motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 17. listopadu 2018

Poslední šustění ...

Už jsem to potřebovala, poslední dny pořád lítám někde v povětří,
to jako doslova 
a unikly mi dny, kdy podzim asi vjíždí do poslední cílové rovinky...


Tak jsem možná letos na poslední chvíli, 
poprosila slunce, aby počkalo na můj volný den
a zase obula toulavky, abych slunečný podzim ještě stihla.
Dvě hodiny jsem dneska věnovala tichu 
a poslednímu letošnímu šustění listí na cestě...


Takže kdo jste to nestihli,
nebo se vám slunce schovalo,
nebo jen máte daleko takové šustící lesy,
tak pojďte zase se mnou a tu poslední podzimní krásu zkuste nadlouho nasát spolu se mnou...



Cestou z kopce stoletou lesní cestou,
kde kdysi jezdily kočáry 
a dneska těžká technika, 
co odváží poslední zbytky pichláků, co jich i tady žalostně málo zbylo
a teď tu chodí blázni jako já, co dole u řeky dobíjí baterky...


Prošla jsem se a nasávala do sebe poslední zbytky slunečních paprsků,
co se pomalu vzdávají prvním mrazíkům.
Postála jsem na té nejlepší vyhlídce nad řekou
a měla údolí jako na dlani...




A dole už první bílá deka zakryla louky na březích řeky,
kam slunce už nenašlo cestu...




A taky vykouzlila první pichlavé krystalky na mostě,
který tu nově stojí pro všechny blázny,
co mají tohle údolí rádi,
ale brodit v zimě se jim vážně už nechce...




A protože odpoledního času je nějak míň a slunce už se chystalo spát,
museli jsme zpáteční cestu do kopce vzít trochu rychleji...





Sluníčko pomohlo a zmrzlé ruce zase mohly mačkat spoušť,
takže pár obrázků jsem si přece jen stihla odnést,
dokonalý obraz listí, co v lese vykouzlilo ten nejhezčí rezavý koberec, co znám...




A na konci se sluníčko naposledy opřelo do stoletých dubů,
aby určitě jejich krása letos naposled vynikla...



Stihli jsme to přesně,
napadlo mě zase v cíli,
při pohledu na první bílou záclonu na zemi i tady ...



Takže už stačilo jen se usmát a tradičně poděkovat,
za nápad, za možnost tady být a poslední letošní šustění ve slunci, si dokonale užít...


Snad se vám líbilo jako mně,
snad nelitujete, že jste šli
a kdo ví, jestli příště už nám nebudou boty klouzat po pocukrované cestě...


Podzim je druhé jaro,
kdy se každý list stává na chvíli květem ...




28 komentářů:

  1. blondýna17 listopadu

    Tak mně se moc líbilo, já se s tebou cítila taková nějaká uvolněná, lehká.
    Přiznám se, že jsem dnes zazimovávala zahradu a celé přírodě jsem poděkovala, protáhla nám to krásno na maximum.
    Děkuji za příjemnou procházku, za milé průvodní slovo, potřebovala jsem vše jako " prase drbání "

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já jsem moc ráda, že jsi měla ještě chuť jít se mnou.
      Měj se moc a moc fajn i další dny.

      Vymazat
  2. Hani krásná procházka. Musím přiznat, že ti ji fakt hodně závidím. Pořád jsem doma a snažím se zahnat bacily. Jsem zvědavá, jestli u nás nějaký sníh napadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, já ty bacily zaháněla právě tady a zabralo to.
      Hold já prostě ti přírodno potřebuju.
      Tak ať i další dny se povedou.

      Vymazat
  3. Teprve letos jsem se naučila poznat starou stoletou cestu od těch novějších... Každý den je dar, viď, Hani. Jen to vidět, nenechat se smést stereotypem. Díky za Tvoji báseň podzimu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk vidí přesně to, co vidět chce nebo potřebuje...
      Mě to trvalo přes čtyřicet let, abych viděla jinak...
      Peti, měj se moc fajn.

      Vymazat
  4. Tak asi poslední slunečná.... Fotky svědčí o tom, že sis procházku užila:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, bylo to zase jak na objednávku.
      Teď u nás už sněží a všechno je jinak....
      Evi, hezké další dny i k vám.

