motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 8. března 2018

Co je v životě nejvíc ...


Každý odpoví jinak,
každého napadne spousta věcí -
rodina, láska, štěstí, práce, domov...
Schválně, co napadne vás?
K této úvaze mě přimělo to,
 jak se ubírají moje poslední dny a týdny...
Já odpovím jednoznačně stálé ZDRAVÍ.


Přejeme si je vzájemně, ale často je bereme jako samozřejmost,
jako všechny "jistoty" v životě...
V životě pak mnohdy musí přijít stopka,
abychom to, co jsme brali jako jisté a neměnné,
jsme vůbec vnímali a vnímali více s vděkem ...
Stejně tak i já, když jsem tu svoji schránku brala jako jistotu,
že je uvnitř i venku všechno nerozbitné...
Že bude fungovat, i když se vůbec nebudu snažit.
A proto zákonitě i u mě pak musela přijít po dlouhé době jedna velká stopka.
Když už jsem myslela, že po měsíci přece odhadnu,
že toho odpočinku už musí být dost,
tak musela přijít stopka druhá...


Abych pochopila, že ne všechno v životě jde naplánovat tak,
jak bychom chtěli my...
Že i to naše tělo má své limity a naštěstí nakonec pro nás, je umí i předvést.
A tak tu ležím zase, zase ve stejné posteli,
jen s jinou bolestí...
Zase ale s odhodláním, že budu naslouchat tělu a tentokrát můj odhad, že jsem zdravá,
mi vyjde napodruhé dobře a až bude ten opravdu správný čas,
že to poznám líp...


A tak přeji všem, koho stopka vlastního těla zastavila,
abysme se z ní náležitě uměli poučit...
Abychom nic v životě nebrali jako samozřejmost,
abychom se naučili vnímat svoje tělo i signály z něj,
aby těch "stopek" pak bylo co nejméně...
Aby to naše zdraví bylo stálé,
abychom si mohli všichni užívat života tak, jak si přejeme
a to jaro, co konečně snad vážně přijde,
jsme pak dohnali přivítat i dodatečně 
ale hlavně ZDRAVÍ...



Zdraví není vším, ale bez zdraví je všechno ničím ...





12 komentářů:

  1. Naprosto souhlasím, určitě je to zdraví....nemoc těla nás má jen upozornit na to, že naše duše strádá a že bychom si to měli uvědomit a napravit....přeji, aby se vše zase dalo do pořádku :-). ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za návštěvu a milý komentář, který je přesný-vše se vším souvisí...
      Hezké dny k vám.

      Vymazat
  2. Ach Hani, tvé tělo asi mělo plno věcí nahromaděných a možná, že dřívější signály nebyly vzaty na vědomí. Přesně jak píšeš, ty stopky jsou nutné. Aby si měla čas, klid, pohodu k získání plno nové energie. Ty to zvládneš, jsi určitě hodně statečná ženská, která zvládne plno věcí a zvládneš i uzdravovací proces. Moc ti přeji hodně sil. Prostě zdraví máme jenom jedno a je v našich životech nejdůležitější.
    Opečovávej se, nech se opečovávat...
    Myslím na tebe.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, děkuji moc za milá slova.Máš pravdu, že poslední dobou toho všeho asi na mě bylo moc, proto musela stopka přijít a veliká.Snažím se ji pochopit a zvládnout.A přeju si...
      Ať i tvoje dny jsou bez zastavení a co nejhezčí.

      Vymazat
  3. Ono se to dobře radí, sama dobře vím, že u sebe to mí většina lidí trochu jinak.
    Tak i přes to, Haničko, radím - klid, nespěchat, naslouchat svému tělu...
    Určitě bude brzo dobře!
    Myslím na tebe, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helenko, děkuji moc za povzbudivá slova.Už kvůli všem okolo, kdo mi pomáhají a drží palce snad tohle brzy zvládnu i já.
      Krásné předjarní dny plné slunce.

      Vymazat
  4. Milá Hani i já moc dobře od podzimu vím,že to nejdůležitější je opravdu zdraví..A čím jsem starší vážím si svého těla a zdraví víc a víc.
    Proto ti držím palečky ať je ti brzy líp a nespěchej, ono zase bude dobře.
    ( A pšt.. lék už je na cestě❤).. objímám tě.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeni, jsi tak zlatá, děkuji moc za milá slova a povzbuzení.Ani nevíš, jak já si přeju to jediné...
      Užívej si dny předjarní a měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Hani, i my s Mírou si čím dál víc uvědomujeme, že zdraví je to nejvíc. Tobě přeji, ať jsi brzy zase v pořádku a žádné další bolesti se už neobjeví. Měj pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, člověk se musí občas zastavil, aby pochopil...
      Že srdce vám oběma přeju, ať vás žádná stopka na cestě už nečeká.

      Vymazat
  6. Opatruj se!!! Zdraví je to nej nej z celého našeho života.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Evi děkuju, je to nejvíc...

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...