motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 18. srpna 2018

Po skalách do minulosti ...

V den, kdy slunce zase hned od rána předpovídalo skvělý den,
jsem se zase rozjela vlakem...
Vstříc místu, kam v poslední době jezdím nejvíc
a za poslední rok jsem tam byla víckrát, než za posledních třicet let...
Do poslední chvíle jsem vlastně nevěděla kudy půjdu, věděla jsem jen, že chci zase jinudy.
Nakonec jsem se rozhodla pro cestu, kterou jsem nešla už víc než dvacet let.
Cestou zase nad údolím řeky, na cestě po hřebeni rozeklaných skal...





Nevede tady žádná značená cesta
a tohle místo, ten směr prostě musíte znát,
nebo se na něj aspoň rozpomenout, stejně jako já...






Zvu vás tedy zase, se mnou, na skalní cestu,
plnou štěrbin a převisů,





letitých pokroucených borovic a sálajícího tepla skalních bloků.
Cestu, co je jiná, výjimečná,
možná pro vyvolené,
kteří chtějí, vědí a umí ocenit...







Tuhle krásu sálajícího kamení,
stromy, co si razí cestu desítky let
a odolávají všemu a všem...





Šla jsem zase dlouho,
určitě nejdéle ze všech cest tudy.
Vzpomínala a srovnávala,
co jsem si pamatovala a co jsem pracně z paměti musela lovit...





Nemohla jsem se nabažit výjimečnosti slunečné cesty,
kdy jsem byla jen já, dole pomalu utíkající řeka a pálící slunce nad hlavou...





Odtud dokonalý výhled na skalní cestu až od hradu, odkud jsem vycházela v pravé poledne.





Ale nakonec, úplně nakonec jsem si přece jen přála, zase...
Abych hlavně neminula pro mě ještě jedno výjimečné místo-
 palouk, vysoko nad řekou, na konci kamenné cesty.







Tam, co jsme k němu chodili každé prázdniny z chaty u řeky...
A i když jsem tudy vážně nešla desítky let,
šla jsem přímo na něj, i když možností cest bylo víc...
Až na úplném vršku, ten obraz byl stejný,
přesně, jak ho mám tam někde hluboko zapsaný...



Cesta, která mě nezklamala,
vrátila jsem se zpátky hodně hluboko a díky ní se mi vybavily vzpomínky.
Skoro pořád jsem stála a koukala do údolí,
tam, kde jsem prožívala každoročně poslední skvělý týden prázdnin.
Bez elektřiny, bez tekoucí vody,
daleko od lidí, jen uprostřed téhle přírodní krásy...
Sedávala jsem každý večer na zábradlí chaty a koukala vzhůru na skály,
kde se zrcadlilo zapadající slunce...
A před chatou poslouchala až do noci splav
 a večerní koncert cvrčků na počest posledního prázdninového týdne....



Tehdy mi tam bylo dobře,
ale teď zase vysoko, asi ještě líp,
protože jsem se dokázala rozpomenout.
Vidět vše jako kdysi a být za to všechno navíc vděčná...
Až dneska totiž vím, že tohle místo je víc,
zarylo se hluboko,
přesně jako mým rodičům,
kteří mě tohle místo naučili mít rádi a ani o tom nevěděli...
Předali mi lásku k obyčejným věcem kolem,
že člověk může být šťastný třeba i z toho, že jde po cestě jako kdysi...



Jen jsem si asi musela počkat pár desítek let,
abych si to uvědomila...
Tohle místo člověk musí milovat...
Snad se mi aspoň kousek místa, kde jsem nechala kus srdce, dokázala ukázat i vám...

Jestli se usmíváš ve chvíli, kdy u toho nikdo jiný není,
tak jsi ještě dál, než ti ostatní ...




18 komentářů:

  1. Krásně jsi zdokumentovala zajímavou krajinu. V Čechách máme přírodní poklady.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mám radost, že se ti cesta po skalách líbila. Užívej výjimečných srpnových dní.

      Vymazat
  2. Díky, že jsi mne vzala sebou touhle krásnou cestou mezi skalami a pokrocenými borovicemi, které se mi tak líbí. Sama se tam asi nikdy nepodívám, takže jsem za tohle nahlédnutí ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to já děkuji, že jsi zase se mnou chtěla jít a ještě milá slova mi tu nechala.
      Ať všechny další dny máš co nejhezčí i u vás.

      Vymazat
  3. Bože, to je taková nádhera! Neumím chodit krajinou, kde není cesta, nejlépe ještě značená. Nebyl mi do vínku dán orientační smysl, stačí se mnou jednou zatočit a jsem ztracená. Pak přijdu o takovu nádheru. Ale stejně bych jí neuměla zachytit tak dokonale jako ty. Máš úžasný dar, umíš se dívat a své pocit přenést fotkou dál. Moc děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alice, děkuji moc za krásná slova. Jsem tak ráda, že se ti cesta líbila. Chodím sama a ráda, ale fajn je mít v kapse i mobil a Mapy.cz, můj parťák v případě, když se cesty klikatí až moc :o).
      Tak ať se máš hezky i ty, kdykoliv a kdekoliv.

      Vymazat
  4. Hani, vzala jsi nás opět do ráje na zemi. Moc ráda jsem s Tebou šla a moc ráda si prohlédla nádherné fotky z této procházky. Obdivuji, jak se sama vydáváš na takovéto toulky, ale věřím, že je Ti tam báječně. Daleko od lidí ....
    Přeji příjemný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dáši, tyhle moje cesty mi dodávají tolik energie, že bez nich už být asi nemůžu.
      Není nic hezčího než ticho a klid a obyčejný všední den...
      Měj se taky moc hezky a ať všechny tvoje cesty jsou pohodové a plné obrázků, co stojí za to zastavit a zaznamenat...

      Vymazat
  5. A to bylo zase krásy Hani, moc se mi s Tebou tam daleko líbilo. Rodiče ti předali báječný dar.
    Měj stále pohodové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc, moc děkuji za další doprovod. Tohle místo je prostě nejvíc...
      Krásné srpnové dny i tobě.

      Vymazat
  6. Nemá to chybu!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně- nemá.... :o). Děkuji za zastavení a přeji taky jen samé pohodové letní dny.

      Vymazat
  7. Moje milá Hani škoda,že jsem ti nemohla prodat lístek na vláček já 😊..ale dovezl že opět na nádherná mista. Moc,moc děkuji za srdíčkové zastavení s Tebou. Pokaždé mne tak pohladíš,zklidníš... Moooc děkuji ❤❤❤
    Posílám mnoho pozdravů a užívej si každičký den.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeničko, a jak já bych si ráda u tebe lístek koupila...třeba jednou...
      Jsem moc ráda, že jsem potěšila i tebe. Taky užívej volných dní a ať jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  8. Hani, opravdu nadherne misto - a, takove veci - cesty - se proste nedaji zapomenout:-). Hezky zbytek dne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, přesně a navíc tyhle místa jsou nejvíc, vrací vzpomínky, co byly nej...
      Krásné letní dny k vám.

      Vymazat
  9. Haničko, nádhera! Až to dojímá...
    Měj krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji.
      Měj se moc a moc hezky i další dny.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...