motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

úterý 6. října 2020

Noční překvápko ...

Vždycky jsem si myslela, že na výlety se jezdí ve dne
a že patřím k těm, kteří si svoje přání dobře pamatují.
Tenhle víkend jsem se přesvědčila,
že pořád je spousta věcí,
co mě dokáže překvapit,
co může být poprvé.
Stačí jen aby vedle stál někdo,
kdo si třeba moje přání zapisuje do své mysli napořád
a pak nemusím ani přání opakovat...
A tak jsem se nechala překvapit
a nechala jsem plynout...
Když jsme po západu slunce sedali do auta 
a vyjížděli s mokrými skly směr neznámo,
moje přání bylo jen,
ať neprší na místě
a stojí ta noční cesta za to...
Přemýšlela jsem,  kam jsem si kdy přála jet v noci
a s míjícími směrovkami Praha,
jsem málem hlavu zavařila...
A pak, když jsem uviděla tisíce světel hlavního města,
co byly jako hvězdy, co dopadly na zem,
tak v tom se vše spojilo i mně...

Tma, Praha, tisíce světel, 
je jen jediné místo, kteté jsem toužila někdy vidět,
obrázek, co na mě vykoukl kdysi na foto stránkách...
Přestalo pršet a já jej uviděla...


Ve tmě svítil jako zjevení...


Tenhle osvětlený unikát,
Trojský most přes Vltavu,
tohle bylo to moje dávné přání vidět na vlastní oči.



Pro Pražáky a všechny, co tudy jezdí,
jsem byla asi malinko blázen, 
co dřepí u krajnice a fotí tmu,
ale pro mě to byl zase jeden splněný sen...




Připadala jsem si jako někde za oceánem,
kde tyhle mosty mají.
Vůbec mi nevadilo, že není kilometr dlouhý
a místo osmiproudové silnice kolem projela jen tramvaj...

Že i ta Vltava tady nebyl žádný veletok,
ale šlo tu úplně o jiný pocit.


Když jsem tam tak stála,
říkala jsem si, kolik lidí, co tudy jezdí třeba denně,
aspoň jednou šlo tudy pěšky a hlavně v noci,
aby viděli jinak...



Že pořád všichni celý život moc spěcháme, 
honíme se za výjimečností
a máme ji mnohdy na dosah,
jen si ji všimnout a užít si ji 
a hlavně že jde vždycky jen o náš úhel pohledu...


Tak třeba pro někoho z vás budu inspirací,
zajet se někdy na tenhle neobyčejný most podívat.
A vy, kdo to máte daleko a třeba vás teď napadlo místo,
kam byste chtěli a máte to kousek,
tak si to přání splňte,
nebo se o ně s někým blízkým podělte,
protože nikdy nevíte, kdy vám tohle přání bude splněno,
aniž byste se o to jakkoliv snažili...


Přeji vám všem, ať v téhle složité době máte každý den z něčeho radost,
ať je vám co nejlépe,
ať se vám přání plní a máte je vždycky s kým sdílet...


 

Dávejte na sebe pozor
a věřte, že i obyčejný most může být ve správnou dobu
a ve správný čas,
 tím správným znamením světla ve tmě...


19 komentářů:

  1. Hani, tenhle výlet, to bylo dvojité štěstí viď :) Vidět to, co sis vysnila a navíc s tím, kdo na tebe a tvé přání takhle myslí. Mít takového člověka vedle sebe, to už dneska taky není samozřejmost.
    Fotky jsou překrásné a naprosto tě chápu, že sis večer hezky užila.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, vystihla jsi to naprosto přesně, jen bych doplnila, asi vůbec nic není v životě samozřejmost...Díky za to, když člověk takové štěstí má.
      Opatruj se.

      Vymazat
  2. Podepsala bych každé slovo z komentáře Petry nade mnou. Moc pěkné překvapení a most se ti zdařilo nafotit pro nás všechny. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, jsem ráda, že jsem potěšila i tebe. Buď zdravá a ať i tobě se sny plní.

      Vymazat
  3. Takové splněné přání)))) to tě řidič musí mít móóóccc rád❤️❤️❤️
    Hani a to jsi byla kousek od nás. Příště se zastav na noční kávu či něco jiného )))) ráda bych se s tebou setkala. Dlužím ti toho dost))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty snad umíš věštit :o)). Přesně...
      Já vím, že je to kousek, věřím, že se určitě setkáme, budu ti totiž časem blíž napořád.
      Buďte zdraví a přečkejte tuhle zvláštní dobu co nejlépe.

      Vymazat
    2. Fakt ??? Čeká tě nějaká významná změna ???

      Vymazat
  4. Hani, i já podepisuji, co napsala Petra. A současně přiznávám, že já tohle místo nemám až tak daleko (stačí mi tramvajenka, abych dojela až k němu), ale nikdy jsem tam nebyla. Někdy se člověk potřebuje podívat jinýma očima, aby viděl, co má na dosah ruky - a mohl by tedy vidět i v reálu.
    Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak třeba jednou...stojí za to tam stát...
      Přeji zdraví a další dny jenom v klidu.

      Vymazat
  5. I já nevím jak bych to lépe vyjádřila nežli Petra.
    Krásné fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za tentokrát noční doprovod. Jsem ráda, že se ti vylet líbil. Dávej na sebe pozor v dalších dnech.

      Vymazat
  6. Krásné splněné přání!! Most je opravdu nádherný. A nepřestávám v údivu sledovat lidi, kterým se jejich přání plní. Asi kolem sebe mají i dobré duše, která jim někdy k těm přáním dopomohou.
    Já mám přání, která se mi už splnila, za něž jsem vděčná, ale také mám přání, která se mi ne a ne splnit. Některá si nechávám jako sen a některá veřejně troubím do světa a NIC!!! Ale třeba na ně není ještě ten správný čas.
    Přeji plno splněných přání.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, já zjistila, že i každé přání má svůj čas. Prostě to tak v životě je, mnohdy se spousta věcí prostě děje bez našeho přičinění. Nic se nedá uspíšit, všechno se děje v pravý čas...
      Přeji ti ze srdce, ať se i tvoje přání plní ve správný čas...

      Vymazat
  7. Tady už není moc co napsat, jen souhlasit s dámami přede mnou...
    Haničko, moc ti to přeji. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko milá, jsi hodná, moc děkuji za všechna slova. Buď zdravá a spokojená i ty.

      Vymazat
  8. Haninko.. je těžké hledat písmenka. To je boží nádhera .Je úžasné plnit si sny. Ať se ti plní všechny tvé sny. Opatruj se.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko srdíčková, moc děkuji za zastavení a milá slova. Taky tobě ať se sny plní a každý den je ve zdraví snový...

      Vymazat
  9. Je to nádhera. Vše je už psáno. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za hezká slova a taky chuť se mnou jít. Hezké dny ve zdraví i k vám.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...