motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 6. února 2022

Kde je všechno ještě v pořádku ....

 Svět kolem nás se změnil,
málo co je tak jako dřív.
Žijeme ve zvláštní době,
kdy ubývá jistot a jako bonus jsme zásobeni zprávami,
které jsou černější než tma...
Každý už měsíce hledáme způsob,
 jak aspoň občas zůstat trochu v klidu.
Jak získat zpět pozitivní energii,
chuť ustát všechny "jinakosti",
zůstat aspoň malinko jako dřív...
Už roky jedu na vlně jistoty,
utíkám do zelené lékárny,
kde se dýchá snáz a z plných plic,
tam, kde je ještě skoro všechno v pořádku...

Pozvu vás na pár míst,
které jsem už v lednu stihla projít,
ale bohužel už ne si tady zaznamenat hned.


Všechny cesty budou mít ale pár společných věcí,
zase tam bude ticho, čisto,
dokonalý vzduch, 
dokonce i maličko slunce
 a aspoň trochu zimně- sněhově,
když teď to za okny vypadá spíš na apríl,
bude se tahle vratka v čase hodit.


Na lese se mi líbí,
že ať už jdete novou cestou
nebo třeba tou, co minule,
tak pokud chcete vidět
a umíte si všímat,
můžete si zaznamenat i tenhle obyčejný lesní svět jinak,
než milionkrát předtím...



Tak třeba, když si dřepnete na úroveň malých smrčků a borůvčí
a kouknete na stařičkého mechového fešáka před sebou,



uvidíte i jeho dokonalé zelené strniště,
kterého byste si shora stěží všimli.


A když jdete dál
a máte štěstí jako já,
tak i uprostřed lesa,
narazíte na někoho,
kdo vám i na promrzlé tváři okamžitě vyloudí úsměv...



No tak schválně,
už jste někdy uprostřed lesa potkali takového krasavce vy?

Možná jsem blázen,
ale mě přišlo,
jakoby se snad i bez pusy na mě smál.


Chvíli potom jsem ještě nad ním přemýšlela.
Proč ho někdo už před časem tady v pustině stavěl?
Jestli to byly děti nebo dospěláci?
Nic z toho netuším,
ale díky nim jsem měla radost taky ještě já a to není přece málo.
Bylo to fajn setkání,
přesně to, co určitě nečekáš,
o to větší radost udělá.


Další sněhová cesta
vedla zase mezi smrkové velikány,
tam, kde jsme byli minule,
jen jsme tentokrát šli jinými cestami
Takže obrázky budou zase jiné,
řádně pocukrované, ale zase dokonale zimní...




K dokonalému obrazu lesa,
pro mě ještě chybí voda,
ale i ta tu byla,
i uprostřed lesa,
skoro jako na objednávku.


A tohle obří kluziště už byl pak jenom bonus...



Jsem ráda,
že jen kousek od nás jsou místa,
která jsou ještě tak, 
jak by to mělo být.


Kde není vidět jenom zkáza
a dá se uvěřit, že i ten obyčejný les má u nás aspoň někde šanci...


Snad tihle zelení krasavci tu budou co nejdéle,
abychom se za pár let nemuseli jezdit i na stromy dívat někam za ploty,
stejně jako na zvířata...


Moc bych si přála,
aby si co nejvíc lidí uvědomilo,
že není potřeba hledat novoty a hnát se za něčím navíc,
aby nám všem stačily úplně obyčejné věci.
Třeba právě pár hodin ticha v takovémto zeleném světě,
na který nenáhodně narazíte.
Kdy vám ke štěstí bude stačit třeba zmrzlý nos,
teplá ruka, co vás zahřeje,
nebo úsměv čtyřnohého kamaráda
a medaile za výlet na jedničku v cíli...


Opatrujte se na všech cestách,
i v obyčejném žití,
buďte hlavně zdraví
a pokud třeba zdoláváte jako já nezvaného návštěvníka,
co se kolem nás už roky potlouká,
 věřte hlavně v to,
že bude zase všechno v pořádku...

