motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 9. srpna 2018

Luxus ...

Když jsem přemýšlela o tom, 
jak nejlépe využiju jediné dva dny volna uprostřed tohoto horkého týdne,
zase jsem si vymyslela něco s vidinou, že z toho budu čerpat i později...
Takže jsem si zase vymyslela, přála zase vlastně úplně obyčejnou věc.
Mým snem je spát na louce pod širým nebem,
bohužel tenhle nápad se mnou daleko široko nikdo nesdílí,
takže přišel plán B.
U rodičů máme postavený kvůli dětem náš obr stan
a tak jsem se včera večer v rychlosti blesku sbalila a šla...

Cestou jsem ještě na úplně vymetené noční obloze koukala na bouřku v jediném mraku,
který jako by zase čekal jen na mě,
kdy na něj v úžasu budu zírat a marně se pokoušet aspoň na telefon uchovat.
Za pár minut se úplně rozplynul a tohle divadlo mi už nikdo ani nevěřil...

 


Potom jsem došla na úplně setmělou zahradu
a vykoupala jsem se v dokonale vyhřátém bazénu v úplné tmě...


Vlastně ne ve tmě, protože nebe nad hlavou mi pokryly stovky hvězd během chvilky.
A já tam tak ležela a koukala pak na nebe, zase...
Hledala souhvězdí, počítala hvězdy a letící šipky osvětlených letadel, čekala na měsíc
a k tomu jsem byla na koncertě...
Společnost mi v té úplné tmě dělali jen cvrčci,
kteří jako by se předváděli, ze kterého rohu zahrady budou líp jejich housličky znít...


To vám byla taková krása,
obyčejná letní noc, nebe poseté hvězdami, ticho a já...


A pak už jen noc strávená v úplném tichu,
daleko od hluku silnice, který mám každý den pod okny,
ale blízko tomu, kde jsem vyrostla, na co jsem byla roky zvyklá, kde to mám ráda...
Spalo se dokonale,
nevadilo mi nic, ani ranní kokrhání našich kohoutů, ani štěkající sousedův pes ve čtyři ráno,
všechno zmizelo a bylo zase ticho...

A pak když přišel východ slunce a všechno se probouzelo do dalšího horkého dne,
uvědomila jsem si to nejdůležitější z večera, noci i rána-
že tohle všechno je vlastně luxus, co je mi dopřán a mám jej na dosah.
Mít možnost spát pod hvězdami v tichu, koupat se při svitu měsíce,
tam, kde jsem vyrostla, pořád ještě s oběma rodiči v zádech,
možnost užít si všichni společně zase jeden "obyčejný" horký den,
který bude bonusem k vysněné noci...
A já zase vím, že všechno bylo tak jak být mělo,
abych si připomněla, abych nezapomněla, abych si vážila- luxusu, který mi je dán...



Nečekej na perfektní okamžik,
 vezmi tenhle a udělej z něj perfektní...



33 komentářů:

  1. Haničko, rozumím ti! Když vyjedeme z města, vetšinou nejvíc oceňujeme ticho a noční tmu. Člověk si to neuvědomí, dokud to nezažije, jak moc nás civilizace vlastně unavuje...
    Přeji ti hodně takového luxusu!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji za návštěvu, souznění...
      Měj se moc a moc hezky, kdekoliv...

      Vymazat
  2. Letos jsem ještě pod širákem nespala.Děti s manželem už jo a já pěvně doufám, že se mi to také podaří, protože spát pod širým nebem za svitu hvězd a noční hudbě je úplně to nejvíc!!!
    Krásné dny a mnoho znamění a splněných přání.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, jsem moc ráda, že je ještě tolik lidiček, co to "obyčejné" cítí jako já "neobyčejně".
      Tak ať se sny vyplní i letos.
      Pohodové letní dny i k vám.

      Vymazat
  3. Hani, spaní na samotě, daleko od rušného města, to je balzám na duši. A s rodiči za zády, to je trochu jako návrat do šťastného dětství, viď? To musela být nádhera....
    Měj co nejvíc takových dnů :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, přesně jak píšeš, jako bych se vrátila o třicet let zpět...Byla to pohádka, všechno...
      Moc děkuji za zastavení a milé řádky.
      Hezké letní dny i tobě.

      Vymazat
  4. Haní, naprosto vnímám tu nááádheru! Jako bych tam byla s tebou.
    Jen tleskám a uculuju se.
    Jen tak dál!
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, ale ty jsi tam přece se mnou byla...
      Měj se moc hezky a užívej léta jak jen to jde.

      Vymazat
  5. Určitě pěkná noc (a ty první dvě fotky jsou teda luxusní). My se takhle koukali na hvězdy v sobotu, když jsme se s manželem šli o půlnoci (kdy už bylo celkem příjemně) na chalupě projít. Jen tak kousek, spolu za ruce... Taky to bylo takové dobíjecí :-)
    A díky na moudré shrnutí na konci. Budu si ho pamatovat...
    Hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, děkuji moc za krásná slova, je tak dobře, že je ještě spoustu lidí, co se umí zastavit a třeba spolu koukat na nebe plné hvězd...
      Tak ať i takových nocí, ale i dnů je ještě co nejvíc.

