motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 24. srpna 2018

Mikuláš v srpnu ...

Ne, nemám úpal, ne, nespletla jsem se,
vydali jsme se k Mikuláši...
Neměl pro nás dárky, ale byl dárkem pro nás...
V tom největším vedru jsme se vydali už po několikáté směr jih-
do jednoho z nejhezčích měst na Dyji- do Znojma...
Nu a jemu vévodí?- Mikuláš- kostel sv. Mikuláše.
Takže vidíte, nelžu, jen asi malinko blafuju na začátku.
Ale dál už bude všechno jen skutečnost zalitá srpnovým sluncem.


Takže pěkně od řeky vzhůru, 


cestou klikatou,
až k vinicím pod kostelem,
na nejslunečnější stráně nad Dyjí.



Tam se tahle dokonalá krása dá vidět
a když stihnete jet o měsíc dřív, možná i ty trsy levandule uvidíte v celé kráse...




Ale i když nekvetly, tyhle terasy jsou pro mě ve Znojmě jedním z nejhezčích míst,
proto zase tolik obrázků...



A nahoře už na nás čekal tenhle skvost zalitý v poledním slunci...




Je odtud takový krásný výhled a ty oranžové střechy a domečky,
no není to nádhera?


Motali jsme se okolo a já nevěděla, jestli se mám dívat do hledáčku,
nebo tohle jedinečné místo jenom do sebe nasávat...


Taky jste si všimli, že i když na jedno místo přijedete i po sté.
vždycky se vám zdá jiné, objevíte něco,
co jste dřív neviděli?




Přesně jako tady...



Navzdory spalujícímu prázdninovém slunci tu byla spousta kytek, 
co zdobila ulice i okna kolem.




Jsem blázen do kytek, takže tohle mě dostalo skoro nejvíc...



A pak ulice a uličky a domky a domečky



 a taky výhledy,
kterých jsme si dopřáli nespočet
i z věže nějvyšší- radniční...


A zase ten Mikuláš v celé své kráse,
stavba, co teď už nikdo nepostaví,
co přečkala staletí a je to taková čistá krása...


A zase zpět, po stařičkých schodech dolů, do rozpálených uliček a zákoutí,
kde jako by se zastavil čas...



Takže díky, uličky Mikulášské i celé staré Znojmo,
za skvělý slunečný půlden,
kdy jsi nám ukázalo svoje nejhezčí zákoutí
a i když lidí bylo všude dost,
mám dojem, že se mi podařilo i zaznamenat ten pocit,
že celá tahle krása byla jen a jen pro nás...


Dobré dny ti přinesou radost,
smutné dny sílu
a ty nejlepší dny vzpomínky...



20 komentářů:

  1. Haničko, moc se mi líbí, jak se na věci kolem sebe díváš. Fotky toho místa jsou pro mě dokonalé.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, za doprovod i milá slova.
      Ať i tvoje další dny jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  2. Hani, fotky ze Znojma mne dostaly, jsou úžasně. Je tam opravdu krásně a stále je na co se dívat. Já jsem tam nikdy nebyla, ale ty uličky plné květin, to je fakt podívaná. Každoročně jezdíme před Silvestrem na Dívčí Kámen, už po několikáté a pokaždé pořídím jiné fotky.
    Přeji příjemný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem mohla vzít na výlet zase já tebe.Dívčí Kámen neznám zase já ;-).
      Dáši, šťastné cesty a pohodové další dny.

      Vymazat
  3. Jé super, to jsem ráda, že se ti u "nás" tak líbí. Je tu nádherně :). Fotky jako vždy mpc krásné. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětko, ty jsi že Znojma?
      Jj.je tolik krásných míst a měst, stojí za to se dívat a objevovat...
      Mějte se tam ještě víc na jihu moc fajn.

      Vymazat
  4. Hani, ve Znojmě ( po letech, kdy jsme městem jen projížděli směrem na jih) jsem před dvěma lety prožili překrásný víkend a byli jsme nadšeni a okouzleni stejně jako ty.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jj.Znojmo je další krásné město, určitě stojí i za delší pobyt.
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  5. Opět krásné místo:-)
    Přeji hezkou zítřejší neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že se ti výlet líbil.Užívejte taky poslední srpnové dny.

      Vymazat
  6. Hani, parádní fotky! Nádherné, romantické :) Nemají chybu.
    Měj se moc hezky, těším se na další :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petři, moc děkuji.Jsem ráda,že se ti Znojmo taky líbilo.
      Taky se měj co nejlépe.

      Vymazat
  7. Haní, krása. Znojmo mě loni nadchlo stejným způsobem. Ještě teď cítím na jazyku to vynikající víno, které jsme koštovali ve vinici pod kostelem ve vinném degustačním sklípku :o) Či na naléhavé přání pro jednu konkrétní osobu, které jsem v kostele napsala na papír a vhodila do schránky... a které bylo doručeno Bohu...
    Jsem ráda, že jsi si užila krásný den.
    Jen tak dál!
    A když je řeč o cestování... jak já se už těším do Brna!!! :o)))
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, Znojmo je krásné město a to nejen kvůli vínu.Sv.Mikuláš je magické místo, určitě tvoje přání šlo správným směrem.
      Tak se měj hezky a ať nám to brzy vyjde;-).

      Vymazat
  8. Hani, Znojmo jako město mi stále ještě uniká !
    Ale díky tobě jsme se tam podívala a byla bych stejně okouzlena jako ty květinami.
    V letošním teplém létě je to obzvlášť krása !
    Měj krásné i poslední srpnové dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám, Ilonko radost, že jsi mohla senou na výlet, kde je taaak krásně.Měj se hezky i tam u vás.

      Vymazat
  9. Hani, moc pěkné fotky,připomněly mi naši loňskou prosincovou dovolenou (ale přesně na Mikuláše jsme Mikuláše tak netrefili;-)). Některá místa jsem fotila taky, některé pohledy pro mne ale byly nové. Ale klobouk dolů, jak se ti povedlo udělat fotky, které dělají dojem, že jste byli ve Znojmě sami :-)
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, mám radost, že ses mohla se mnou vrátit, tentokrát v nejparnejším dní.
      Moc děkuji za pochvalu fotek.
      Ať i další dny jsou co nejhezčí.

      Vymazat
  10. Ve Znojmě jsem byla jen jedinkrát a to coby loutkoherečka. Měli jsme představení v rámci divadelní přehlídky .
    Neviděla jsem spoustu toho, co jsi Ty velmi krásně nafotila, co i jiní na svém blogu prezentovali. Ale malebnost města jsem přeci jenom v tom, tenkrát pozdně podzimním čase, zaregistrovala. Jen mne mrzí, že krásná budova divadla, kde jsme vystupovali, je nějak opomíjená.
    Díky Hanko, za Tvoje fotky!
    Hanka (bavi-mne-to)

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Hani, jsem ráda, že moje toulání ti vybavilo vzpomínky. K divadlu jsme až nešli, v tom horku byla i tato okružní cesta až až...
    Moc děkuji za zastavení a přeji pohodové i dny v září.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...