motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 14. září 2018

Padesát odstínů zelené ...

Uznávám, že možná tenhle název bude malinko zavádějící,
ale když jsem prohlížela obrázky mého posledního toulání,
zároveň mi přišel i jako nejvýstižnější...
Zvu vás tedy tam, kde by mělo být spíš víc modré než zelené,
ale vlivem letošního výjimečného léta není vlastně nic jako jindy.
Už začátek mé cesty byl jiný než obvykle,
vycházela jsem totiž zároveň se sluncem...



Po sedmé hodině ráno jsem stála na mostě 
a dívala se, jak první sluneční paprsky osvěcují špičky hradu Veveří...









Takže vítejte na ranním výšlapu kolem Brněnské přehrady v dalším dokonalém zářijovém dni...







Už první pohledy na vodu a dokonale zbarvené lesy kolem ní byly pro mě jistotou,
že jsem udělala dobře a výměna teplé peřiny za opar nad hladinou, byla skvělá volba...







A zase bylo všude ticho, jen padající žaludy.
Jen v jediném místě z protějšího břehu ke mně doplavaly po hladině hlasy rybářů
a pak bylo zase nadlouho ticho, jen občas šplouchnutí ryby.





Nebudu to ticho kazit,
zase můžete vidět to co já,
zase se mi špatně vybíral ten nejdokonalejší pohled,
protože za mě byly skvělé všechny,
tak snad opět ten větší počet obrázků nebude vadit...




Tříhodinová cesta po břehu stála za to,
 i když k úplné dokonalosti by byla fajn hladina,
kterou nebude pokrývat zelený závoj.
Ale kdo zná tuhle přehradu tak ví, že to k ní tak nějak patří,
jen letos ho bylo zase víc než kdy jindy a navíc to obrovské sucho omezilo tedy i lodní dopravu.




Takže houkání typických parníků jsem si musela tentokrát odmyslet,
ale vlastně mi vůbec nechyběly, stejně jako průvody lidí,
co tu v sezoně bývají.
 Vybrala jsem si záměrně pondělí, po sezoně a brzy ráno,
aby to všechno tady bylo jinak, zase jenom já v klidu....





A na konci jsem si tady mohla jako bonus poprvé v životě vychutnat ranní kávu.
Úplně jako kavárenský povaleč někde u moře.
Seděla jsem na lodi, co byla jako kavárna a nastavovala tvář dopolednímu slunci.
Jen šplouchání vln chybělo,
ale typickou kotvu, co tu máme, nemají nikde, ani  u moře,
takže za mě -blažený pocit jako o dovolené se sluncem hřejícím do tváře
a pocitem, že tenhle den mi zase vyšel, prostě za odměnu...


Času máme hodně, 
jen jím často plýtváme kvůli tomu,
že naše dny přestaly tvořit cesty, ale jenom cíle...


20 komentářů:

  1. Hani, moc ti děkuju za procházku okolo Brněnské přehrady. Ta místa jsem já nikdy nenavštívila. Ráda jsem se tedy podívala s tebou. To ticho a klid, to muselo být báječné!
    Měj se krásně, Petra
    PS: ten citát na konci, ten bychom si měli číst denně....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, jsem ráda, že se ti u Priglu líbilo.Bylo tám vážně skvostně.
      Měj se taky moc hezky.

      Vymazat
  2. Hani,
    krásná procházka a krásně ranní...a den na to, jak stvořený!! Moc hezky jsem se s Tebou prošla...Vodní hladina, ticho a klid..Já to mám trochu obráceně- téměř denně- ale v odpoledních hodinách s Barryma u jihočeských rybníků s sledujeme poslední parsky sluníčka a jeho západy...jen to kafíčko mi tam nikdo neuvaří- mám jej v termohrnku v batůžku.
    Měla ses moc hezky u kotvy.
    těším se na další cesty s Tebou..a ten citát- ANO♥
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari,tak odpolední vycházky u jihočeských rybníků bych tedy brala taky.Musí tam být skvostně.
      Tak si to užívejte jak nejvíc to půjde.Sluníčkové zářijové dny i k vám.

      Vymazat
  3. Hani, nádherná podívaná. Ty barvičky jsou už krásně podzimní. Na Veveří jsme už kdysi byli, ani jsem netušila, že kousek za ním je přehrada. Dnes jsem se s Tebou prošla hned několikrát, stále dokola se kochám a užívám si ty pohledy. Jo, krásně jsi nám vše zprostředkovala, děkuji a posílám pozdravy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jsem ráda, e jsem ti ukázala zase kus ticha kousek od nás. A těším se zase na další zastávky na tvých cestách.

      Vymazat
  4. Hanka, z tvojich dnešných fotiek ide neskutočný kľud a ticho ... To robí asi tá neporušená hladina priehrady a prebúdzajúce sa slnko ... Stromy sa už krásne sfarbujú do jesene ...
    Hanka, prajem ešte veľa takýchto krásnych dní... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, moc děkuji za krásná slova.Jsem moc ráda, že se mi ten pocit klidu a probouzejícího dne podařilo zachytit.
      Krásné slunečné dny i tobě.

      Vymazat
  5. Krásná ranní procházka. Kochám se Tvými fotkami. Díky za ně!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za doprovod.
      Užívej dokonalých zářijových dní.I ty se měj krásně.

      Vymazat
  6. Kráná procházka. A ty pohledy na barevné stráně.... Fakt paráda :-)
    Měj se moc pěkně a těším se, až ses tebou zas někdy projdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni a já se zase těším, že máš chuť se mnou jít zase příště.
      Děkuji moc a užij si další dny v pohodě a co nejlíp.

      Vymazat
  7. To jsou Hani zase krásné nabíjecí fotky. Díky za ně.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rádo se stalo ;-).Jsem ráda za tvůj doprovod.
      Měj se moc hezky a užívej skvělých dní.

      Vymazat
  8. Hani děkuji za připomenutí, že je nejvyšší čas zajet na přehradu. Podzim už začíná krásně barvit přírodu. Myslím, že je nejvyšší čas vyměnit kolo za pohorky. Pěkný týden. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, rádo se stalo ;-).Kolo nebo pohorky, to je přece jedno, důležité je nesedět hlavně doma.
      Díky za milá slova, přeju jen samé pohodové dny plné skvělých obrázků...

      Vymazat
  9. To je krása. Ty barvy, voda, lesy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, děkuji za návštěvu a jsem moc ráda, že se ti u nás líbilo.
      Mávám do lesů na Šumavu ;-).

      Vymazat
  10. Modrá, zelená, vlastně jedno jaká, když umí udělat takovou náladu, takový den!
    Haničko, moc zdravím!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko milá, jsem ráda za doprovod. Přesně, byl to den jako korálek, ráda na něj budu vzpomínat.
      Měj se také moc hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...