motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 11. října 2020

Pohlazení ze skal ...

Podivná doba, zdá se mi,
tak možná proti všem mým zvyklostem, kdy sem roky zapisuji svoje dny jen pár dní zpětně,
vrátím se raději v čase víc,
kdy se nám volněji dýchalo a i slunce ještě svítilo hodně... 

To ještě bylo léto
a já se ocitla na místě, o kterém jsem neměla ani tušení,
že existuje...
Tak jsem se zase ocitla v Čechách,
abych poznala zase jedno nové místo,
které je ale hodně podobné těm, kterými jsem se toulala na Moravě...


Kdo mě zná, ví,
že jistota, jak mi udělat zaručeně radost, 
 je vzít mě do lesa,
blízko vody a když tam jsou ještě kameny a skály,
tak pak už zbývá jenom na mě, přát si slunečné počasí,
obout Toulavky a nechat se vést...



Tak se pojďte projít klikatou cestou nad Slapskou přehradou




Hned první vyhlídka byla dokonalá,
vlastně tenhle obrázek se opakoval po celou dobu jen s mírným posunutím.


Když jsme v parném dni stoupali a klesali po cestě místy pro kamzíky,
přemýšlela jsem nad tím, jaké štěstí mám.
Že mám tu možnost být někde, kde spousta lidí nebylo
a kam většinu nenapadne nikdy zajít, ani třeba z blízkého okolí 
a kde pro mnohé, je tahle klikatá a místy těžká cesta, jen nedostižným snem...



Člověk by si měl asi denně uvědomit,
že i malá radost, je radostí a je jen důležité, když si ji člověk uvědomí
a třeba i tady na skalách...
Byla jsem ráda, když jsme u jedné vyhlídky potkali partu starších lidí,
co se po téhle nelehké cestě vydali navzdory věku.
Měla jsem radost, že jsem dokonce jednoho mohla potěšit i já,
když jsem mu ráda nabídla kus jablka na svačinu,
když on ji neměl, ale chuť na něj ano
A tak místo aby dědeček podaroval mě,
měla jsem možnost to udělat tentokrát já.
A druhou radost jsem si nadělila,
když jsem na druhé zastávce měla možnost vysvobodil dvojici ze starostí, 
jak prodloužit ruce, aby se do selfie na vyhlídce dostali oba...


Bylo fajn potěšit někoho jen tak,
protože je to asi jedna z nejrychlejších možností,
jak potěšit zároveň i sebe,
krom potěšení očí, kterých jsme měla víc než dost...



Ten den jsem tam viděla všechno, co mám ráda
a kvůli čemu jsem se vždycky vydávala na toulky sama
a teď jsem se navíc nechala vést a tuhle krásu mohla sdílet...
Bylo fajn tohle zažít a vidět,
třeba tuhle cestu, co se zatáčí do nikam,


staré stromy, i když bez života, co odolávají času...



A taky třeba tenhle vřes, 
ten prostě ke skalám patří,
 kdekoliv napříč tou naší krásnou zemičkou,
ať už je parné léto nebo podzimní den...




A nebo pokroucené borovice,
které pomalu jsou zázrakem, když je ještě při životě uvidíte
 


a hlavně všude a celou cestu spousta vody


a plachetnice jako bonus...


Tak tohle všechno mi udělalo jeden den hezčím a nezapomenutelným.
A tak dneska mám radost asi o to větší,
že o hezkých zážitcích můžu psát zrovna dnes,
když dobrých věcí je kolem nás tak zoufale málo,
slunce se schovalo a dny jsou tmavší
a zoufale se chytáme čehokoliv co potěší.
Tak snad tyhle obrázky ze skal, aspoň na pár minut,
 udělají radost i někomu z vás,
moc bych si to přála,
pro ten pocit pro sebe, pro vás...

Dávejte na sebe pozor v dalších dnech
a když už budete myslet, že všechno zčernalo,
zapátrejte v paměti a vybavte si taky třeba den, obraz,
kdy vás slunce hřálo nad hlavou i u srdce,
abyste mohli jít dál,
někdy je to hrozně moc...

Naděje není to přesvědčení, že něco dobře dopadne,
ale jistota, že má něco smysl, bez ohledu na to, 
jak to dopadne.



