motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

úterý 15. října 2019

Hladící terapie ...

Dneska vás vezmu na místo,
kam jezdím od malinka,
ale jen v tuhle dobu...
Je to místo,
kde musíte být zase ideálně v pravý čas,
v pravý okamžik,
přesně jako uplynulý slunečný víkend,
kdy jsem věděla,
že sem prostě musím...


Je to pro mě jako na jaře najít konvalinky,
v létě vykoupat k řece,
no a na podzim-
zajet do těchto alejí...



Kde tihle staří obří krasavci pouští na zem jedny z nejdokonalejších plodů na světě...

K a š t a n y


Kdo by je neměl rád,
kdo aspoň jeden z nostalgie nezvedne, i když už dítě dávno není?
Každý rok se na ně těším,
letos jsem už první držela v dlani dokonce v srpnu
a od té doby jich byly už desítky...



Mé kapsy jich jsou v této době plné,
v mé kabelce nenajdu hned to, co bych potřebovala,
ale určitě najdu aspoň jeden zapomenutý kaštan,
 který tam ale nutně potřebuji mít...



Tyhle dokonalé lesklé a nejhladší kulaťáče prostě miluju.
Držím je v dlani na zastávce autobusu,
hledám je pod každým stromen, který někde míjím.
A když se nikdo nedívá-
hladím se jím třeba po tváři...


Jj, prostě jsem v tomto podzimním čase marná
a když míjím kaštan- prostě neodolám...
Možná jsem pro někoho divná,
ale téhle hladící terapie se prostě nevzdám...
Už kvůli kráse těchto roky starých kaštanových alejí,
které jsou dokonalé a v dnešní době zkázy stromů, prostě výjimečné...



Sem zkrátka musím zajet vždycky, každoročně,
no řekněte,
přece teď po čtyřiceti letech najednou nepřestanu...



A co vy?
Máte nějaké místo,
kam prostě musíte třeba jen jednou v roce?


Přestaňte spěchat, zastavte se a uvidíte,
kolik dokonalých chvilek by kolem vás proběhlo bez povšimnutí...


22 komentářů:

  1. Haničko, taky miluji kaštany, taky si je sbírám do kapes, taky si je ráda převaluji v dlani.
    A místo, kam se dostanu jednou za rok - mám. Les a kuchyni u mé pratety (je jí 96 let). Co nevidět tam pojedu, jako každý rok. Bude dušičkový čas...
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc díky za vzpominky, za věty, jak to máš ty...
      Tak ať jsou všechny další dny co nejpohodovější a hlavně roční návštěva ať vyjde jako vždycky.

      Vymazat
  2. Hlaďoučkým lesklým kaštanům, co se vykulí s pichlavého obalu, asi odolá málokdo.
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání,vpřesně, hnědý zázrak, co potěší každou dlaň ...
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Taky mám kaštanové místo a moc ráda vzpomínám na dobu, kdy jsme s otcem z nich dělávali všelijaké postavičky, zvířátka ap.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to je fajn, že sis taky se mnou zavzpomínal.Někdy se zastavit vážně stojí za to.
      Tak se měj moc fajn i ty.

      Vymazat
  4. Hani, miluju kaštany, miluju barevné listí a slunce jako dokonalou kombinaci a podzim celkově. A taky mě rodné místo a les, kam musím, kdykoliv je to jen trochu možné. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, jsem ráda, že jsem svou podzimní procházkou mezi kaštany potěšila i tebe.
      Ta užívej tyhle dokonalé barevné dny.

      Vymazat
  5. Haní, krásná vycházka. Kaštany jsou top. Vždy potěší a nabijí.
    Papa K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, moc ráda jsem ti tu moji kouzelnou alej ukázala.
      Kaštany jsou vážně top, já vím, že víš...

