásu.. pohlazení oka a duše. Tuto krásku neznám, tedy teď už diky Tobě ano 😉, je něžná a moc krásně se na ni kouká.
    To byla pro Tebe veliká odměna viď.
    A pod každičké pismenko se podepisuji.. občas je potřeba zastavit se a užívat si každičký okamžik.
    Zítra už se nemusi opakovat. Přeji ti nádherné májové dny.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko milá, jsem tak ráda,cze jsi měla chuť zase vidět kus téhle krásy se mnou.
      Je skvělé, vůbec moci vidět cokoliv...
      Měj se taky co nejlépe a užij si každý den.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...