motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 19. března 2021

Jen kam se může ...

 Tak jak jste na tom? 
Rezignovali jste na všechny zákazy a příkazy
nebo jste zvládli další omezení celkem v klidu?
Nechci tady soudit, co je správně a co není,
co pomůže a co je zbytečné,
co by se mělo dělat a co už ne...


Já sama v sobě jsem si nastavila všechna omezení už  jenom jako pomoc,
aby se mohli nadechnout hlavně v nemocnicích,
aby byla možnost zajistit péče, 
na jakou jsme byli po léta všichni zvyklí,
protože zdraví bylo, je a bude vždycky nejvíc...


Beru tuhle divnou dobu zároveň jako zkoušku a výzvu,
stejnou asi pro nás pro všechny bez rozdílu,
co jsme schopni ustát,
čeho jsme se schopni vzdát a bez čeho se obejdeme,
co před rokem jsme brali jako samozřejmé...
Mnohokrát jsem si uvědomila,
že my lidé si možná málo vážíme toho co máme,
bereme spoustu věcí samozřejmě,
vždycky ale jen do doby, dokud o to nepřijdeme...


V životě tak asi musí přijít vždycky nějaká stopka zvěnčí,
někdy pořádná a nadlouho,
abychom si uvědomili, pochopili, změnili...
Sebe, svůj přístup k životu...




A pak je to jen a jen na nás,
jestli nás pohltí strach, obavy
 a jakou novou cestou zvolíme,
když jsme navíc k tomu ještě směrováni zvenčí...


Dneska jsem vás ve svých úvahách zavedla zase jenom za naše humna,
jen kousíček od domu,
někomu by se to zdálo blízko,
někomu by bylo zbytečné jít jen takový kousek,
tedy asi dřív...


A o tom to je,
kolik takových lidiček je,
kteří už léta nebyli ani na kraji obce, města,
kolik takových je,
co znají jen cestu autem a pěšky nešli ani nepamatují...


A třeba právě o tom tahle zvláštní doba je taky,
abychom se zastavili,
abychom se nehnali světa kraj,
abychom přešli vesnici ulicemi, 
ve kterých jsme nebyli roky...


Abychom mohli vidět třeba to,
co v pouhých dvou hodinách viděla já,
vítr i sníh,
vodu i slunce,
světlo i stín,
černo i modro,
jak Brdy táhnou vodu,
jak se v minutě změní všechno kolem...


Taky mi bývá často těžko,
taky bych se nejraději vydala tam,
kam si právě usmyslím,
ale zase je to jen a jen na mně, 
jak si v sobě zdůvodním,
proč to zrovna teď nejde...
Možná bych zbytečně jela daleko
a neviděla bych nic z toho, co v tento den,
nenaučila bych se všímat obyčejností,



a nedělala si z nich v sobě výjimečnost...



A tak když je smutno a těch omezení už je moc,
tak třeba vyjdu za ty naše humna
a počkám si zase třeba i v dešti na slunce,
počkám si na jistotu...
Vracím se zase s vírou v lepší časy,
kdy i směr i cíl si budeme zase určovat už jenom my sami.
Konečně se budeme moci i volně nadechnout,
jít si kamkoliv jen budeme chtít,
setkávat se a být tam, kde bychom být chtěli my sami...


Snad si ale zároveň budeme navždycky vážit toho, co už máme,
kam jsme došli a kde jsme právě teď,
co bereme často jako samozřejmost,
drželi se pevně těch, 
kdo s námi po téhle cestě jdou
i v téhle nelehké době...
Snad je to proto,
abychom si navždycky uvědomili a vážili všeho,
na čem skutečně v životě záleží.
Takže nezbývá než vydržet
a hlavně i poděkovat,
za všechno co máme teď...



A co vy a omezení, 
dáváte, nedáváte,
vážíte si více něčeho,
co dřív jste ani nevnímali?


Naděje není přesvědčení, že něco dobře dopadne,
ale jistota, že něco má smysl,
bez ohledu na to,
jak to dopadne...