      Vymazat
  6. Hani, báječné rozhodnutí. My máme také trochu luxusu, jsme poslední dům v naší ulici, za námi jen pastviny a když večer přestanou na nedaleké silnici jezdit i auta, máme dokonalé ticho a úžasný klid. A tak sedíme u zapálených svíček, přemýšlíme, občas mlčíme ve dvou, či povídáme jedno přes druhé.
    Přeji ti co nejvíce těchto čistých okamžiků štěstí.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to vážně luxus máte, jen je občas si uvědomit, že to tak je, aby prostě nezevšedněl...
      Mějte se tam v té vaší oáze klidu co nejlépe, užívejte že se máte a že je vám dobře.

      Vymazat
  7. Hani tak to bylo přímo dobrodrůžo - a v tomto období se dají na noční obloze vidět hvězdné rojení perseid. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi dobrodrůžo ne, prostě jenom skvěle a těch souhvězdí byla plná obloha...
      Na padající hvězdy si ještě počkám...ale budou, vím to...
      Užívejte krásné léto i u vás.

      Vymazat
  8. Jak divadelní kulisy v krásné hře:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji moc. Taky k vám přeji pohodové léto plné kouzelných okamžiků.

      Vymazat
  9. Mám štěstí, že bydlím na vesnici, večer je tady klid a ticho a hvězdy svítí kam oko dohlédne. Teď za teplých večerů si po setmění sedneme s manželem na lavičku se skleničkou vína a povídáme si. Občas kolem proletí netopýr, pozorujeme našeho kocoura jak vyráží za dobrodružstvím, u nohou nám leží náš psí miláček a posloucháme "ticho". Je to balzám na duši.
    Přeji další krásné "luxusní" dny.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ano, tohle přesně je luxus... co někdo si neuvědomuje. Vy ale umíte s manželem život užít a to je dobře. Mějte se moc a moc hezky a užívejte si tu vaši oázu pohody a klidu, je to nejvíc...

      Vymazat
  10. Hanka, si romantická duša a vieš si vychutnať všedné dni, povýšiť ich na sviatok ... V dnešnom príspevku si z letnej noci urobila rozprávku ... :) Maj sa dobre a preži ďalšie krásne dni ... a možno aj noci ... :) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, děkuji moc za milá slova, co mě potěšila. Jsem ráda, že moje písmenka vnímáš až tak pohádkově ...
      Bylo mi jen moc dobře, tak snad se mi podařilo ten pocit předat.
      Mávám až k vám a přeji ať všechny další letní dny stojí za to si zapamatovat...

      Vymazat
  11. Ano, všechno co jsi napsala, máme na dosah. Jen tento luxus umět využít. Umět se zaposlouchat do ticha letní noci, dívat se jen tak na nebe poseté hvězdami, nechat se vyrušit časným zakokrháním kohouta, projít se rosou.....
    Hezké dny, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak třeba až tohle všechno zase uvidíme, zažijeme znovu, tak si to aspoň uvědomíme.
      Není to samozřejmost...
      Měj se moc a moc hezky, ať každý nový den je fajn.

      Vymazat
  12. Mila Hani trošku podobné pocity zažívám když nocujeme v Bydlíku😊..a nikdy se tou krásou obyčejného bytí nemůžu nabažit.Šťastné to okamžiky.
    Moc děkuji za nádherné fotky tvé šťastné noci.Měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, já vím, že ty jsi taky další skvělá duše, co je vděčná na nejobyčejnější luxus ...:o)
      Užívejte každý den, ať všechny dny se vydaří.

      Vymazat
  13. Hani, dokážu si to představit. Jenom za tmy jsem se ještě letos nekoupala, nějak mne to ani nenapadlo. Ale v podvečer ano a voda je jako kafe. Bouřkový mrak nemá chybu, krasně jsi ho nafotila.
    Přeji Ti pohodové i další dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, vždycky je něco poprvé, tak třeba i krom těch "mých" srdcí díky mně okusíš i koupání pod nebem plným hvězd, vážně to stojí za to...
      Měj se krásně.

      Vymazat
  14. Haničko, fotka bouřky je dokonalá. To je nádherný pohled. A luxusu si opravdu užívej - je štěstí mít v oba rodiče v zádech a spát v místě se kterým jsi tolik sepjatá. Já už tento luxus zažít nemohu, ale koupání v noci je báječné - to si užívám i já. Krásné dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, moc děkuji za další návštěvu a milá slova. Užívám a jsem vážně vděčná...
      Mávám i k vám přeji pohodové srpnové dny.

      Vymazat
  15. Ahoj Hani, zvu Tě k nám do Nebe na spaní pod širák...Pá Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věri, neříkej dvakrát...Sednu na bus a máš mě tam cobydup...
      Díky moc za nabídku, třeba jednou se mi i to spaní u vás v Nebi splní...

      Vymazat
  16. Haničko, já také podobné pocity zažívám u nás na chatičce :-)
    Která je prakticky v lese nad řekou, je tam klid, ticho.hvězdy nad hlavou,...trošku se tam i bojím nočních zvuků ;-)...a teď jsme přijeli z Beskyd.
    Tam mě dostávaly a dojímaly ty výhledy na vrcholky, stáli jsme uprostřed hor při západu uprostřed louky, kolem jsme slyšely ovečky a já měla pocit, že se rozplynu,...
    A doma jsme také skoro na vsi, takže každý den za teplých letních večerů letos hrajeme se synem Černého Petra na terase a je nám krásně !
    Více takových dní, večerů, chvil, okamžiků,...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko milá, všechno co popisuješ jsem si představila...všude je krásně, jen je potřeba se zastavit a vnímat to, co máme na dosah.
      Děkuji moc za milá slova. Tak ať i další dny jsou skvělé...

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...