      Vymazat
  5. Hani, prechádzka s tebou sa mi opäť veľmi páčila ... Tak krásne je u vás v okolí ... A nemyslím si, že bola tvoja v tomto roku posledná ... už teraz sa teším na ďalšiu ... :) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, moc děkuji za další doprovod. Ono je všude krásně, jen chtít a udělat si čas...
      Tak ať pohodové dny trvají.

      Vymazat
  6. Určitě jsem ráda s Tebou šla. Byla to krásná procházka.
    Hezkou neděli, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani a já jsem ráda, že jsi se mnou šla a líbilo se jako mně.
      Tak ať i další dny jsou takové.

      Vymazat
  7. Tvoje procházka byla úžasná, stejně jako fotky :) podzim už končí, ale myslím že letos jsme si slunečného a teplého podzimu užili.
    Přeji hezkou neděli. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Katko.Jsem ráda za doprovod.
      Tenhle rok byl vyjimečný.Kdo ví, co nás čeká.
      Tak pohodu a klid i k vám.

      Vymazat
  8. Haničko, s tebou chodím moc ráda!
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko a já si toho moc vážím, že mě doprovazíš jako řada dalších. Je fajn vědomí, že potěšíme tolik fajn lidiček.
      Měj se hezky i další dny.

      Vymazat
  9. Hani, krásně jsi se zatoulala. Sluníčko dělá divy a musíme si ho nastřádat co nejvíc. Teď, když už občas nevyleze, moc mi chybí. Snad ale není všem slunečným dnům konec. :o)
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, taky fungují hlavně na slunce.Proto jsem si tolik slunečných fotek musela schovat.
      Dáši, měj se taky moc hezky.

      Vymazat
  10. Hani, v sobotu jsem byla myslím někde tam, kam ráda chodíš.Přiznávám - inspirována tvými články na blogu ;-).Krásné to bylo. A krásné jsou i tvoje pozdně podzimní fotky.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, vážně?tak to by mě moc zajímalo, kdeže jste se toulali.
      Každopádně jsme se nepotkali, my nepotkali ani nohu.
      Tak hezké dny i ty další...

      Vymazat
    2. Prodloužený víkend v Třebíči zahrnoval i sobotní výlet na Kraví hru a Levnov.Už je na blogu. Ne tak poeticky jako to máš ty - já jsem spíš na ty mapky a výjkové profily :-D

      Vymazat
    3. Stáni, tak to mám radost.My se toulali tou dobou proti proudu ještě dál pod Vlčím kopcem.
      Jsem ráda, že jsi viděla moje srdcová místa.
      A neboj, já jsem taky na mapky, jen mi pomáhají při cestě a ukládáme si je jen pro sebe.
      Tak ať se i další výlety vždycky vydaří.

      Vymazat
  11. Milá Hani nikdy nelituji když se s Tebou vydám na procházku. Toulání s Tebou si pokaždé užívám. Dobíjí mi baterky.Já jsem totiž ta která poslední šuštění prošvihla. Moc děkuji za nádherné fotky a za to že jsi.
    Krásný nový týden Ti přeji.Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko milá, ty jsi zlatý člověk. Jistota pohlazení, kdykoliv se tady stavíš. Nemáš za co děkovat, chodím i kvůli vám všem, co mě doprovázíte a třeba nemáte čas, nebo chuť, nebo obojí.
      Jsem ráda, že jsme to poslední šustění stihly spolu.
      Taky se měj a moc hezky i další skoro vánoční dny.

      Vymazat
  12. Veľmi pekná prechádzka. Niekedy človek potrebuje takto vypnúť.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu a chuť se se mnou projít.
      Já tenhle způsob dobití baterek s velkým úspěchem už nějaký rok praktikuji a je to nejlepší věc, co znám...

      Vymazat
  13. Nádherné fotky! Kéž by se tenhle slunečný podzim ještě na pár dní vrátil. Se sluníčkem je na světě hned veseleji!
    Přeji pohodovou sobotu.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za nakouknutí. Jsem ráda, že jsem sluníčkem potěšila aspoň tady.
      Mějte se taky moc hezky.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...