motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 2. listopadu 2019

Klid na Vysočině ...

Tak jsem si po delší době dovolila zase dovolovat,
více než tři dny volno v kuse,
pro mě neobvyklé...
Těšila jsem se jako děti na podzimní prázdniny,
cíl byl jasný- opět milovaná Vysočina,
po pár měsících...



Naposledy jsem se tady koupala v rybníku a trhala borůvky,
tentokrát jsem měla na sobě několik vrstev a místy,
když už mi prsty přimrzaly ke spoušti, poslušně i na rukou rukavice...
Tady, více než u nás na jihu, už přišel ten pravý podzim,
kdy i když se slunce snažilo,
vítr a mrazivý vzduch byl v převaze...
Takže to bylo zase úplně jiné,
ale výjimečné, jako vždycky...



Přemýšlím, kam vás zase vezmu nejdříve,
protože jsem toho tam prošla, to dá rozum, zase dost a dost...



Vezmu vás tedy nejdřív tam,
kam mě vedou moje první kroky vždycky-
okruh přes les do polí
a kolem ztichlé hladiny rybníka Sykovce.




Vzduch byl studený a moje ruce s ním, 
ale tuhle krásu nešlo nefotit..


Tuhle cestu jsem fotila už mockrát,
asi jako většinu obrazů dnes,
ale přesto jsou všechny zase úplně jiné,
výjimečné a neopakovatelné,
třeba jako tohle stádo, co se mi ukázalo jenom na mžik...


Cestou kolem rybníka mi dělaly společnost zase jenom kačenky,
jinak bylo zase kolem jen úplné ticho a všude ve vzduchu byla cítit zima...




Dokončila jsem svůj první výšlap
a s pusou ošlehanou větrem
a prsty zmrzlými na kost, jsem se vrátila do chaty.
Nic z toho mi nevadilo,
zase jsem měla tu "dušičku v peří" jak mi jako malé říkávala kdysi moje babička...
Ale až teď dokážu cítit ten pocit uvnitř, hluboko,
ale určitě úplně přesně, jak to tehdy myslela...





Děkuji vám všem,
kteří jste měli chuť se projít studenou cestou
a došli se mnou až do mého prvního cíle tady.
A třeba se zase za nějaký den vraťte, ukážu vám místa,
kde se zastavil čas...


Jací jsme ve skutečnosti vychází vždy z toho,
kde jsme byli a co jsme zažili...



20 komentářů:

  1. Hanka, opäť prekrásne fotografie ... a srdiečko - vlastne poriadne srdce - nemá chybu. Pozdravuje Laura :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri,jsem tak ráda,že jsi mohla jít zase se mnou.
      Opatrujte se doma.

      Vymazat
  2. Hani, duše v peří - ano, to je podle tvých fotek naprosto jasné! Byla a musela být!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tenhle pocit lze zažít, když si to člověk prostě jen dovolí.
      Moc děkuji za doprovod.

      Vymazat
  3. Vždycky stojí za to, s Tebou se projít.
    Klidnou neděli, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsi tak milá.Budu ráda, když se stavíš zase příště.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Aby měl člověk šťastné dny, musí se snažit. Je to klišé, ale bez práce nejsou koláče a bez tak krásných výletů nejsou zážitky, ani emoce. Myslím, že není zas taková dřina zvednou zadek a jít tomu všemu naproti, když pak zima zalézá za nehty, člověk ví, že žije.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, přesně, každé slovo, každá myšlenka...každý má tu možnost volby.
      Měj se co nejlépe i ty.

      Vymazat
  5. Kam ty Hani chodíš na ta kamenná srdce :-))?Já jsem nikdy na taková v přírodě nenarazila.No prostě vybíráš krásná místa. Měla jsi hezkou dovču.
    Měj se. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jen jdu, nehledám...
      Když se hledají, nemají žádný vyznam. Ony tam se mnou prostě jen vždycky jsou.
      Pohodové dny i k vám.

      Vymazat
  6. Soooooo very beautiful!
    Happy happy Sunday
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, Vysočina je pěkná pořád - mě vždycky v souvislosti s ní napadne spojení "malebná krajina". Tak se hezký vlní, ukazuje malé remízky i větší lesy, rybníčky i rybníky, potůčky, louky ... Nemám moc dar slova, ale myslím, že ty víš ;-)
    Všechny fotky jsou pěkné, ale ta třetí shora má správnou tajemnou atmosféru a je tam les, voda, mech i prosvicující slunce - všechno, co mám v krajině ráda.
    hezké podzimní toulání a těším se i na další fotky z Vysočiny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, vím, že ty Vysočinu taky "můžeš". Krásné jsi ji popsala.
      Taky tobě přeji ty nejpohodovější listopadové dny.

      Vymazat
  8. Hani, to Tvoje toulání mne baví. Je super občas někam vyrazit a něco zažít. A jako bonus skvělé fotky ... a další srdce. Já se asi špatně koukám, ale pár malých srdíček už na zahradě mám. :o)
    Přeji pohodový týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tak ty zrovna se díváš vždycky naprosto excelentně.
      Srdce jsou pro všechny, kteří je potřebují....
      Měj se krásně a užívej svých cest.

      Vymazat
  9. ,,Dušička v peří"...to je krásný. Naše babičky stejně měly krásná rčení. A myslím, že ty pocity se tomu dost přibližují. Krásná procházka s Tebou, děkuji.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.neni prostě výstižnější spojení.Mockrat si na ni na cestách vzpomenu. Měla ráda ty nejobyčejnější věci. Teď už vím, že jsou nejvíc.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  10. Haničko, úplně jsem cítila mráz s tebou, ačkoliv dnes teplo jako na jaře. Krásná procházka.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, moc jsem ráda, že bylo i tobě v mrazu stejně jako mně.
      Měj se báječně i teď.

      Vymazat
  11. Valounek23 dubna

    Taky bych si občas ráda někam takto zalezla, ale bohužel není kam. Zvlášť ve městě. Ale tak aspoň si tak nějak tvořím doma a zabávím se. Nedávno mi přišla pletací příze a vlna, tak se učím. Holt když je člověk doma s pracovním úrazem, tak toho moc nemůže a ta nuda je k ukousání.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...