motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 25. února 2022

Když se řekne čúdr...

 Ne, určitě vás dneska nebudu zkoušet z hádanek
a nebojte se, na zkoušky z češtiny a moravštiny taky nedojde.
A vážně čtete dobře, překlep nehledejte,
ani na čundr vás s sebou dneska nezvu,
nikam nepůjdeme, zůstaneme v teple
a to doslova,
zvu vás totiž tentokrát jen k nám do kuchyně...
Zjistila jsem už dávno, že na odreagování moje
i radost mých blízkých doma,
 mám už odzkoušený recept.
Stačí, abych zapátrala v paměti
nebo vybrala nevyzkoušené
a na chvíli se změnila v pekařku...
Ano, přesně,
dnes vám nabízím zase po dlouhé době jeden recept
ze svého odzkoušeného repertoáru,
který zabírá bezpečně a velice rychle
na všechny chutě...


A protože jsem to já,
nic nedělám většinou jako ostatní,
tak i obyčejný štrúdl se jmenuje u nás jinak
a občas se nepeče z listového těsta,
ale z Pohlreicho- šéfovského rychlo těsta,
které mě dostalo právě svou jednoduchostí...

Stačí vážně jen:
12 lžic polohrubé mouky
10 lžic mléka
2 lžíce oleje
trochu prášku do pečiva

jedno vejce na potření shora
dovnitř ideálně jablkovou klasiku
a jedna nohavice může být za pár chvil  je na světě...


 
Jestli ovšem máte stejně jako já doma milovníka tohoto nejjednoduššího moučníku, 
doporučuji určitě hned suroviny zdvojit
a stejně to bude málo...



Vím, že receptů na štrúdl je kopa,
ale mě dostane v kuchyni vždycky jednoduchost
a když náhodou chybí listové těsto,
pohodově jej těchto pár surovin zastoupí...


Takže kdo máte chuť,
spravit si třeba i náladu něčím sladkým
a mega rychlým na výrobu,
doporučuji zkusit.
Já už mám odzkoušeno,
že u nás doma se taky mění velikost úsměvu 
úměrně s počtem upečených nohavic,
tak to zkuste třeba i vy...



A nakonec ještě dlužím přece jenom rozuzlení názvu..
Takže proč právě čúdr? 
 Protože v době,
 kdy se formovala celoživotní slabost mého muže pro tuhle jablečnou klasiku,
bylo patrně slovo "štrúdl" dost těžko vyslovitelné,
tak právě ten "čúdr", coby malý kluk, prostě řekl asi rychleji
a už mu tohle pojmenování prostě zůstalo...




Tak až vám třeba dojde dech
a úsměv z tváře se bude pomalu vytrácet, 
vzpomeňte si třeba na tuhle naši sladkou klasickou dobrotu,
která i obyčejný den plný starostí
aspoň na chvíli změní jedním kousnutím...


Občas přijdou dny,
kdy bude potřeba si vytvořit vlastní slunce v sobě
a nebojte, všichni je v sobě máme...

11 komentářů:

  1. Tak do toho se zítra pustím a už se těším na výsledek. Díky Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, vypadá moc dobře. Já se přiznám, že štrúdl vlastně vůbec nepeču, protože tím nás v míře dostatečné zásobuje moje máma. Dělá ho buď z listového těsta nebo z tvarohového a v poslední době z sádlového. Ale tenhle recept myslím taky nezná. Možná ho někdy vyzkouším sama...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě vyzkouším ten cudr.

    OdpovědětVymazat
  4. Zkusím tento recept. I když mám taky docela dobrý recept od mamky a ta říkala, že je to recept od kuchty z fary :-).
    Měj se hezky a přeji pohodový víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, těsto vypadá krásně, vláčně a čúdr z něj je povedený. Určitě někdy vyzkouším, recept je jednoduchý.
    Přeji klidný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak čúdr má u nás úspěch vždycky - sladký, slaný, hned je fuč :o)
    Hani, ten tvůj vypadá skvěle.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní27 února

    Hanko, to těstíčko na štrůdl neznám, ale musím vyzkoušet. Miluji jednoduché recepty, které nemají 100 ingrediencí a pak krajové speciality. Mějte se hezky. Jablkovému čúdru zdar! Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  8. ... děkuji za recept, krásné fotky a milé povídání. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Hani,
    tento recept na těsto neznám, ale líbí se mi pro svoji jednoduchost, takže bych ho mohla vyzkoušet.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz
    PS: u mě na blogu právě probíhá soutěž, tak tě zvu:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Hani, super rychlovka. Určitě vyzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji všem že srdce❤že jste mi tu milé řádky zanechali. Snad i tenhle nový recept někdy vyzkoušíte...

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...