motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 21. června 2020

Barevné ráno ...


Mám ráda rána,
když se den probouzí.
Mám štěstí, že můžu denně vidět přímo svítání
a vychutnat si tak každý den od úplného začátku.
Svítání vám třeba ukážu zase příště,
dneska vám nabídnu ráno, kdy se slunce schovalo, 
ale stejně bylo pro mě barevnější, než kdy jindy...
Hned na začátku, když jsem sbíhala do údolí,
obklopilo mě tohle zelené království...


Tohle místo mám moc ráda,
tyhle staré kořeny, co drží cestu úvozem,
vždycky se u nich musím zastavit.


Letos je snad všechno tak nějak víc zelenější,
tráva vyšší,
teď i vody víc,
někde bohužel až moc..


 To ráno se slunce schovalo 
a tak jsem předpokládala i to,
jaký obraz v údolí na mě čeká.
Ale o tom právě ten život je,
že nic není v životě jisté,
tedy ani pohled, který na mě hned za první zátočinou čekal... 

  

 Tohle prostě člověk nečeká, když zapomene na to,
že se postupem času a čarováním jarního slunce,
ze zeleného lánu stal nekonečný fialový zázrak...


  

   Něco se mění,
ale podstatné zůstává.
 Jako třeba tahle lesní cesta,
dlouhá, středem údolí...



Změnila se stráň vpravo,
kde zmizely smrky,
ale hlavně tenhle pohled vlevo,
zase jiné pole,
jiný zázrak zelené přeměny...


Naše údolí se letos totiž proměnilo v pravé "Kouličkové ".



Fialový zázrak už je za námi a teď ještě bílý, cibulový...



A tak jsem tam stála, pusu od ucha k uchu 
a krom tohoto úžasného pohledu na nikde nekončící voňavé pole,
mi k ranní dokonalosti chyběl v batohu snad jen chleba s máslem...



Bylo skvělé tam stát, vnímat tu štiplavou vůni
a poslouchat koncert bzučících včel.


Stála jsem tam na kraji pole,
pro někoho jen obyčejného s cibulí.
Přehrávala jsem si dnešní překvapivé fialovo bílé obrazy 
a i když slunce bylo schované za mraky,
tak mě tam uvnitř stejně hřálo.
Viděla jsem to, co jsem nečekala,
čekalo na mě to, co jsem dřív neviděla
a přesně tohle všechno mi k rannímu pohlazení úplně stačilo...




Někdy je prostě lepší nic nechtít, nic si nepřát 
a nechat život, aby nás překvapil
a nakonec stejně dostaneme to,
co si právě v ten správný okamžik zasloužíme cítit, vidět, prožít...

Přestaň čekat na nový rok, na pondělí,
na někoho, na svolení,
na život...
Štěstí totiž přijde tehdy, když na něj právě přestaneš čekat
a co nejlépe využiješ každý moment,
ve kterém se ocitneš...


22 komentářů:

  1. Co dodat.... krásné, nabíjecí...no prostě to štěstí))))
    Hani, přeji krásný a poklidný týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že se mi ten pocit podařil přenést i na tebe.
      Krasné letní dny i k vám.

      Vymazat
  2. Haní, krásné obrázky. Že se zastavíš u kořenů stromů se nedivím, stály bychom tam dvě, kdybych tam byla. Fialové pole, bílé cibulové - ani jedno jsem naživo ještě neviděla, ani neslyšela.
    Krása, děkuji ♥
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, je mi jasné, že bychom na vetšině míst stály nakonec v úžasu spolu...Děkuji za doprovod. Opatruj se.

      Vymazat
  3. Velká krása, Haničko!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem rada, že se ti u nás líbilo. Mej se moc a moc hezky.

      Vymazat
  4. Hanko, krásná procházka - díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to já děkuji za tvoji společnost. Měj krasné letní dny.

      Vymazat
  5. Hani, úžasné dojmy a fotky, máš na ně talent. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji za doprovod i milá slova. Ráda jsem te s sebou zase vzala.
      Hezké dny i tobě.

      Vymazat
  6. Páni takhle barevná pole jsem ve svém stáří 😊😊😊😊 ještě neviděla. Moje milá Haninko moc děkuji za tak voňavou 🤩 procházku. A už se těším na další. Z💙💙💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila Zeninko, tak nezbyvá než přijet k nám...moc dekuji za chuť se se mnou zase projít. Měj se moc a moc hezky a užívej začátku léta.

      Vymazat
  7. Moje milá, my lidé jsme šíleně nevděční, šíleně.
    Příroda nám každý den servíruje luxusní menu a my se ošklíbáme.
    Teď zase moc prší, zítra bude málo pršet, chybí nám pokora.
    Letos je díky vláze vše zelené, vše barevné, šťavnaté a vše dýchá, co víc si přát ??
    Obrovský díl pokory, nic není zadarmo a nikdy nebylo.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, asi nastestí patřím k těm, vo pochopili, umí zaznamenat. Chtělo to ale obrovsky kus cesty ujít jako mnozí, ale stálo za to, do na tu správnou cestu počkat...Mej se hezky i ty.

      Vymazat
  8. Skvostná barevná ranní procházka. Krásné fotky- jako bych šla vedle Tebe.
    Hezký den, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to já děkuji. Za doprovod a za tvůj čas...Hezké letní dny i tobě.

      Vymazat
  9. Hani, to je zase nádhera. Nikdy jsem neviděla tolik pažitky na jednom místě, poli. :o) Úžasná procházka plná barev.
    Přeji pohodové dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tak to jsem ráda, že jsem ti tuhke vyjimečnost mohla ukázat právě v našem údolí. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  10. Haničko, řeklo by se obyčejná procházka a kolik překvapení na tebe čekalo.I já jsem si ji s tebou užila a tvůj citát - jak pravdivý. Hani měj hezké a pohodové léto. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, to ja jsem rada, že jsi chtěla zase se mnou jít. Taky si užij léto tak, jak budeš nejvíc chtít.

      Vymazat
  11. Tvé fotky mě úplně nabily takovou energií! Překrásné, hned bych se na to místo šla v těchto dnech projít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petro, děkuji moc za návštěvu u mě. Tvoje písmenka jsou moc milá,. Budu ráda, když budeš mít chuť se třeba zase někdy stavit.. Na oplátku já děkuji za skvělé psaní u tebe, Řecko mám taky moc ráda. Pracovně jsem viděla docela dost, Kréta byla skvělá.
      Měj se hezky, ať už léto trávíš kdekoliv.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...