PS: 
A když si budete přát obyčejné věci, tak i to svoje štěstí pak najdete v obyčejných věcech.
Pak vám bude konečně stačit i to, že sami dýcháte a prostě žijete...
Přesně tak, jak jsem věřila, že bude zase i moje kamarádka,
když jsem spolu s vámi za ni prosila minule tady.

Takže ano, stalo se...dýchá, žije...
Bude to ještě dlouhá cesta,
ale i špatné prognózy lze někdy zvrátit.
Když je touha, když je dána další životní šance
a ona ji naštěstí dostala a nepustila...
💗

 Děkuji vám všem tady ze srdce za sebe i za ni,
kteří jste určitě i jen čtením tady u mě pomohli,
to vím zcela jistě...
Právě proto nikdy nic nesmíte vzdávat předem
a klidně i poproste, když to tak cítíte,
protože-

Zázraky se dějí, když v ně jednoduše uvěříte.


16 komentářů:

  1. Moc ráda jsem se dočetla, že kamarádka má novou šanci na uzdravení.
    A s tebou v lese, s trochou sněhu, bylo hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já děkuji za doprovod v brdských lesích. Mějte fajn dny...

      Vymazat
  2. Hani, díky za krásnou procházku, chodím s tebou ráda. A jsem ráda, že se tvé upřímné přání splnilo a kamarádka dotala šanci.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jsi moc hodná. Držím palce dál, ještě to bude moc dlouhá cesta.
      Ať jsou tvoje dny co nejpohodovější.

      Vymazat
  3. Haničko, napsala si to přesně - jsem vděčná za obyčejné věci. krásné fotky, krásná procházka.
    A sněhulák v lese? I my ho potkali - když byl Aaron malý. Hrnul se k němu, pak ho obíhal, poštěkával a nutil ho, aby s ním laškoval :o)
    Měj hezké dny a držím palce! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ty nejobyčejnější věci jdou vážně nejlepší. Díky za milá slova. Pohlaď hlídače a dávej na sebe pozor.

      Vymazat
  4. Zase moc krásný příspěvek. Sněhuláka jsem taky potkala - minulý týden. Ne v lese, ale na pláni, kde široko daleko vládlo ticho a klid .
    Jsem moc ráda, že kamarádka dostala šanci na uzdravení.
    Měj se hezky, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ze srdce za krásná slova. Měj se taky moc hezky.

      Vymazat
  5. Krásne si to napísala...Niekedy stačí všímať si tú krásnu, čistú prírodu, ale i každodenné drobnosti a byť za ne vďační a hneď je človeku krajšie na duši...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já moc děkuji za návštěvu a řádky. Ať jsou i vaše dny co nejšťastnější.

      Vymazat
  6. Anonymní07 února

    Milá Hanko, mluvíte mi z duše, obdivuji Vaše nádherné příspěvky a dnes poprvé reaguji. Jste úžasný človíček, kterých je kolem mě čím dál míň.. Přeji hodně zdraví, pohody a optimismu a nám všem, kteří se těší na další Vaše povídání a fotky ať je jich co nejvíc. Vždycky dokáží zahřát u srdíčka. Svaťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jste milá. Je skvělé číst, že se mi daří můj skutečný pocit z míst, kterými se toulání přenést i sem. Mám radost, že jsem potěšila i Vás. Mějte se moc hezky a zase se třeba někdy stavte, budu moc ráda.

      Vymazat
  7. Hani, v lese je vždy krásně a ta sněhová peřinka je jako bonus. Líbí se mi i potůček v lese, u nás je to bez vody. :o)
    Mám radost, že se kamarádka uzdravuje, to jsou dobré zprávy.
    Přeji prima výlety. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, les nikdy nezklame, já jedu na jistotu.Díky za další doprovod. Dávej pozor na svých cestách.

      Vymazat
  8. Milá Hani, zdravím tě z hor, kde čerpám sílu z té naší krásné přírody. Jak píšeš, ty nejobyčenější věci jsou vždycky nej)). Děkuji za tvůj krásný příspěvek-je to balzám dívat se na tvoje fotky a číst tvoje řádky. A taky díky za tu zprávu o kamarádce. Tobě přeji hodně zdraví a těším se na další příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evinko. Tak že srdce přeji, ať si tu horskou zimní krásu co nejlépe užiješ a načerpej dostatek energie do dalších dnů.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...