motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 11. dubna 2019

Oklikou s nádechem minulosti ...

Tak jsem se zase obula a vyrazila.
Stihla jsem, jak jinak, ještě den, kdy slunce hřálo jako v létě
a kalendář jakoby špatně ukazoval datum...



 Vydala jsem se na cestu vstříc jaru a jeho kráse
v té nejpřirozenější podobě,
venku, bez příkras zahradníků,
vidět ji tak, jak to umí zařídit jenom příroda sama...



Každý rok jinak,
nikdy ne stejně,
obraz pro mě té nejlepší barevné palety...





Polní cestou, krajem lesa jsem došla na místo daleko od lidí,
tohle stavení, co tady stojí už pár stovek let,
při pohledu z dálky, jako by se tady zastavil čas.





Dokonalé stavení, jako z pohádky,
na kraji lesa a pastvin, kde jsou lípy, co pamatují ještě císaře pána,
co se jim větvě sklání až k zemi,
kde pod korunou ucítíte minulost
a já tady zažila zvláštní pocit, jako bych se vážně vrátila v čase...





A kdyby mě nevyrušil ze stavení jejich čtyřnohý, hodně hlučný hlídač,
asi bych tam stála o mnoho déle...





Naštěstí jsem asi byla příliš vzdálená a nezajímavá kořist i pro tohoto hafana,
takže jsem se mohla ještě pokochat tímto místem hned kousek dál,
kde rostou v sousedství obrovského trnkového sadu třešně,
které pamatují taky časy dávno zapomenuté
a tady na kopci odolávají dlouhé roky statečně všemu a všem...








Jako by téhle krásy nebylo málo,
snad jako pohlazení za strach, který já přirozeně ze psů od dětství mám,
ukázaly se mi ještě louky plné fialkových konikleců,
v té nejpřirozenější podobě...







Míjela jsem tohle místo,
kde jsem ještě nikdy nebyla a děkovala zase za nápad,
trasu volit tudy, malinko oklikou mého hlavního cíle, 
na kterou vás vezmu příště,
protože kdo sem chodí a zná mě, tak ví,
 že pokud si zvolím cestu do skal,
bude obrázků spousta.



Proto jsem tuhle cestu rozdělila neobvykle na dvě povídáni,
bylo by mi moc líto,
kdybych vám tuhle kvetoucí bílou krásu nemohla ukázat pořádně,
protože rozkvetlé třešně v dubnu, nebyly ani vloni,
kdy nás čekal nejteplejší rok.
Nabízí se tedy otázka, co nás čeká letos,
když místo pod rozkvetlou třešní na 1.máje,
 budeme možná okusovat třešně červené?



Díky za doprovod vonícím jarem a s návratem do minulosti
a zvu vás na příště,
zase do světa ticha skal a stromů nad řekou,
na cestu delší, hodně klikatou...


Člověk bez smíchu je jako strom bez květů...


22 komentářů:

  1. Hani, díky za procházku, kvetoucí třešně jsou krásné. A těším se na pokračování. Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tohle je pro mě nejlepší období roku.Tyhle květy mě nikdy nepřestanou bavit ;-).
      Měj se i ty co nejlépe.

      Vymazat
  2. U nás ještě stromy svoji bílou nadýchanou krásu na odiv nedaly. Ale dočkáme se taky. Ráda jsem se tedy zatím pokochala Tvými prima fotkami.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady u nás je to všechno ještě dřív než vloni, bohužel na sucho a ještě teď v takové zimě.
      Snad ti nějak příroda ještě zvládne.
      Hezké dny i tobě.

      Vymazat
  3. Každá doba má své a musím se přiznat, že se mi líbí i nahaté stromy.
    Krásně se s tebou toulá, barvy čarují a tvé oko empaticky pobídne.
    Jen tento víkend si nezapomeň čepici, raději.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, děkuji za milá slova a tvůj doprovod.
      Užívej i ty co nejvíc těchto dnů.

      Vymazat
  4. Hani,
    ta jarní rozkvétající příroda je stejně Nejhezčí :-)
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, přesně tak, jaro je i pro mě nejvíc .Tak si těch skvělých dní plných "čerstvých" barev užijte i u vás.

      Vymazat
  5. Hani, ty rozkvetlé stromy jsou úžasné, to je krásy kolem nás. Hezky jsi ji zachytila.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, dokonalost této bílé krásy mě každoročně dostane.
      Taky tobě přeji jen pohodový víkend,i když asi v kulichu...

      Vymazat
  6. Hani, to jsou zase krásné obrázky a úžasná místa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za návštěvu.
      Jsem ráda, že se ti u nás líbilo.
      Měj se moc a moc hezky.

      Vymazat
  7. Haní, to je krááása! Mně se to zdá jak z jiného světa. U nás je vše o tři týdny pozpátku. Každopádně mám se na co těšit! Procházka byla zase kouzelná.
    Prima dny K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, tak to jsem ráda, že jsi vyrazila se mnou tady...
      Bylo tam vážně skvostně a věř,cože jsi se mnou vážně zas šla.
      Pohodový víkend i k vám.

      Vymazat
  8. Tak jsem zapnula počítač a vyrazila s tebou:-)))
    Díky a přeji hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, není nad to, ovládat přemisťovat se na dálku ;-).
      Díky za doprovod. Užij si taky víkend co nejvíc.

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Věri, děkuji moc za tvůj čas se mnou projít.
      Měj se co nejlépe.

      Vymazat
  10. Anonymní13 dubna

    Hani, moc pěkná místa. Někdy, když na výletech najdu ovocné stromy a okolo haldu kamení, taky vidím a spíš jen tuším, že tu byla stavení a v nich lidé, že jsou nenávratně pryč a příroda si to zase bere zpět, ale ty ovocné stromy jsou svědky bývalého života.
    A třešně? jsou krásné, když kvetou a krásné i červené, chutnají zralé.
    Hezké výlety přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc hezká slova, přesně tak to vidím a vnímám i já...Jsem ráda, že jsi zase se mnou šla, jen prosím, ozvi se mi do vzkazů tady na blogu, vždyť pořád ti dlužím ještě dárek :o).
      Měj se hezky.

      Vymazat
  11. Hani, je to nádhera! Kochám se každý den, každý den to je jiné, jinak kouzelné.
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně. Jaro je paráda.
      Tak si jej užij, moc.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...