motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

úterý 11. července 2017

Slavonice, Dačice a vysoko do třetice...

Náš první prázdninový výletní den směroval na pomezí Moravy a Čech.
Prvním cílem byly Slavonice...


Jsou městem, kde stejně jako třeba v Telči, je největším lákadlem určitě náměstí...


  

Dokonalé domy, které jsou ozdobou tohoto města a cílem spousty turistů...
Stačí se jenom dívat a tu staletou práci zednickým mistrů obdivovat na každém kroku...




Po cestě jsme ještě stihli jen rychlou zastávku v Českém Rudolci...
Na rozdíl od míst, třeba jako Hluboká, nebo Lednice, 
je sláva tohoto zámečku v tomto zapomenutém městečku asi navždy zpečetěna...škoda...


 Dalším městem v pořadí byly sladké Dačice...
Krásný zelený zámek a zámecká zahrada...



Město cukru... 
Město spjaté s historií první kostky cukru z roku 1834, vyrobené právě v tomto městě...


Cestou k dalšímu bodu na mapě-rozhledně, která je lákadlem mnoha cyklistů i pěších,
 jsme ještě zastavili v Rožnově...
Ne v tom Valašském, ale i když nemá skanzen, široko daleko jeden prim určitě má-
je tu bizoní farma...
 Takže skvěle- byli jsme na Divokém západě v mžiku a ani pas po nás nikdo nechtěl
a v Kanadě jsme byli taky, i když jenom v té České...


Jen ti kovbojové na koních a v dáli přijíždějící Vinnetou, tu vážně trochu chyběl...


A konečně úplně poslední zastávkou byla tedy zmíněná Jakubova rozhledna nad Valtínovem...




Krásná, čtyři roky stará rozhledna, která byla v obležení lidiček,
co měli stejný nápad jako my...





Co se vydali po schodech až do mraků,
podívat na tu naši krásnou malou zemičku z výšky ptačí,




A protože je tahle rozhledna skvěle zasazena do lesa s možností okružní stezky,
museli jsme ji vyzkoušet a hlavně zjistit, jestli ten zvláštní cíl je vážně takový, jaký psali...


No uznejte, kde můžete projít okruh lesem a dojít až do pr...?


No nelhali ...vážně a to přímo Ďáblovy .... :o)


Tak jsme se nakonec i zasmáli a v tom vedru zase šlapali zpět...


Bohatší o poznání dalších míst kousek od nás,
co určitě stály za to je vidět i v tomhle prázdninovém horkém dni...


24 komentářů:

  1. Hani, moc pěkné fotky z cest. Krásné léto. P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli,děkuji za návštěvu,jsrm ráda,že se líbilo.H.

      Vymazat
  2. Krásné! Asi před rokem jsme si užili den s téměř totožnou trasou, přidali jsme ještě Landštejn, u bizónů jsem večeřeli :o)
    Haničko, přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,i my jsme chtěli u bizonů jíst,ale stejný nápad melo asi sto dalších lidí,takže bohužel...
      Pohodové letní dny a díky,že jsi se mnou zase šla ;)H.

      Vymazat
  3. Krásné fotky z výletu. A ten kamenný zadek, vtipná fotka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko,jsem ráda,že moje obrázky měly úspěch ;).
      Díky za návštěvu.H.

      Vymazat
  4. Nádherný výlet.Krásná místa ! Vkrádá se do mne pocit, že občas jsme plni obdivu měst v zahraničí, aniž bychom si uvědomili, že máme krásu tady u nás také. Zaujal mne i ten zámeček. Zcela opravený by byl krásný.
    Hezké letní dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,taky mi to trvalo,než jsrm zjistila,že u nás je to stejně nejhezčí.A máme tu,krom moře,vážně všechno...
      A když se vracím z cest,jakmile pod sebou v letadle vidím špičky stromů,vím,že tady je moje doma,tady mi je nejlíp...a vždycky bude...Hezké dny i k vám H.

      Vymazat
  5. Hani, krásná místa jste navštívili, ve městech jsem už byla, ale na vyhlídkové věži a u bizonů ještě ne. Vlastně ani Ďáblovu pr... jsme neviděli :o), ale o tomto místě jsem slyšela.
    Krásné fotky.
    Přeji pohodovou dovolenou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,děkuji,tak třeba máš ode mě tip,kam se jednou vrátit.
      Pohodové letní dny.H.

      Vymazat
  6. Hani prima fotky,ten šutrák mě vážně pobavil :-) Zdravím všechny. Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věri,díky za návštěvu.Jsem moc ráda,že jsem ti vyloudila aspoň trochu úsměv na tváři.
      Ať už je u vás jen lépe.Pozdrav pro všechny.H.

      Vymazat
  7. ... krásný výlet, děkuji za zprostředkování. Od nás je to trochu dál ... ale třeba někdy :-) Pohodové léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mic za návštěvu a milý komentář.
      Mějte se tay moc fajn a krásné letní dny.H.

      Vymazat
  8. Aké krásne sú tie vaše mestečká! Radosť pozerať!
    A dnes aj trochu na zasmiatie si nám dala, ďakujeme, pobavili sme sa :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani,určitě i u vás máte taková místa.Jsem ráda,že se můj výlet líbil.Mějte pohodové letní dny.H.

      Vymazat
  9. Krásné fotky - jako vždycky.
    ve Slavonicích jsem byla někdy před dvaceti lety (asi ty to stálo za opáčko, určitě se městečko od té doby vylepšilo). v Dačicích několikrát (naposled asi před 6 lety). Zámecký park je moc pěkný a zámek taky. Jen tu Jakubovu rozhlednu ještě neznám. Tak možná tip na nějaký příští výlet - nemáme to tam z chalupy až tak daleko (necelá hodinka autem).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni,budu ráda,když to bude jako tip na výlet.He tam vážně krásně.Taky se tam musíme ještě někdy vrátit a to od nás je to ještě dál ;).
      Slunečné letní dny přeju H.

      Vymazat
  10. Na Slavonice máme jen ty nejhezčí vzpomínky, na Dačice, a kousek odtud na Kostelní Vydří. Zničený zámek známe ještě z doby, co neměl opravenou ani věž. Nádherný kraj...
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle,díky moc za návštěvu a ještě víc za milý komentář.
      Díky ta další tip na opětovný výlet ;).
      Krásné léto k vám.H.

      Vymazat
  11. Parádní fotky!V Telči jsou opravdu rozkošné domy,taky se mi vždycky líbily.A výlety na zámky,to je nádhera:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ta nakouknutí,jsem ráda,že se líbilo.Sluníčkové dny.H.

      Vymazat
  12. Tolik krasnych mist, ani na jednom jsem nebyla, tak dekuji za zprostredkovani. Hezke dalsi letni vylety. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No,a i od toho je tenhle blogovy svět.Za par chvil zkouknout tolik fajnových míst.
      Vždyť já zas byla na oplátku ve Varech ;).
      Díky za návštěvu.H.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...