26 komentářů:

  1. Tahle místa mi tolik připomněla! Křeničnou, plavby na jachtičce po přehradě, vyhlídky mezi Štěchovicemi a Slapy...a dál, proti proudu Vltavy, k Orlíku, k Týnu n V., vím, že se to nikdy nevrátí, ale mně to nikdo nevezme. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, jsem moc ráda, že ses se mnou vrátila v čase. I to někdy pro pohlazení stačí...
      Ať je to dobře.

      Vymazat
  2. Haní, překrásné obrázky, nádherná vycházka, den, co duši a srdce hladil. Fotečka pavučiny je doslova zázrakem. Díky za obrázky, za podělení se o štěstí! Ryzí, čisté, upřímné.
    Rozsvěcím světlo pro všechny, kteří to potřebují!
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, moc děkuji za milá slova a tvoji přítomnost na téhle cestě...
      Opatruj se

      Vymazat
  3. Hani, překrásné fotky i slova. A máš pravdu, úplně ve všem :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc díky za doprovod. Taky se měj hezky.

      Vymazat
  4. Haničko, krásná vzpomínka, ráda jsem se s tebou podívala. Také jich několik mám a myslím, že v této době budou potřeba.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsi měla chuť jít se mnou i tady. Tak ať v téhle době je co nejlépe i tobě...

      Vymazat
  5. Hani, čistá krása a ta pavučina... ach!
    I tobě přeji hlavně zdravé dny a duševní rovnováhu.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jako bys mě viděla až do duše...Dny jsou složité, ale důležité je věřit v dobré konce...
      I tobě přeji zdraví, zdraví a víru ve šťastné dny.

      Vymazat
  6. A přesně tohle v nynější době potřebujeme. Buď vyrazit do podobných míst, který si nám Hani zprostředkovala nádhernými fotkami, nebo se probírat alespoň fotkami svými z našich cest a toulek. I mne toulání v lesích, kolem skal a potůčků, drží v rovnováze. Naprosto souhlasím s tvými slovy!
    Tak se opatrujme všichni a berme rozum do hrsti více, než kdykoli dříve.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko milá, přeji to stejné i tobě. Ať je dobře, ať vše v pohodě zvládnete i u vás...

      Vymazat
  7. Hani, mně obrázky ze skal radost udělaly - jako vždy, protože vodu, skály a pokroucené borovice máme myslím rády stejně...
    I tobě přeju krásné a klidné dny - vzdor tomu, že tento podzim se jeví být poněkud divným...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, šla jsem asi na jistotu, co mám ráda, tak potěšilo i spoustu lidí kolem a to je dobře a mám radost ještě násobnou. Opatruj se a zvládni nelehkou dobu...

      Vymazat
  8. Touláš se Haničko na místech; které já znám moc dobře. A tvé fotky jsou móóóccc nabíjecí. Takové teď všichni nutně potřebujeme. Těším se na další příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem moc ráda, že i místa, která dobře znáš, jsem ti mohla ukázat mýma očima, snad i jinak...
      Dávejte na sebe pozor.

      Vymazat
  9. Krásné fotky z krásného kraje.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za přečtení, za tvůj čas...Dávej na sebe pozor a měj se co nejlépe.

      Vymazat
  10. Krásné fotky, úplné pohlazení na duši :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Hani, to jsou úžasné fotky. Mám moc ráda Tvoje procházky do skal a kolem vody. A tato opět nezklamala, kochám se těmi výhledy a pohledem na přehradu. Je to nádhera.
    Přeji Ti klidné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši milá, moc děkuji. Velice si vážím tvých slov a chuti se mnou zase jít.
      Dávej na sebe pozor všude, ať všechny dny jsou ve zdraví a v pohodě...

      Vymazat
  12. Můžu říct, že jsem na fotky koukala skoro s otevřenou pusou. Nádherné fotky a i místo a přesně takovéhle kouzla já miluju a rozradostní mi den. Děkuji za krásný článek a přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já velice děkuji za čas a chuť se se mnou projít. Moc si toho vážím , i každého slova. Mějte se dobře a třeba se zase stavte...

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...