motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 5. května 2021

Středověk nad Berounkou ...

 Dneska vás sebou vezmu malinko do minulosti.
Před časem jsme zase kousek popojeli od domu,
abychom se mohli projít klikatou cestou,
jarním, teprve probouzejícím se lesem nad Berounkou...


Náš cíl byl tentokrát pravý středověk,
tedy přesně rozvaliny stavby, co v té době vznikla,
schovaná nad řekou,
mezi stromy, co některé pamatují možná i rytíře.






Vítejte tedy s námi na hradě Libštejn...




Krásné místo,
i když se zachovalo jen pár zdí,
podobných mnoha, které jsem za život viděla,



přece bylo jiné, výjimečné zase,
tak třeba tahle věž, je určitě jedinečná...



Nikdy jsem určitě neviděla oblé rohy na věži.
Při pohledu do oblak to musela být kdysi i neskutečná práce...


Kámen na kameni,
co odolal všem staletím a všemu kolem...



Také se rádi dotýkáte starých zdí?



Když mám štěstí a my je tady o samotě na okamžik měli,
přiložím dlaň, zavřu oči a na chvíli, 
aspoň na moment se v mysli přenesu do doby rytířů, 
řinčení brnění a dusotu koní...
Slyšíte to taky?


Ale zpět do současnosti,
promnout oči v jarním slunci,
poslední pohled vzhůru
a čeká nás cesta zpět...


Na posilněnou ještě první letošní vitamíny z lesa-


Zaječí salát, jak mu říkala moje babička,
 je pro mě zároveň i každoroční jarní vzpomínkou na ni
a vlastně tak už povinnost si ho dát. vždycky v tento čas.
Tak stejně tomu bylo i tady,
poprvé pro mě v jarních Čechách.


Cestou zpět jsme udělali ještě jednu zastávku,
abychom se podívali na hrad z dálky,
ale hlavně kus klikatící se Berounky viděli jako ptáci...


Tedy vítejte na Havlově skále,
kde údolí Berounky je jako na dlani
a zase se můžete skoro nebe dotknout,
nebo jen tak koukat do dálky a vnímat nekonečno.


Co vnímal, tedy krom větru a lidí kolem, náš Kuba, těžko říct,
ale vypadalo to,
že se kochá stejně jako my 
a teplo ze skal mu dělá vyloženě dobře...


Šel s námi celou cestu statečně,
i když středověk asi nemusí 
a z výletu si bude pamatovat snad jen to,
že si mohl zase po čase projít řádný kus cesty 
a užít si všechnu tu jarní krásu a vůni s námi...


Snad jsem ani vás tentokrát nenudila 
a užili jste si tuhle cestu do minulosti stejně jako my...



Štěstí je skutečné,
pouze je-li sdíleno...


20 komentářů:

  1. Haničko, nádherný výlet a ještě hezčí fotky. Už se taky těším až vyrazíme na výlety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za doprovod. Užijte si jaro jak se patří ;o)

      Vymazat
  2. Hani, krása, hrad znám, naposledy jsme tam byli v r.2018, ale tu skálu se super výhledem ne. Měli jste díky neolistěným větvím parádní výhledy a skvělé počasí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že ses vrátila se mnou...hezké další dny i tobě.

      Vymazat
  3. Hani, krásná zřícenina, moc se mi líbí, stejně jako celá procházka. Musím si toto místo pamatovat a někdy tam naplánovat výlet. Díky - šla jsem s tebou moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, díky. Bez tebe už si ani žádný výlet představit nedovedu...
      Měj se moc fajn.

      Vymazat
  4. Ahoj Hani,
    krásný článek a fotky. Děkuji za pěkný virtuální výlet:-) Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že jsem tě potěšila.
      Taky se měj co nejlépe.

      Vymazat
  5. Haničko, mám moc ráda takové místa, naštěstí jich máme v naší zemi dost a dost. jen hledat a dívat se.
    A Kuba - jsem přesvědčená, že i pejsci umí ocenit výhledy a dovedou se jimi kochat. Mám tu zkušenost. Náš Aaron i ten středověk miluje - není hezčích průlezek než zřícenina hradu :o)
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.máme tady moc krásně, stačí vyrazit...
      Helenko, užívej slunečného jara.

      Vymazat
  6. Nádherné fotografie doplněné krásným textem.Myslím,že pejskové si přírodu vychutnávají jako my.Náš pes je šťastný,když se chystáme na výlet.
    Přeji hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milé řádky. Myslím, že všichni čtyřnozí parťáci to mají stejně ;o). Tak ať máte i vy jaro podle představ.

      Vymazat
  7. Hani, pěkný výlet a fotografie. Už se také těším na výletování. A máš krásného psa. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za chuť se mnou jít.
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  8. Opět krásný výlet...a čtyřnohý parťák k tomu, krásné výhledy, modrá obloha....co víc si přát???
    Je u nás krásně. Díky za zprostředkování Fotky máš vždy famózní)))
    Krásný víkend turistko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkujuuu. Skvělé počasí je poloviční jistota skvělých obrázků;o).
      Užívejte krásného jara i vy.

      Vymazat
  9. Ahoj Haničko, krásný výlet a nemám to tak daleko, myslím, že se také vydám do středověku.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, tak se určitě vyprav. Ten les a ta příroda nad vodou he právě teď nejhezčí. Měj se moc fajn.

      Vymazat
  10. Hani, krasne misto, a ta vyhlidka!!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, jsem ráda, že jsem ukázala tohle výjimečné místo i tobě. Taky se měj fajn.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...