      Vymazat
  6. Milá Hani i další mám stejně.. i já miluji kaštany. Už od mala je ráda sbírám, mazlím.
    Po kapsách jich mám pokaždé nepočítaně.Letos poprvé sbírám ořechy z našeho ořechu. Procházím se pod ním a je mi neskutečně nádherně. A včera jsem se dozvěděla,že byl zasazen na jaře 1968..tak jsme stejně staří..asi proto je mi pod ním tak nádherně.💙💙 Tak jsem si objevila na stará kolena to svoje srdíčkové místo.
    Posílám pozdrav a krásné podzimní dny Ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuji za milá slova.
      Moc často na vaše vysněné místo myslím.Jak vám to tam jde.
      Najít životní strom není dáno každému, ale tobě už kvůli těm srdcím, co kolem sebe rozdaváš, se prostě musel ukázat.
      Moc ti to přeji.

      Vymazat
  7. Poslední větu jsem si přečetla pětkrát, zase jsem začala spěchat, zase jsem se ztratila v meziprostoru a zase mi to začalo unikat. Jsem nepoučitelná, až pak nemohu spát, jsem překvapená, že mi hlava nebere.
    Naposledy jsem sbírala kaštany na hřbitově, mamka je milovala a tak jsem jí hrob obložila, aby nebyla ochuzena o podzimní nadílku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo spěchá moc a nezastaví se nikdy a ani si to neuvědomí...
      Je skvělé, že ty se zastavit umíš a víš, co ti schází a udělá dobře a to není zrovna málo.
      Tak ti Simi přeji, ať zvládáš všechno v pohodě a občas aspoň chvilku dokážeš v tom životním kalupu přibrzdit...potřebujeme to všichni.

      Vymazat
  8. Anonymní17 října

    Kdysi mi někdo řekl, že si mám dát pod polštář tolik kaštanů, kolik mi je let, sice to nedělám, ale po kapsách je nosívám a manžel také, pomáhají.Krásné místo v přírodě, jako vždy! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, o tomhle zvyku vím, ale s přibývajícím věkem bych se asi nevyspala, mít takovou dávku pod hlavou :o)).
      A ono jich nakonec stačí vážně jenom pár, na chvilku a radost je i tak.
      mějte se moc hezky i Vy.

      Vymazat
  9. Hani, také ráda sbírám kaštany. Většinou je nacházím na parkovišti v Č. Krumlově anebo, jako letos, ve Frymburku. Nasbírala jsem jich půl tašky během pár minut. Tam jich bylo ...
    Krásná alej, je hezké mít místo, kam se člověk rád vrací. Mé místo určitě znáš..., je to Vydra.
    Přeji Ti pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jsem ráda, že máš taky svoje kaštánkové místo. A Vydra, to je srdcovka, vím, je mi to jasné.
      Tak ať i další říjnové dny nám přinesou jenom radost.

      Vymazat
  10. Hanko, to je opravdu krásné místo, ani se ti nedivím, tvoje kroky jdou správným směrem, kaštánky nosím po kapsách i několik let, přeji krásné podzimní dny, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, moc děkuji za milá slova a návštěvu tady. Kaštany jsou skvělá věc, stačí je jen zvednout a radosti se jde i dotknout.
      Mějte se taky moc a moc fajn.

      Vymazat
  11. Anonymní19 října

    Hanko a děvčata, vítejte v mém klubu "KAŠTÁNEK". Každý podzim sbírám kaštánky v zámeckém parku. Něco si dám do kapsy sáčka, něco do bundičky a něco do proutěné ošatky, něco do malé proutěné krabičky. A pak se jen raduji. A kdo se raduje z maličkostí, je většinou šťastný. Takže, stejná krevní skupina. Hezké podzimní dny přeje Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, jsem tak moc ráda, že podobně "zvláštních" kaštánkových nás tady takový zástup.
      Přesně, kdo dokáže ocenit maličkost, má život bohatší.
      Taky Vám přeji jen samé hezké a bohaté dny.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...