26 komentářů:

  1. Krásně je i za humny. Máme vytyčené tři trasy, kterými chodíme v katastru obce. Když jdu do polí, tak tam se prolínají tři katastry, ale vzhledem k tomu, že nepotkávám ani živáčka, tak metr sem, metr tam neřeším. Stejně víc jak 5 km dává Nelinka už jen výjimečně, tak mi to stačí. Kdyby bylo tepleji, tak by mi žádné zákazy nevadily, protože můžu neustále zvelebovat zahrádku. Každý rok si vymyslím nějakou úpravu a do začátku léta mám o zábavu postaráno. Okres je docela velký, tak mi bude stačit i na kolo. Uvidíme, jak to bude vypadat po očkování. Musíme věřit, že se vše v dobré obrátí. Možná je to důvod k zamyšlení nad tím, jak žijeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tvoje trasy...když se chce, žádné zákazy nejsou úplné hranice ;o).
      Preji spoustu jarního slunce na cesty i plány na zahrádce.

      Vymazat
  2. Hani, ty umíš slova tak krásně chytit, svázat je do tak kouzelných vět.
    Mluvíš mi z duše. Já jsem vděčná za to, že jsme zdraví, živí.... Máme v rodině lékaře z první linie. Snad mohu říct, že mám tedy ověřené informace. A je mi jich neskutečně líto. I lidí, kteří k nim kvůli covidu musí. Ráda bych cestovala, ale když to, že zůstanu v mé obcí a nepůjdu na návštěvu ke kamarádce, pomůže zachránit byť jednomu člověku zdraví nebo dokonce život, neberu to jako nějaké omezení mé svobody. Beru to jako dar.
    A i díky tomu jsem objevila kousek od nás tak překrásný les. Městský, do kterého bych za normálních okolností nešla. Když chceme vidět krásu, dobro, stačí občas jen otevřít oči a dívat se i srdcem.
    Hani, měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, přesně tak se k omezení stavím já. Kdyby to jednomu člověku zachovat zdraví, omezení chápu...
      Přeji jen samé fajn cesty a šťastné pocity v cíli.

      Vymazat
  3. Hani; je tam u vás krásně. My dodržujeme. A díky tomu se užíváme pospolu a objevujeme dosud neobjevená místa v našem okolí. Opatrujte se !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ebi, vy se máte, že bydlíte blízko sebe...ale my to dáme i tak, vím to...
      Mějte se co nejlépe.

      Vymazat
  4. Krásně u vás za humny, hezky napsáno, fotky co pohladí. Také chodím za humna, chodila jsem i dřív, někdy ovšem nálada padne tam kam nechci a babrám se ač nechci. Pomáhá hudba, hlasitá, kdy nikdo neslyší, že i já zpívám. Věřím a těším se na jaro, potřebuji teplejší dny, o kousek, pár stupňů, bez mrazíků a větru. Omezení respektuji, a věřím ...
    Hani přeji hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje kamarádka říká, že kdo zpívá, nemůže být nešťastný...takže zpívat, tancovat...chodit...všechno, co pohladí uvnitř. To dáme ;o).

      Vymazat
  5. Ahoj Hani,
    omezení mě nijak netěší, ale dobře vím, jak je situace vážná, jak špatně jsou na tom nemocnice a jak hodně jsou vyčerpaní zdravotníci. Já bydlím v Příbrami, což je takové středně veliké město, takže bez problémů se tady mohu procházet, jsou tu pěkná místa. Měj se krásně,
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, vím, já bydlím jen dvacet kilometrů od tebe, bohužel ty nemocnice nejsou nic veselého, nezbývá než vydržet. Měj se Hani co nejlépe.

      Vymazat
  6. Hani, krásné fotky a hezky napsáno. Já bydlím v Praze, takže výběh velký, i když se přiznám, že pokud to jde vyhýbám se MHD, takže vlastně jsem si ten výběh taky omezila na to, kam dojdu. Ale přiznám, že mne centrum bez davů turistů láká, tak se možná přece jen "rozběhnu" dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, do Prahy jsem se chystala ještě když to šlo, ted už to kvůli práci nestihnu, ale nevadí. Tak třeba se projdu aspoň s tebou, až se rozběhneš :o).

