motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 2. srpna 2020

Splněný sen ...


Člověk by neměl zapomínat na sny, 
na přání, která má v sobě třeba celý život.
Stejně jako já mám velké, mám menší,
sny ukryté hluboko, dlouho...
Není důležité, jaké jsou,
důležité je jim věřit
a pak může přijít okamžik, 
a pokud to tak má být,
tak se i sny stanou skutečností...
Před dvěma roky v létě jsem si skoro jeden sen, přání splnila,
teď ale věřím, že ještě nebyl v té době ten správný čas,
tak tehdy byl spněn jen napůl.
Tehdy jsem sama spala ve stanu
a dlouho do noci seděla pod hvězdami,
stejně jako letos...


Jen letos se mi můj sen splnil beze zbytku
a já si ustlala poprvé v životě pod hvězdnou oblohou
a vůbec nic krom hvězd a černého nebe,
 mi ve výhledu nebránilo...



 Když jsem si snášela z půdy stařičké spacáky 
a chystala si ležení pod naší "kadlátkou",
jen jsem se usmívala nad tím, 
jak všechno má svůj čas.
Jak jsem celý život toužila aspoň jednou zažít spaní pod širákem
a až letos...


Ještě že jsem teď našla u rodičů pochopení pro moje bláznivé nápady
a už se ani moc nediví,
snaží se nepřesvědčovat a už jenom chápají a taky přejí...
Takže i díky nim jsem si nadělila to nejlepší snové spaní,
i tenhle výhled než jsem se nechala úplně pohltit tmou...


Noc byla skvělá,
vůbec mi nebyla zima,
komáry jsem díky tomu, 
že jsem ze sebe udělala dekovou múmii, vůbec nezaujala,
takže jsem spala lépe, než v posteli
a vstávala až se sluníčkem...


Na tenhle pohled nikdy nezapomenu,
kdy mi slunce svítilo do mé přírodní postele,
já byla v teploučku a suchu,
ale na dotek mimo mě jsem cítila všude rosu
a nad sebou se mi promítalo  tohle nebeské představení...



Tahle zahradní postel pod modrou oblohou byl dokonalý sen nad sny...


Vůbec jsem nechtěla vstávat,
dívala jsem se v tichu nad sebe a pozorovala ptačí letky,
co se mi proháněly v desitkách nad hlavou
a zpívaly tu nejbáječnější ranní písničku...


Nakonec mě přiměly vstát tyhle perličky rosy,
které obklopily moji snovou postel...




Už jste někdy ráno zkusili chodit bosky rosou
a sehnout se až úplně dolů,
abyste viděli tu dokonalost kapek,
ve kterých se odráží vycházejíci slunce? 


Jestli ne a napadlo vás to zkusit, 
tak to udělejte...
Co na tom, že budete možná pro ostatní blázen, 
co ho těší mokré nohy a kapky v trávě.


Pokud zažijete ten pocit, že se usmíváte a tam někde hluboko
se uslyšíte, ten vnitřní  hlas: díky, že tohle vidím, žiju, vnímám..
tak pak tohle všechno stálo za to.
Kvůli sobě, kvůli okamžitému pocitu
nebo splnění jednoho obyčejného snu...


A tak užívejte léto, plňte si sny a nikdy v ně nepřestávejte věřit...

Dokud máš své sny,
 máš se pořád na co v životě těšit.



20 komentářů:

  1. Hani, tak to ti přeji, že se ti splnil sen, vím, jakou radost člověk cítí, když se mu plní sny.
    Jako děti jsme spaly na zahradě pod jabloní, ale měly jsme nad sebou stanovou celtu.Někdy kolem r.1957?
    pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji i za tvoji vzpomínku. Bylo to vážně dokonalé a hlavně bez celty :-).
      Hezké letní dny i tobě.

      Vymazat
  2. Hani, každý splněný sen je prima. Kapky rosy umí být nádherné a koukání na oblohu, po které běží mráčky je skvělé.
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stáni, přesně tak jsem to viděla i já. Díky za tvúj další čas stravený se mnou.

      Vymazat
  3. Bosa ranní rosou občas po naší zahradě projdu. Je to pro mne moc příjemný pocit. Přímo pod širákem jsem nespala, ale v provizorním stanu z vojenské celty. Pod sebou obyčejnou deku a pod ní vrstvu natrhané trávy tzv. metlice :-). To bylo tenkrát dávno.........
    Je krásné, že se Tvůj sen stal skutečností.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky za tvoje řádky. Taky tobě přeji, ať se ti sny stávají skutečností.

      Vymazat
  4. To je tak krásný.....pocity, fotky.
    Nechceš tam zapůjčit tu naši holku? Ta by byla nadšená spát si jen tak nalehko v trávě:-)))
    Měj se hezky Hani a užívej si léto a plň si sny i nadále.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, můžeme se domluvit, aai to bude brzy jediny tip na dovolenou, který budu moct někomu dát...
      Tak se taky mějte fajn a ať se vám dál daří té vaší okaté princezně vsechny sny plnit...

      Vymazat
  5. Niekoľkokrát som tiež skúšala ustlať si vonku. :) Je to vážne krásny pocit a ešte lepšie ráno. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda, že takový blazen nejsem jenom já ...
      Tak at se vám i dalsí letní dny vydaří.

      Vymazat
  6. Hani, krásně splněný sen.
    Na noc, kdy jsem prvně spala pod širákem, nikdy nezapomenu. Bylo to v době, kdy jsme spolu s mým mužem teprve chodili. On jezdil na čundry a jednou mě vzal sebou na Oslavu. Spali jsme v lese, jen ve spacácích a nikdy nezapomenu na šumění stromů nad našimi hlavami. Ani jsem tehdy nemohla usnout, bylo to krásný zážitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noooo, tak tohle je přesně ten sen, asi beze zbytku...ale tak natrénováno mám a třeba jednou...
      Růženko, děkuji za řádky tady a krásné léto i vám.

      Vymazat
  7. Hani, usmívám se s tebou... Sny se mají plnit a nejen o Vánocích, že!
    Měj hezké dny a nepřestávej snít! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kde he vůle, je i cesta a vanoce můžou být i několikrát v roce, když si to dovolíme...
      Ať i tobě se sny plní, měj se hezky.

      Vymazat
  8. Spavaly jsme na vodě pod širákem jako děti. Ale to ještě nebývaly takové spacáky a k ránu nás probudila zima. Ale jinak se nám nam do stanu nechtělo...Ten pocit znám a rána jsou nádherná. Krásný splněný sen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky já jsem spala ve stařičkém spacáku z minulého století. Nechápu to, ale poprvé v životě mi bylo teplo až do rána...splněný sen...
      I vám přeji ať se sny plní a pohodové léto.

      Vymazat
  9. Tak tomu říkám romantika. To musela být nádhera a to probuzení. Bosá v ranní rose, chodím docela dost často, ale pod širákem jsem ještě nespala. Možná ještě ta doba přijde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy byla nádhera i romantika ;-).
      Všechno má svůj čas, věřím na to...

      Vymazat
  10. Hani krásný závěr - potěšila jsi mne. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, to já moc děkuji. Za tvůj čas se se mnou zastavit...
      Pohodové letní dny i tobě.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...