      Vymazat
  7. Hani, taky bych brala už tepleji a nevadilo by mi, že nemůžeme za humna...vrtala bych se v zahrádce, mám plno zaseté zeleniny a bylinek, tak snad vše vyleze a bude co sladit. Tu chvilku to už snad přežijem a snad už bude jen líp;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hami, vždyť ono teplo bude a dočkáme se, nejen toho slunce...Taky se těším, až mi nebudou mrznout ruce v hlíně...
      Mějte se i u vás co nejlépe.

      Vymazat
  8. Hani, pěkné fotky. V naší rodině dodržujeme, co se dodržovat má. Do přírody jsme chodili vždycky, to se u nás nezměnilo, bydlíme kousek od lesa. Zrovna tak si vážím stále stejných hodnot a věcí, k tomu nepotřebuju covid, abych si to uvědomila. Moc hezký článek ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, díky za tvoje cesty. Přeji co nejvic pozitivních myšlenek a spokojené pocity v cíli cest.

      Vymazat
  9. Hani,omezení mě omezuje, ale dodržuji ho. Zažila jsem si nemoc na vlastní kůži a představa, že by tak bylo třeba mé mámě... A čeho si vážím - stručně: že to máme doma v pořádku. Můžu s mužem spokojeně žít, pracovat i být 24 hodin denně.
    Děkuji za krásné fotky, za humny bohužel my takové výhledy nemáme a přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avto jsou právě ty chvíle, které je potřeba nebrat jako samozřejmost.
      Přeji ti, Helenko jen samé šťastné dny.

      Vymazat
  10. Hani, moc krásné fotky. Když se člověk dokáže správně dívat, objeví krásu i pár kroků od vlastního prahu. A to ty dokážeš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presnè tak, často stačí jen dívat se jinak...Moc děkuji za chuť se mnou jít.

      Vymazat
  11. Moc ráda, Hani, chodím s tebou do polí, na louky, k lesu, nebo i jen k té jedné borovici.Ani mi to nemusí velet covid, prostě dělám, co situace dovolí, neriskuji, ani sebe či druhé nevystavím riziku, jsme s mužem ohrožená skupina a tak dodržujeme doporučení.
    Spousta lidí mi z vlastní zkušenosti sdělila své dojmy z nemoci, není to vždy chřipečka, jsou i ztráty na životech. Hezké dny ti přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel tahle nemoc nemá skoro žádná pravidla, tak nezbývá, než věřit a snažit se tuhle zvláštní dobu přečkat co nejlépe. Vše dobré i k vám...

      Vymazat
  12. Krásné psaní, krásné fotky.
    Já jsem si uvědomila, že kvůli, nebo vlastně díky těmto omezením jsem si užila pohodové a nerušené těhotenství. I když tolik se toho u nás nezměnilo. Ale měla jsem doma klid, žádné zbytečné ježdění (jen na kontroly k lékaři a do práce), žádné nečekané návštěvy. Měla jsem klid na vaření, šití, zahrádku, ale i odpočinek. A opatření jsme dodržovali a stále dodržujeme nejen kvůli mě a miminku, ale i kvůli rodičům a babičkám, kteří jsou v ohrožené skupině, a moc si přejeme, aby zůstali zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, nejdříve veliká gratulace k malému Jiříkovi. Ať je hlavně zdravý a dělá vám pořád radost.
      je dobře, že hledáš taky v téhle zvláštní době pozitiva, ono nám asi ani nic jiného nezbývá...
      Tak ať jste hlavně spokojení, zdraví a ať jsou vaše další jarní dny co nejhezčí.

      Vymazat
  13. Já už to nějak beru jako samozřejmost. Nasadit roušku, testování v práci, nemožnost opouštět okres a online výuku, občas si užiji home office... Začalo jaro, je sluníčko, procházky i práce na zahrádce mě baví... Tak je toho hodně, čeho se člověk musel vzdát, ale jsme zdraví a člověk si dokáže udělat radost. I třeba na blogu přečtením tvého článku a zkouknutím fotografií.

    OdpovědětVymazat
  14. Přesně tak, jsou horší věci...jsme zdraví, tak to he nejvíc...
    Tak krásné jarní dny i k vám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...